Bluff eller?


Satt och slötittade lite på teven imorse och slog över till kanal 8 och där gick den där Tvins reklam som alla någongång har sett och det är inte första gången man ser den här och då pratar jag om "Abtronic". När man går in på Tvins hemsida så står det såhär om den: Vill du få en platt, sexig mage utan att kämpa på olika apparater eller utan att svettas på gym? Vill du få otroliga, stenhårda magmuskler utan en enda sit-up? Nu kan du förändra ditt liv utan att behöva ändra på det. Låt oss presentera den nya fantastiska Abtronic X2!

Man sätter den enkelt på magen, rumpan eller lår och så vibrerar den mot musklerna. Med sin unika Dual Channel Teknologi, med ledande dynor båda fram och bak - tränar Abtronic X2 två separata muskelgrupper samtidigt. Du styrker dina inre och yttre magmuskler och maximerar din träning. Du kommer att känna hur Abtronic X2 formar dina magmuskler med en gång och du kan se dramatiska resultat efter bara några få träningstillfällen.

Och medan du tränar, kan du känna dig fri att göra vad du vill! Jobba vid datorn, fixa håret eller titta på TV. Vad skulle kunna vara lättare?

Spänn fast Abtronic X2 rund midjan och låt den sända milda elektroniska impulser till dina muskler som får dem att dras samman. På endast en minut uppnår du minst 400 muskelsammandragningar. Tänk dig att göra 400 sit ups!

Du kommer att känna hur Abtronic X2 formar dina magmuskler med en gång och du kan se dramatiska resultat efter bara några få träningstillfällen. 
 
Sen behöver man egentligen ytterligare en grej för att uppnå bästa effekt, då bör du använda rikligt med gel till din Abtronic X2. Köp till ett 4-pack gel för endast 199 kr.

Visst låter det här superbra och enkelt att få en fastare kropp. Om jag tänker efter så va det ju populärt med att stå på en skakmaskin som vibrerade hela kroppen och folk skrek ut så bra den va!

Skulle vilja veta OM  det är någon som prövat den här metoden, för den verkar ju verkligen unik? Den har ju funnits ett tag på marknaden och någon måste ha gått på det här.

Såg igår på programmet Stockholm-Arlanda där var det en flygvärdinna som hade köpt en sån och de bara skrattade när de satt på den.

Det verkar som det är många som hittar hit genom google. Jätterroligt att ni skriver kommentarer för jag har en annan blogg nu.

Jag har iaf köpt en Abronic till slut 2010-01-04 genom Tradera som man kan köpa för halva priset om man har tur. Har använt den i några dagar nu och jag tycker redan att jag har märkt att magen har blivit fastare. Jag kör inte bara 10 min/ 3 ggr per dag utan jag använder den minst en timme och sen gör jag uppehåll i några timmar och så kör jag en timme igen. Jag ska berätta om några veckor om det har gett några ytterligare resultat på mig.

Ska kanske tala om att jag har varit gravid 3 ggr men min mage är ganska platt men jag har en bula som jag vill ha bort som alla får efter de har varit gravida.

Fortsätt gärna kommentera både ris o ros. Jag fortsätter kika in här.

Uppdaterar om några veckor som sagt

Jag har skrivit lite om den på min nya blogg : http://misslookdeluxe.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha jag har en sån fast lite äldre modell som jag köpte efter Bella var född och vet inte om den hjälper för jag har inte använt den så mycket. Men det känns i musklerna när man har den på sig. Så ska man ha nån gele på. Det liksom sticks eller hur man nu ska beskriva den. Kanske man ska leta fram den.

2009-03-27 @ 14:32:31
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag tror att dom är bluff...

En kompis köpte nån liknandeför många år sedan, inget har då visats :)

Men dom har kanske kommit på bättre nu hehe...



Allt bra med dig och elias?

Kram, kram

2009-03-27 @ 17:10:09
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag har varit med om mkt saker i mitt liv, men saker som man inte riktigt kan förklara.

Men saker som är från andra sidan.



Men just det här kunde jag inte riktigt förstå om det var saker som jag såg eller om jag blivit galen.



