Firar födelsedagsbarnet


Födelsedagsbarnet-Hon fick en sminkväska av Linda
Hon hade fått pengar till löparskor i ett kort av Tony, Thomas och mig på morgonen

Det blev en skön dag i solen med mina två döttrar igår. Vi slöt upp på torget och bestämde att vi skulle ta en promenad till fiket "Fågelsången". Alla andra café hade inte ställt ut sina utemöbler än, så de va de enda i hela Uppsala som hade gjort det. Det bar knökfullt när vi kom dit, men vi lyckades få några platser i solen.  Jag tänkte ta något onyttigt för en gång skull, men tog en mozzarella-parmesansmörgås och en vaniljsemla till slut.


Fikat vid "Fågelsången"


Vår i luften och massor med folk. Slottet i bakgrunden

Det va inte så konstigt att det va så mycket folk i stan, för det va ju bandyfinal på "Studenternas" mellan Edsbyn-Västerås och det blev 2-5. En klasskompis till Sofia skulle sjunga nationalsången innan matchen började, så vi följde med strömmen och trängdes med alla andra sträckan efter fyrisån. Under den vägen hann man se många äldre som va fulla som raglade fram och bölade och några satt vid ett träd för de hade druckit för mycket. Snacka om att vi svenskar och vuxna människor är nästan sämre än ungdomar när det gäller alkoholen. Varför ska man vara full på en bandymatch? Jag förstår de som har lite glögg eller kaffekask för att värma sig när det blåser lite snålt när man ska stå ute i flera timmar. Det var en som ville sälja billiga biljetter utanför när vi kom fram, men ingen ville gå in så vi stod utanför och tittade på storbildsskärmen och lyssnade när Josefine började sjunga Du gamla du fria...


Bandyfinal vid "Studenternas"

Jag har växt upp i Sandviken och gått på många bandymatcher när SAIK spelade, men jag såg knappt nå fylla alls då...eller så tänkte jag inte på det då. Det går ju inte att jämföra Uppsala och Sandviken när det gäller storleken av befolkningen. Men bandyandan och mentaliteten är strörre  i Sandviken så mycket vet jag.

Kvällen avslutades med en jättegod fruktsallad och premiär för Robinson. Tur att man inte är med i det...skulle inte palla med att inte få mat och sova fuktig i ett träsk. Det är verkligen hårdare än hårdast i år. Ännu roligare att se då...synd att killen som ev kunde vinna Robinson åkte ur igår. Inte bra att vara intim och visa kärlek  tydligen, för de gick ihop och röstade ut han för att separera de kärleksfulla åt.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nä inte är det väl domkyrkan i bakgrunden? Det är väl ändå Uppsala slott :-)

Jodå det går att laga mat här hemma än så länge. Spisen är inkopplad men det är förbaskat jobbigt att inte ha nåt att ställa alla saker på och sen springa ut i vardagsrummet för att ex hämta stekspaden och allt.

Mikromat har vi inte börjat med än men det kanske blir det med :-)

Vi håller på med simning än. Har fått hoppa upp till kurs nr 2. Fast idag var han lite kinkig och ville inte alls. Kanske för att han var borta hela dagen igår och sen tror jag magen spökar lite. Har blir hård i magen av välling. Har inte fått dykt riktigt än men läraren häller vatten och så doppar C ner Liam under vattnet. Liam bryr sig inte ens :-)

Ah ska anta utmaningen innan jag hoppas i säng. Har sett den förr men aldrig gjort den.

Har ni gjort i helgen då?

Kramar

2009-03-22 @ 22:23:31
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0