Du är verkligen blond


Nu måste jag plagiera ett inlägg från min dotters blogg..har sån lust att avreagera mig på någon och vad vore mer passande om inte Linda Rosings program "Den rätte för Rosing på 5:an". Sitter och tittar på hennes program varje tisdag för det är patetiskt och lågbudjet-tv. Jag vet att man inte borde hjälpa till att höja tittarsiffrorna åt hennes program, men underhållning kan man ju säga att hon är bra på. Hon letar efter en kille att dela sitt liv med...men va f-n tänk efter Linda! Va kan en 19-åring erbjuda dig i längden....bra sex kanske, ännu mer party! Du går från Fadde till en ungspoling. Du går och pratar med livscoach och hon tycker oxå du är konsigt fast hon inte vågar säga någonting åt dig. Du röstade ut en man med 2 barn och såg skitbra ut och hade fötterna på jorden...du röstade ut han för att han va tråkig! Du gav han aldrig ens en chans att visa vem han va...du hade redan bestämt dig att du skulle HA 19-åringen! Säg aldrig nå mer att du letar efter en man för att dela ditt liv med..utan för stunden bara! Trodde jag skulle få en bättre uppfattning om dig men du har visat att du är lika dum som jag trodde.

såhär skrev min dotter:

Visst, jag tycker att det är pinsamt att kanal 5 sänder "Den rätte för Rosing", känns som att dem sjunker lite väl lågt. Men samtidigt kan jag inte sluta älska program med patetiska människor, finns det något mer roande? Helt ärligt så är det höjdpunkten på tv i veckorna nu för tiden, jag skrattar alltid lika mycket åt henne och killarna som är lika blåsta. Liksom, hur tänker hon när hon har kvar en 19-årig kille (som är bara 5 år äldre än hennes dotter), en man som har sagt; att prata med henne är som att prata med ett chips, en kille som köper sprit för hennes pengar och låtsas vara sjuk hela tiden och istället går ut på krogen och en annan blåst modell som bara bryr sig om att få publicitet i tv. Haha, hon bara sjunker i mina ögon för varje program.

Kommentera gärna både med positivt eller negativ kritik

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Har aldrig sett programmet och kommer aldrig göra det heller. Jag klarar inte av människan :-)

Är det Hugo som är 19 år?

Men enligt tidningar innan serien började så har hon ett förhållande så jag antar att den hon väljer (tror jag vet) så verkar det inte hålla eller om det är han hon är tillsammans med men det r väldigt tveksamt.

2009-03-25 @ 11:32:44
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Japp men det gick att ha partyt. Men de som kom visste ju redan innan hur det skulle se ut. Hade förvarnat dem :-)

Nu har det kommit upp lite fler väggar så det är bara en vägg kvar och sen en takskiva sen så är det bara att spackla och slipa så kan man börja måla.

Men vi får väl se när det händer. C ska jobba över idag så då lär det inte bli nåt när han kommer hem. Kan ju inte jobba ihjäl karln men jag vill ha det klart någon gång :-)

2009-03-25 @ 12:10:10
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mamma köpte nån handkräm men Christina köpte inget. Tror inte hon kommer göra det heller. Jag får ju ändå inget extra för hur mycket som handlas utan fick för hur många gäster jag hade.

Den dagen man får ett jobb så kanske man kan köpa väskan för 3900 Kr. Är bra sugen för iden låg allt som vi pratade om igår men även fast man tar på avbetalning så är det 1000 kr i månaden och när vi inte har köket klart så känns det som detä r viktigare. För än har vi inte köpt spis, fläkt och ugn. Men det lär bli avbetalning på det.



Få se Elias är 5 månader? Vid den ålder (låter som han är jätte gammal) så åt Liam ersättning på 220 ml och han åt även 200 ml välling för den delan.

Tjuvstartade då fast den är från 6 månader.

Men han blev väldigt hård i magen av välling så jag har i messmör ibland. Brukar även blanda i det i gröten.

Men Elias vill inte ha mer än 100 ml?

Vet du skillanden på nattvälling och dagvälling? Än så länge får Liam bara nattvälling och ersättning på dagarna.

2009-03-25 @ 12:17:45
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Glömde en fråga :-)

Liam kan sitta några minuter själv. I sin soffa kan han sitta ganska länge. Golvet vet jag inte riktigt men några minuter iallafall.

Nu är han på väg till altandörren :-)

Ligger inte still någonstans.



Inget förvånar mig när det gäller Rosing. Aldrig gillat henne. Riktigt urblåst.

2009-03-25 @ 12:19:52
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag har Nestle välling. De har dag och natt välling men vet inte skillnaden på dem :-)

Eh vet inte hur ofta man ska koka dem. Har kokat mina en gång tror jag. Har väl kokat själva napparna lite oftare. Tycker det borde räcka med att bara diska dem eller?



Nä nu ska jag ut. Liam mätt och belåten så nu ska jag upp till centrum och se om det finns godis kvar :-) Sen är det dags att hämta ungarna. Har 11 grader varmt på framsidan :-) Men där ligger solen på hela tiden.



Köpte en ny ovarall till honom igår. Han växer bara ur sina :-) Är inne på 4:e overallen nu.

2009-03-25 @ 12:53:27
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: paulina

va trevligt ! (: jag bor i gislaved, världens minsta stad, mitt ute i skogen, 6 mil från jönköping (: själv?

2009-03-25 @ 13:16:00
URL: http://ppo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tyvärr så ärver jag inget då han hade skrivit testamente och bestrida det för nån man inte har nån aning vem det är känns meningslöst. Han kanske var värsta miljonären eller så var han en "vanlig" pensionär. Jag vet inte. Hade man vetat vem det var och lite mer närstående så kanske man hade gjort det men det är väl svårt att få nåt när ett testamente är skrivet.

2009-03-25 @ 15:59:53
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Saga

Man kan inte göra annat än att skratta när man ser det programmet, hehe =)



Jag har gett linda pengarna för byxorna nu också så du vet. Kram kram

2009-03-25 @ 20:51:31
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Lea

Hej hej :) Tack,ja 11 kg..nej jag har en del övervikt..men jag kämpar på här :) Ang. Linda Rosing,haha tål inte människan jag heller.Det är så otroligt löjligt..vill ju bara synas den där.Och inte är hon söt ett dugg,bara för att man har silikon läppar silikon bröst och är en blondie haha.Åt ni våfflor igår? :D Ha en fin dag :)

2009-03-26 @ 12:42:04
URL: http://neaslya.blogg.se/
Postat av: Saga

dom kommer absolut komma till användning, dom var suuuper sköna =)



hur går allt med hus letandet då? vill ni försöka flytta så snart som möjligt eller?



kram kram

2009-03-26 @ 20:23:25
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Jag tittade på ett program i 5 minuter.

Det är ju så pinsamt så man nästan sitter med händerna för öronen och kudde för ögonen.

Klarade inte se skiten mer, sen blev jag också irriterad.

Varför ha kvar någon som hon "kommit på med e-tabletter?

Hon visste ju så fint vad det var för det tillhörde hennes gamla liv, men hon röstade inte ut den personen liksom...



Orka bara inte se mer hahaha

2009-03-27 @ 17:16:57
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0