Hög tid för löpning för att jag ska klara mitt mål


Snygg  välstränad kropp! Ja tack!


Asics gel 2140 från Löplabbet 1400:-
Såhär ser de ut som satt så perfekt som jag vill ha


Vilket toppenväder vi har idag! Den här våren kan man inte klaga på iaf, förutom att pollen påverkar att jag blir trött och det irriterar i ögonen, men det får jag ta om bara solen skiner.

Idag tog jag en löptur i skogen och enligt stegmätaren så blev det 6500 steg och 4.5 km. Det låter mycket tycker jag för jag har ju inte så bra kondis efter att jag har tagit det lugnt bra länge efter graviditeten Det verkar som min grundkondis är bra.

Nu måste det bli regelbundenhet i min löpning om jag ska orka springa tjejmilen i augusti annars blir det hälften gång och hälften spring. Men mitt mål är att springa runt på drygt en timme och det är en väldigt bra tid. Kanske måste höja ribban lite för annars blir jag väl besviken.

Igår var jag till Löplabbet och sprang på bandet och han tittade på va jag har för slags fötter. Jag har smala fötter sa han och ska ha det smalaste skorna och med lite pronation på skorna. Jag fick prova några skor och fastnade för ett par Asics gel som satt perfekt på fötterna. Men 1400:- är mycket pengar så det kanske blir att jag köper ett par billigare i slutändan. För det hänger väl inte på hur dyra skorna är om jag ska klara det här målet utan hur mycket jag kommer att orka löpa. Vissa dar är jag ju så trött så jag bara vill sova bort och som idag är jag piggare och vill göra så mycket.

Nej här kan man ju inte sitta nu när det är soooool ute.

Hoppas ni alla får en underbar helg!


Kommentarer
Postat av: emilia

Jag ska kanske också springa tjejmilen!

2009-05-19 @ 14:11:30
URL: http://enmilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0