Skriv gärna din berättelse snart :)



Jag har mer som jag kommer skriva om som hände mig förr men det tar jag en annan dag

2009-03-27 @ 18:42:53
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: vicky

Jag använde ett liknande bälte till förra sommaren. Jag fick för mig att jag såg resultat, och det känns ju faktiskt att musklerna tränas eftersom man känner en minimal träningsvärk dagen efter. Men endast MINIMAL. Men det är ju ett gått tecken eller? Men om den gav resultat eller ej kan ju lika gärna vara inbillning. Upptäckte iaf att det var otroligt skönt och avkopplande att använda när man har fruktansvärd mensvärk i magen, så i annat fall kan man ju använda den till det! :)



Ett tips bara, om du skulle komma på att köpa dig ett bälte köp på någon auktionssida som tradera etc. Köpte min mindre avancerade variant på ellos för 99 kr och gel till för 50 kr och dom finns fortfarande kvar. :)

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=13563&productId=105758&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=



Hoppas du fick svar på din fråga! :)







2009-05-19 @ 12:31:24
Postat av: Victoria

Hej!

Svängde förbi på google.se och såg din hemsida om muskelbältet.

Såg också detta på tv och tyckte att man kan prova det.

Man kan ju välja öppet köp i 30 dagar och lämna tillbaka det i såna fall om det inte fungerar.

Önskar att det var lite billigare bara, kan inte liksom köpa det för mina egna pengar, och det är inte så stor chans att någon kommer att köpa det åt mig.

Jag tror nog det funkar, eftersom dom flesta som har kommenterat på olika hemsidor jag har kollat på, som har använt den eller har den, säger att den antingen fungerar lite eller fungerar bra.Dom andra som inte andvänt den säger att det är en bluff men dom har ju ändå inte andvänt den så då vet dom ju inte.

2009-06-28 @ 20:41:16
Postat av: Carro

Hej,

googlade på Adtronic x2 och hamnade hos dig. Trevligt!

Anledningen jag är intresserad är att jag har opererat knät två ggr (muskelfäste samt korsband, idrottsskador), och i samband med min REHAB så använder min sjukgymnast en maskin med plattor o el (minns ej namnet).

Den är avancerad och kostar flera tusen kronor, och den är jättebra. Jag får en extrem kontakt med musklerna i mitt lår! Maskinen har ju användningsområde för alla muskelgrupper, och således många program (och är INTE köpt på TV-shop). Men efter 30 minuter så är jag mör... Musklerna dras ihop och aktiveras och får min hjärna att minnas hur jag använder de. Och jag är inte otränad... men muskler måste väckas när de varit inaktiva ett tag. MEN efter programmet så TRÄNAR jag! Så maskinen är som en väckare och uppvärmning. MEN den fungerar! Trodde inte på det först... Fast du måste ha en hög nivå, annars "kittlar" det som folk beskriver. Det ska KÄNNAS i musklerna, nästan göra ont.



Lycka till, själv gör jag vanliga crunches - fungerar bäst i längden. Finns inga genvägar, bara senvägar. =)



Mvh

Carro från Sthlm.

2009-07-19 @ 12:46:24
Postat av: Robin

den funkar

2009-08-09 @ 12:44:57
Postat av: D E L L A

Den funkar, min morsa köpte den för inte så länge sen, men man kan snabbt se resultat ifall man använder den väl. De kan göra lite ont, på högsta. Men på nivå 2 är den riktigt skön och man ser hur magen spänner och släpps!

2009-08-11 @ 00:49:40
URL: http://dellas.blogg.se/
Postat av: TP

Hej såg din sida efter att jag letat lite info om detta bältet, då jag med såg det på tv. Tycker det verkar bra. Har hittat ungefär lika mycket falska rykten som sanna. Tror folk inte andvänder den tillräckligt mycket eller på rätt sätt. Jag ska köpa mig en sån nu =) MVH TP

2009-08-11 @ 13:57:12
URL: http://teepee.blogg.se/
Postat av: Jannike

Hej! Hittade också din sida när jag googlade bältet. En vän till mig är läkare och han menade att bältena skall fungera precis som vanliga situps, men man inte behöver anstränga sig lika mycket själv:) Jag har köpt bältet och tycker mig kunna se tydliga resultat!

2009-08-15 @ 17:25:19
Postat av: Anonym

Hej! Hittade också din sida när jag googlade bältet. En vän till mig är läkare och han menade att bältena skall fungera precis som vanliga situps, men man inte behöver anstränga sig lika mycket själv:) Jag har köpt bältet och tycker mig kunna se tydliga resultat!

2009-08-15 @ 17:26:17
Postat av: NYFIKEN

Har velat köpa den hära ett bra tag och sådär men alltså, min storebror har en kompis som jobbat med sånt där och han sa: att sidorna som säljer det hära går också ofta ut när folk frågar och anser sig vara en annan och säger att det funkar så det kan vara fake personer som skriver...

