På turné

Hej allihopa!

Nu är jag på väg hem igen till tråkiga Sävja i Uppsala. Det var så skönt när jag stängde igen dörren och åkte i måndags. Har varit sååå trött på att se mitt hem just nu. Uppskattar det inte alls att få vara hemma och mammaledig fast jag borde njuta av varje stund egentligen. För snart måste man jobba och har rutiner och iväg tidigt om mornarna.

Jag och T har varit ute på en försäljningsturné i Göteborg med omnejd. Det har gått bra faktiskt, för de allra flesta har varit positiv till hans vallaställ och han fick t o m sälja några st till en sportbutik. Målet med resan var ju att han skulle lämna sin egengjorda sportväska till huvudkontoret till Intersport. Nu håller vi tummarna att de nappar och de vill ha den med i sortimentet. Craft har visat sitt intresse för väskan, men det återstår lite saker än där. Han ska skicka iväg lite mer detaljerade ritningar och de ska diskutera ekonomin kring det.

Det där kontoret skulle jag gärna vilja jobba på. Det var skitfräscht och stora ytor. Skulle vara kul och pröva att jobba som receptionist ett tag. Få sitta med headset och ha fina kläder. Jag har alltid jobbat med yrken där jag har haft skyddskläder på mig, men jag alltid velat egentligen jobba med ett yrke där man får representera företaget utåt vara typ som en värdinna. En dag kanske jag är det :)

Vädret har varit sådär med sol i början och sen blåste det rätt rejält och regnade. Det blev inget Liseberg den här gången hade ingen tid till sånt just nu och jag hade ingen lust ändå att åka karusell. Det var ju bara två år sen vi var där och det var när Sofia var med på Gothia cupen. Vi ska tillbaks till Gbg igen i oktober men då är Liseberg stängt, men det gör inget. Ska åka dit när Elias blir lite större så han kan få lite roligt oxå.

Det bästa med resan var när vi kom till Oslo och solen sken och det första vi såg var Oslofjorden med bergen på bägge sidorna. Det liknar Zürich kom vi fram till och det är lika dyrt där oxå. Lönerna är klart bättre där oxå, så där skulle jag gärna vilja bo och jobba. Kanske jag flyttar dit en dag, för inom vården behöver de alltid folk.

Som alla vet så gillar norrmännen skidåkning så där blev det en lite större affär, så det blir nog en tripp dit igen.

Nu väntar hela Europa. Så nästa gång kanske det blir Tyskland, Österrike, Schweiz och Italien

Vill inte åka hem nu det är så roligt att vara ute på vift.

Bilder kommer när jag har kommit hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0