Valborg 2009


Har ingen lust att blogga regelbundet, bara när jag har jag verkligen har lust och vill memorera för framtiden.

Skriver lite kortfattat om vad som hände på valborg. Vi var bjudna till Agneta (lärde känna i Egypten) som bor i Knivsta och där blev det god mat och massor med vin. Vi satt och pratade o pratade och vi va mitt uppe i diskussion som vi inte kunde avsluta så vi struntade i majkasen. Men vi bestämde oss att kl 21 då skulle vi minsann se fyrverkerierna, så då gick vi allihopa genom skogen till Agnetas båt och när vi kom dit så var årorna borta och årtullarna med. Antingen var vi tvungna att gå tbx att hämta dem och missa en del av fyrverkerierna eller låna av grannens båt.  Så vi bestämde oss för det sistnämnda o gick och ringde på grannen, men ingen var hemma, så då bestämde vi  oss för att "låna" årorna. De fick ju självklart tbx dem lite senare. Det va inte lätt att ro när vi inte hade några årtullar, men vi gjorde vårt bästa och vi hann precis i fram tills fyrverkerierna började. Det var så coolt att sitta i en båt på sjön och vara precis under det när det small. Det tog lång tid tills vi kom tbx igen efter allt va slut...det blev lite gondolroddning...hihi. Vi försökte smyga för att lämna tbx årorna, men vi va nog inte så tysta utan vi pratade ganska högt och snubblade på rötterna. Det va ingen som såg oss för det var ju så mörkt och kallt dessutom då.

Kvällen avslutades med Irish coffee och Guitar hero band. Jag fick sjunga och spela trummor och det va skitkul! Har bara spelat gitarr framför teven, men nu blev det häftigare med en stor bildduk och ett jättebra ljud. Det gör jag gärna om igen. Dagen efter var jag så bakis! Det var längesen man var det för jag har ju varit gravid och ammat. Det är säkert ett och halvt år sen jag drack sådär.  Nu är sköna maj här och snart sommar!


Kommentarer
Postat av: Christina

Låter som en riktigt trevlig valborg...

Bra där, du gör helt rätt...varför skall du annars blogga? Skriva när man har lust är precis som det skall vara...hur e det annars?

Visst är det härligt att det är maj??Kramisar

2009-05-05 @ 12:30:59
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Saga

Det låter som att ni hade en trevlig valborg! Vi pysslade mest med lägenheten men hann även mysa i det härliga vädret och grilla och så :-)



Byxorna har använts bra dom jag köpte av dig, speciellt dom sista mysbyxorna men dom har nog inte hamnat på något magkort ännu..



Pollen låter inte kul, jag har haft det tidigare i år men varit skonad hittills i år. Det började klia lite i ögon och näsa i helgen men jag har klarat mig ok hittills (ta i trä) Kollade med barnmorskan och hon sa några tabletter jag kunde ta så jag ska nog inhandla dom för säkerhetsskull.



Jag har inte träffat linda på senaste och kom på att du inte fått pengarna för sista byxorna, vill du att jag för över dom istället?



Ha en trevlig kväll! Kram Saga

2009-05-05 @ 21:16:35
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: saga

Det låter som att ni hade en trevlig valborg! Vi pysslade mest med lägenheten men hann även mysa i det härliga vädret och grilla och så :-)



Byxorna har använts bra dom jag köpte av dig, speciellt dom sista mysbyxorna men dom har nog inte hamnat på något magkort ännu..



Pollen låter inte kul, jag har haft det tidigare i år men varit skonad hittills i år. Det började klia lite i ögon och näsa i helgen men jag har klarat mig ok hittills (ta i trä) Kollade med barnmorskan och hon sa några tabletter jag kunde ta så jag ska nog inhandla dom för säkerhetsskull.



Jag har inte träffat linda på senaste och kom på att du inte fått pengarna för sista byxorna, vill du att jag för över dom istället?



Ha en trevlig kväll! Kram Saga



(Blir tokig på din blogg, tar år och dar innan jag lyckas publicera mina kommentarer...)

2009-05-05 @ 21:17:50
Postat av: Saga

Det låter som att ni hade en trevlig valborg! Vi pysslade mest med lägenheten men hann även mysa i det härliga vädret och grilla och så :-)



Byxorna har använts bra dom jag köpte av dig, speciellt dom sista mysbyxorna men dom har nog inte hamnat på något magkort ännu..



Pollen låter inte kul, jag har haft det tidigare i år men varit skonad hittills i år. Det började klia lite i ögon och näsa i helgen men jag har klarat mig ok hittills (ta i trä) Kollade med barnmorskan och hon sa några tabletter jag kunde ta så jag ska nog inhandla dom för säkerhetsskull.



Jag har inte träffat linda på senaste och kom på att du inte fått pengarna för sista byxorna, vill du att jag för över dom istället?



Ha en trevlig kväll! Kram Saga



(Blir tokig på din blogg, tar år och dar innan jag lyckas publicera mina kommentarer...)

2009-05-05 @ 21:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0