7 månader idag!


Glad på sin 7-månaders dag

Hej på er som läser min blogg. Måste självklart skriva om min son som fyller 7 månader idag. Grattis pojken min! Tänk att det är 7 månader sen jag låg på BB och hade så förbannat ont men nu efteråt så säger man att självklart att du var värd varje värk. För du gör mig så glad varje dag jag vaknar upp och ser ljuset från fönstret. Förutom nu några nätter har du varit lite bökig och vaknat några ggr på natten, så jag har känt mig lite sliten. Det är nog för att du är fökyld och har svårt att andas eller så är du i någon utvecklingsfas kanske. Jag tänker hela tiden; tänk när du kan krypa eller när du kan gå, men då kommer jag ju inte få en lugn stund när du ska upptäcka allt omkring. Då gäller det att tänka på att det INTE får ligga några små saker som du kan stoppa i munnen o få i halsen.

Igår var du så snabb och stoppade ner dina småfingrar i salladsskålen och helt plötsligt började du hosta. Jag reagerade supersnabbt och drog upp dig och gav dig vatten och då hostade du till och ut kom en hård liten salladsbit. Shit va du skrämde mig när jag såg att du blev ansträngd och röd i ansiktet. Värsta mardrömmen för alla föräldrar.

Hur ska man göra med småbarn om de får ngt i halsen? Ska man göra som på de vuxna och trycka till mot bröstet eller ska man vända de upp och ner? Jag har gått utbildning om det där men har inte hört ngt hur man gör med barn. Det är ju så viktigt att veta om det skulle hända igen.


Elias i Egypten på en solstol 

 Du klarar av:

*Du sitter utan stöd
*Du försöker verkligen trycka ifrån med fötterna när du står på alla 4 men det går bakåt ist för framåt
*Du har kommit på att man kan åka med gåstolen ist för att bara stå i den.
*Du skrattar till skyhögt eller skriker för att testa din röst när du är riktigt glad
*Du känner igen ditt namn när du hör det
*Du sjunger med när andra sjunger eller hör musik
*Din älsklingskanal är MTV
*Din favoritmat är gröt och välling
*Du har fått EN tand
*Tittut är en av dina favoritlekar
*Oftast glad och nöjd


Se så fint jag sitter

Lilla vännen
du väckte känslor jag knappt trodde fanns
men det gjorde de
därinne någonstans
Du fick dem att vakna
Du fick dem att växa
Du fick dem så starka

Lilla vännen
Jag älskar dig så
Mer än du någonsin kan förstå

Lilla vännen
Du sover nu sött på mitt bröst
Jag finns här om du behöver tröst
Jag vill se dig vakna
Jag vill se dig växa
Jag vill se dig stark

Lilla vännen
Att få följa din uppväxt är en gåva
Den största och bästa
Det vill jag lova



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag ska ju klippa mig kl 10. Sofia en kompis ska vara barnvakt åt Liam. Jag ska lämna honom hemma hos henne men sen så kommer de ner vid 11. Vet inte hur lång tid min klippning tar men Sofia börjar jobba vid 12 och sen ska jag nog träffa en annan kompis. Vet inte när hon kommer ner. Så långt har vi inte bestämt. Kanske vi hinner träffas nån snabbis och bara säga Hej :-) Se hur våra barn ser ut IRL :-) Och kolla in nya frisyrena :-)



Kan tänka mig att de är nån tillväxt på min 6 åring. Börjar gå från att leka med dockor till att sluta leka helt med leksaker. Utan vill nu gärna utmana killarna på sparkcykeln eller sin vanliga cykel. Spela fotboll och sånt. Nu vill hon ha en skateboard med. När hon och cribba spelar tv spel så går ju de i för de och även de sitter och bråkar med varandra som ett gift gammalt par. Men igår kände jag att nu har hon en vän här hemma så behöver hon inte ta det så allvarligt med tv spelet. Även fast hon slog och sparka mig flera gånger om så jag kunde inte bli arg. Men jag tolererade inte det utan bar upp henne på sitt rum sen fick jag höra vilken bajskorv jag var typ :-) Men har hört att flera vars barn typ växer för snabbt än vad hjärnan hänger med eller vad man ska säga. Det kanske händer en massa nu, inget jag kommer ihåg från den åldern. Tur är väl det hehe Nä nu måste jag börja göra mig och Liam iordning, måste gå och hämta storebrosan först och sen storasyrran suck

2009-05-06 @ 13:10:20
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Saga

Jo, jag träffar Linda men vi är dåliga på att få ihop det så ofta nu..Trist nog..



Körkortet är meningen att ha innan lillkillen kommer så jag hoppas på att allt går vägen, även fast det är lite tight om tid...



Det vore absolut trevligt att ses sen, kan ta en fika eller så längre fram.



Hur länge hade du planerat att vara mammaledig?



Kram, kram



2009-05-06 @ 21:17:24
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Saga

Jo, jag träffar Linda men vi är dåliga på att få ihop det så ofta nu..Trist nog..



Körkortet är meningen att ha innan lillkillen kommer så jag hoppas på att allt går vägen, även fast det är lite tight om tid...



Det vore absolut trevligt att ses sen, kan ta en fika eller så längre fram.



Hur länge hade du planerat att vara mammaledig?



Kram, kram



2009-05-06 @ 21:17:55
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: MissC

Han är verkligen jätte fin!!!



Heinli...metoden något på barn. Man ska lägga dem över knät å dunka i ryggen. Men akta så inte revbenen går sönder.. Har du inte fått genomgång på BVC!!!!!???? Be om det i såfall!!

2009-05-06 @ 21:19:07
URL: http://misscsus.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Fint skrivet!!!

Alltså, eftersom du inte tänkte blogga så mkt så har jag missat en del hihi...

Men har du ingen bloglovin grej?

Har aldrig hittat nån på din sida :-(

Lättare att få fram när du skrivit då ju...



Han är sååå underbart söt lilla elias :-)

Tom jag märker att han blir större med dina bilder :-D



Vad fin den där dikten/testen var...

Verkligen jätte vacker...

Kramar

2009-05-08 @ 00:39:39
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0