Zürichsjön

Zürich är en otroligt ren stad, så pass rent att schweiziska myndigheter offentliggjort att vattnet i kristallklara Zürichsjön, som är avvattnat av alpfloden Limmat, är drickbart

Zürich med sina 365 000 inv är vackert belägen intill Zürichsjön mellan Uetliberg o Zürichberg





Roliga trägubbar uppe på en balkong. En gubbe som håller en hund o
en flicka som sitter på räcket o en till hund vid benen

Överallt i Zürich finns det fontäner med rent dricksvatten.
 Det finns några fåtal fontäner som inte har drickbart vatten, men de är tydligt skyltade.

solen började titta fram när jag kom hit

Så himla vackert


Lyxigt att bo så nära vatten

Sjön ligger 406 meter över havet och längden på sjön är 40 km,
största bredden 3 kilometer och det största djupet är 143 meter

Dyra restauranger efter sjön. Schweizare tycker om att leva gott och äta ute

Inte många själar mitt på dagen. Trodde hemmafruar skulle sitta här
men det var mest några enstaka gubbar

Kul cykel som man kan ta sig över sjön om man vågar :)

Många har en egen båt här

Många segelbåtar

Här promenerade jag

Längs med Zürichsjöns västra sida finns en flera kilometer lång strandpromenad som mynnar ut i en stor park. Det är en underbart lugn oas mitt i stadens hjärta, och här samlas folk för att umgås, sola, vila, ha picknick och bada.

En av alla båtar som tar en mellan olika kantoner

Och vi bor i Küsnacht som ligger bara 8 min från city med tåg

Det är relativt billigt att åka båt på sjön, och det finns många olika rundturer att välja mellan.
Ta med dig picknick, sitt på taket och njut av vinden i håret.

Kom hit så så tar vi en båtur :)
Carpe Diem/Fånga dagen


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hehe så lite så. Tyckte serien var så spännande att jag bara var tvungen att ladda ner alla avsnitt utom de 2 sista då för då fanns de inte. När det är spännande kan jag inte sluta titta :-)

Japp läkartiden är för konsultation ang bukplastik.

Magen sänker mitt självförtroende enormt. Vill inte se gravid ut och det är inte "fett" utan det är skinn som hänger. Men vi får se. Har inte sagt nåt till C, vet inte hur jag ska lägga fram det men han brukar inte bry sig menar typ bli arg eller nåt sånt. Han tycker att jag duger som jag är men jag tycker inte det och detta är ju för MIN skulle och ingen annans :-) Men ska bara dit och prata lite med läkaren och se vad han har att säga.

Hur länge blir du där nere?

Kram

2009-07-16 @ 19:07:55
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: cicci

Hej vad fint det var! När kommer du och elias hem igen då? saknar er! hoppas ni har det bra... puss

2009-07-16 @ 21:59:13
URL: http://missunfit.blogg.se/
Postat av: linda

det övre inlägget var från mig. jag skriver från cissis dator så det blev nått knas :P

2009-07-16 @ 22:00:38
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Saga

Det ser ju inte alls härligt ut... ;-)

Hur varmt har ni det där borta? Kram

2009-07-16 @ 22:40:35
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Nathalie Clarling

Hej Helena! Bor du i Kusnacht? Jag har precis flyttat till Zurich, kom i söndags.. Hade varit kul att höra vem du är och vad du gör här :-) Kram Nathalie, 0041798432449

2010-07-01 @ 23:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0