2009-08-16 @ 19:44:26
Postat av: Christian

Vibrationsbälten från tv-reklamen funkar inte.



Sant.



Hittade följande citat på en sajt...:



"– De är i stort sett verkningslösa. Bältena som skickar ut elektriska impulser skulle man behöva ha på sig i stort sett dygnet runt i tre veckor för att komma i närheten av resultat, säger sjukgymnasten Mikael Klotz."



2009-08-28 @ 09:15:44
Postat av: Tony

Hej!

Jag ska förklara hur det står till med bältet.

bältet skickar elerktiska signalen till en muskelnerv och vidare upp till hjärnan som säger åt muskler, "jobba! dra ihop dig och slappna av" så kan man beskriva det. Det sker helt vare sig du vill det eller inte. MEN eftersom musklerna spänner sig och slappnar av UTAN att böjas, som vid vanlig träning, så är det svårt att uppnå resultat. Därför säger dem klart och tydligt att du ska ha den som ett kompliment till vanlig träning SAMTIDIGT som du gör sit-ups. Så medans du gör en sit-up själv böjs musklen och abtronic x2 aktiverar nästan 100% av muskelfibrerna som gör träningen supereffektiv. (vanlig träning utan x2 aktiveras ca 60-70% av fibrerna).

Och ett litet inlägg från mig. Om vibrationsplattor:



En vibrationsplatta som Power plate tvingar din muskel att spänna sig och slappna av i samma hastighet som plattformen vibrerar. De vibrationerna kallas för HKV eller helkroppsvibrationer. jag kan själv rekomendera dig att gå till ett gym med en vibrationsplatta och testa den i 4 veckor. kom ihåg att en vibrationsplatta har man med över 40 publicerade studier visat att muskelbyggandet av muskler sker snabbare om det är det du vill. här är några bra sidor du kan titta lite närmare på:



http://se.powerplate.com/sv/



http://www.easyvibe.se/



http://www.doktorn.com/story.asp?storyID=1297



Ha det bra... mejla mig om du har frågor över något! [email protected]

2009-08-31 @ 17:29:23
Postat av: Anonym

jag är 15, kan jag köpa den dåeller bör jag vänta tills kroppen växt klart?

2009-09-01 @ 12:42:41
Postat av: Hardy

NEJ DEN FUNKAR INTE!!!

Dom som påstår det här jobbar nog för twins.

e 198cm 110kg lite =övervikt

har använt bältet varje dag upp till 1timme i över 3månader inget har hänt.



Dom som säger att den funkar inbillar sig det. kolla kommentarer själv "ja tror mig se tydliga skillnader"

2009-09-14 @ 22:57:13
Postat av: Helena (my blog)

Tack! för alla era inlägg och det har kommit både positivt och negativt om den här, men det verkar som det positiva överväger. Kanske ska ta och damma av den och pröva den då.



Men idag vaknade jag med platt mage och blev jättenöjd va jag såg i spegeln. Då har jag knappt rört på mig på sistone och igår så var jag på kalas och proppade i mig massvis med kaffebröd. :)

2009-09-18 @ 10:18:41
Postat av: Angiie

Man ser resultat efter några veckor, om man använder den regelbundet, en till två ggr per dag :)

2009-10-29 @ 00:01:54
Postat av: Robin

För att det ska fungera och ge bra resultat måste du använda den rätt, som många ovan nämnt. Att t.ex. köra den på samma nivå hela tiden kommer aldrig ge resultat. Du måste öka nivån ju mer du använder den. Att öka nivån med tiden kommer att ge fin fina resultat ;-)

2009-10-29 @ 19:27:07
Postat av: LolKorv

Är den skadlig för barn?

2009-11-20 @ 15:46:59
Postat av: Emma

Hej! jag ska köpa en sån o hört att det ger resultat o att det funkar:) får se om det är sant, vill ju få en snygg kropp.:)

2009-12-07 @ 20:00:31
Postat av: Anonym

Oj oj oj, ni är störda alla ihop, ja pallar inte ens skriva något. ASKDAOskfdoakfkaoskfaksa

2009-12-22 @ 19:37:40
Postat av: peter

Hej.. jag googlade abtronic och hamnade hos dig. Roligt att läsa alla kommentarer. Jag har haft den i snart 4 månader och jag tycker att det funkar bra. Jag kan se mina magmuskler ,magen känns fast och hård. jag har inte gått ner i vikt av den. och det är dumt att folk förväntar sig gå ner i vikt och få magrutor om de har Abtronic på sig och käkar godis och chips och vet inte vad gym är för nåt. Det är en kompleterring till träningen bara. Inga höga förväntningar folk !

btw.. nice blogg

2010-01-03 @ 04:03:14
Postat av: KARRO

jag har hört från många att den fungerar bra, jag har funderat på om jag ska köpa en sådan.. men jag är inte helt säker, eftersom att det är lika många som säger att den inte funkar..

