Ny dag och nya intryck



Sitter här med ett gott nybryggt kaffe och tittar på nyhetsmorgon. Blir så glad när man får höra lite svenska på teven. Är så trött på den fula tyskan. Kan ni tänka er Grey´s Anatomy blir dubbade på tyska? Det är så fult och det stämmer inte att söta Izzie ska prata tyska. Det var bara att knäppa bort allt. 


Idag skulle jag vilja följa med tjejerna till Norrtälje men allt krånglar till sig så det blir nog en sväng på stan och köpa lite nya kläder till Elias. Storlek 80 börjar sitta precis på han så nu är det dax att förnya garderoben till han.


Är ni rädda när det åskar ute?

Det är så skönt att temperaturen visar under 20 grader för jag är så trött på värmeböljan i Schweiz och varje kväll så fick man somna till värsta åskdundret över huvudet. Åskan där är inte som här det blixtrar och dånar så man tror att huset ska gå sönder. Jag som är såå rädd för åskan och går gärna och gömmer mig under täcket. Det är för att jag har varit med om när åskan gick över huset en gång för längesen när vi bodde på landet och det bara blixtrade i uttagen i väggarna så jag trodde blixten skulle slå ned i huset, men den slog ner några hundra meter bort bara och sicken smäll!. Döttrarna och pappan till barnen var ute på sjön då, men fick veta att de stod under ett skjul på land och väntade på att det skulle gå över. Så jag var såå orolig för dom och det här var så längesen då jag inte ens hade en mobil :-)

 Respekt för naturen det har jag verkligen!

Dax att göra sig iordning för dagen.

Kommentarer
Postat av: Christina

Välkommen hem...Hoppas du hittade något fint att handla.kram kram

2009-07-30 @ 22:10:41
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Josefine

Hej, kom på att det var ju du som kom på 5an mot sävja när jag satt med min son var det i förrigår. Kom på det efteråt att jag kände igen dig men ionte från vart men srn slog det med=)

2009-07-31 @ 19:26:04
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: Josefine

hm mycket stavfel gick för fort där...

2009-07-31 @ 19:27:43
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: Josefine

Nej vid 6 tiden eller 7 kanske, jag flyttade på vagnen när du kom åch sonen min lekte eller tittade på din =)

ni satt bakom oss.



Ja jobb ja... Nej jag har inte alls någon koll men känns som om det borde hittas ett snart.

Det är ju inte lätt i dessa tider inte som du säger..



Vad roligt hoppas hon klarar sig och får det, vilken frihet, skulle med vilja ha ett=)



Detsamma, ha en toppen helg.

2009-07-31 @ 23:44:18
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: Josefine

Ja men precis det var vi =) har inte så stor koll på dagarna märker jag =)

2009-08-01 @ 15:14:12
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: Linda

Nej jag tycker rätt synd om F just nu när jag är en sån bitch. Det sluta med att jag tvinga iväg honom till han kompisar. Han ville inte gå för han trodde att jag var arg på honom och det var jag ju oxå fast det var ju mer min PMS djävul som talade onda ord ur min mun.

Det är inte lätt ibland. Tur att livet har så mycket bra att ge att det är värt det!



Prata med Fia nu när hon var här. Ni kan väl komma imorn alla tre så fixar jag tårta så kan vi fira dig lite. Vilken tårta vill du ha? schwarzwaldglasstårta eller prinsses är väl det som finns att välja mellan på affären.

Sköt om dig! Puss

2009-08-01 @ 19:31:35
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Andreas

Oj missat din blogg,sexigt milf ;-)

2009-08-02 @ 11:22:34
Postat av: Helena

Hej Andreas! Kul att du har hittat till min blogg och tack för komplimangen! Vem är du? Nyfiken!!

2009-08-02 @ 22:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0