2010-01-03 @ 13:30:11
Postat av: David

Fan man kan inte sluta att skratta åt reklamen på bilden..när dem visar världens män och qvinnor med riktiga dröm kroppar som säger att dem använder den..och kör 10-20min och dem får sjukt fin mage tack vare bältet..om det nu hade funkat skulle ju inte 95% av USA befolkning varit överviktiga..

Det borde vara förbjudet bluffa kunderna på det sättet, verka som folk gör allt för att lura andra på pengar, vart är moralen hos folk!

Om Abtronic X2 skulle funka skulle ju en vanlig massagestol funkat minst lika bra för att bränna fett på skinkorna..

P.s Finne ingen genväg till att få bra kropp, man måste köra den klassiska träningen..antingen situps el andra övningar med magen för att bränna fett och få fram musklerna under.

2010-01-06 @ 13:05:43
Postat av: Gustav

Hej hittade din blogg när jag satt och googlade på abtronic:)

Jag är jättefundersam över hur abtronic x2 funkar.. En kompis hade en liknande men en mycket äldre modell och hon visste inte om den var bra eller ej då hon nästan aldrig hade använt den.

Jag är jättenära att klicka mig hem en sån, (tv-reklamen går just nu..) Kommentarerna hära är ju både för och emot. Men de som är emot verkar ju inte ha provat den. Jag får nog fundera en dag till det är ändå 1000:-

2010-01-07 @ 11:36:59
URL: http://gustaav.blogg.se/
Postat av: gitte

Har funderst på att köpa en Abtronic men är lite tveksam.

2010-01-08 @ 15:22:14
Postat av: Leif

Aha okej?

2010-01-09 @ 20:46:59
Postat av: Nona

Är väldigt tveksam om den fungerar eller inte, men då har jag ju inte provat. Men att påstå att det inte skulle finnas några feta människor om den fungerade är ju lite att ta i. För det första ska man köpta den, använda den och naturligtvis spelar det ingen roll om du springer och går på gym varje dag heller om du äter tre hamburgare och fem påsar chips. Då är du ändå fortfarande fet. Det är nog ingen som tror att de kan leva ett frossarliv och bli smal för att de har en "muskelspännare". Skulle vara intressant att testa en eller två månader som ett komplement till min viktnedgång som snart är klar.

2010-01-29 @ 12:00:02
Postat av: Camilla

Kanon! Hittade hit via google också :) Och jag är precis som de flesta tveksam om jag ska skaffa ett bälte eller ej... Men jag tror jag ska göra som du och kolla blocket och tradera om den skulle finnas där :)

2010-02-04 @ 12:47:47
URL: http://millimys.blogg.se/
Postat av: Anonym

det tar lika lång tid att se sina magrutor igen som det har tagit att skaffa sig fettlager men man måste ju banta oxå

2010-02-11 @ 12:56:44
Postat av: Anonym

Hej..

Jag använder med abtronic x2 och har gjort det en vecka nu. Den funkar. Jag har med fått barn och har en bula på magen jag vill bli av med och den börjar så smått försvinna. Så det e ingen bluff

2010-03-05 @ 09:31:16
Postat av: JALO

Hej!

Hittade din blogg via google söknig för abtronic x2. Funderade på om jag ska köpa en. Jag är mycket tveksam om dess funktion. Men får väl prova för att kunna se sanningen. Tre graviditeter och dålig träning lämnar sina spår, vill bli kvitt ringen rund magen. Det är väldigt delat uppfattning, så det är svårt att veta på riktigt.

2010-03-22 @ 14:51:02
Postat av: :)

Hej :)

När man läser alla kommentarer är det folk som skrivit bra eller dåligt, men nu är frågan till dig eftersom du använder den. Jag är inte så nöjd med mina lår främst och tänkte om de blir mindre ? och vilken program du då använder ?

2010-04-21 @ 21:17:31
Postat av: Helena (my blog)

Hej alla som hittar hit genom google. Jag har inte använt den på ett tag för jag är rätt nöjd med min mage just nu. Du som frågade om jag har använt den till låren så kan jag bara säga tyvärr inte. Jag har bara använt den på magen och o prövat i många olika hastigheter men gillar 3:an bäst för den är mest lagom utan att göra ont. Men jag rekommenderar den fortfarande o fortsätt att kommentera både ris o ros. Den hjälper men man måste träna annat oxå o äta normalt annars hjälpte den inte. Man kan inte vara en soffliggare o tro att det ska göra resultat. Lycka till med era Abtronic!

2010-04-22 @ 14:06:38
URL: http://misslookdeluxe.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vill skaffa en sån här men jag är så himmla tveksam, min mage är helt slapp liksom jag är inte fett men min mage hänger om ja skaffar en sånhär kommer mitt fett bli hårdare och liksom inte hänga mer då? 1000kr är inte lite som måste ha hjälp med om ja ska köpa den lr inte tack på förhand kram Ida

2010-05-19 @ 22:04:20
Postat av: Danny

Nej mina vänner. Abtronic funkar verkligen inte. Det är bara ett sätt att käna massa pengar på. Och dom starka stiliga män och kvinnor som man ser på reklamen har själva tränat på gym. Dom som gör Tvins reklamer hyr ut dom för att snacka massa skit och lura folk på pengar.



2. Jag har en kompis som har köpt och testar den. Säkert använder han den flera gånger i veckan utan nån som helst resultat- Så jag vet inte alls varför folk snackar gojja om saken

2010-05-30 @ 09:46:13
Postat av: Snygga magmuskler

Min syster köpte en sån. Det är trams tycker jag!

2010-07-09 @ 13:48:26
URL: http://www.mermuskler.se/magmuskler
Postat av: Anonym

ABtronic stärker och tränar dom muskler du har.

Du kan alltså inte BYGGA nya muskler.

Denna teknologi har använts länge inom läkande och på personer som efter olika skador behövt hjälp att få tillbaka funktionen i musklerna.

Du kan alltså inte gå ner i vikt och få magrutor, men du kan stärka muskler och behålla dom om du redan har. Det är ingen bantingsmaskin, den tränar dina muskler, har du inga muskler = värdelös.

Då kanske en diet är bättre..

2010-07-18 @ 14:24:54
Postat av: Fanny

Hej!

Jag skaffade mig precis en Abtronic X2, vilken intensitet och vilket program brukar du köra med? Vilket gjorde så att du såg skillnad? Jag tänkte göra som du, fast köra en halv timme istället för en timme.



tack på förhand. :)

2010-08-08 @ 23:29:47
Postat av: Ako

Hello !



+jag använder bältet ganska ofta strax efter träning

och jag måste säga att den har verkligen gett mig magmuskler och jag kommer fortsätta att använda.



-man har inte råd med Gel medlet den tar slut snabbt.



Kan någon tipsa mig var jag kan få tag i Gel Billg till abtronic x2 ? Tacksam för det :)



har det bra

2010-10-12 @ 10:19:14
Postat av: anna

Kul att nån fler än jag är en sådan som går på TV-shops alla supergrjer. Jag har vart sigen på abtronic.grejern förut men nu efter kriser och jul så tänkte jag att - ja, nu vill jag bli snygg och sexig! ;)



Jag behövde inte köpa nån då min farbror köper allt från tv-shop och sedan blir det liggades. Ikväll var jag och lånade den, men behöver köpa batterier och gel först - har hört att man likväl kan köpa Klick på apoteket!!!



Så nu blir vi TVÅ att testa den, men dessvärre vågar inte jag som du gå ut med det på bloggen... antar att jag skäms för min fåfänga... :)



Hoppas du berättar hur det går, då vill jag gärna följa din blogg. Så lägg gärna in en kommentar om du skriver om abtronic-processen så kanske jag länkar din blogg från min - om jag får så klart.



Lycka till med "träningen"

2011-01-17 @ 19:40:12
URL: http://lillanna.bloggsida.se
Postat av: Vaselin

Vaselin?

2012-01-06 @ 23:51:19
URL: http://www.vaselin.se
Postat av: Anonym

Det funkar för mig mig . Men jag har börjat äta nyttigt och träna på annat sätt också. De är ju inte så att det är ett mirakel. Man måste ju själv anstränga sig lite och då kan bältet hjälpa dig på vägen!

2012-04-04 @ 14:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0