Mot nya mål



Så fint att promenera vid naturreservat

Lång brygga ut till havet

Klart vatten

Elias sitter på pappas rygg i en bärstol


Nu lämnar vi stugan här i Törnelycke mot nästa mål som blir mot Öresundsbron som jag aldrig har åkt på. Ska ju vidare ner mot Europa nu till alplandet.






Han somnade till slut

Började avslappnat med en lång o skön promenad efter havet (Örarevet som är en rullstensås o naturreservat) och ätit på en sjökrog där jag självklart åt rödspätta såklart med färsk potatis och en supergod hemlagad remouladsås till. Satt o njöt av den fina utsikten och tystnaden tills det kom in en skock med folk och det blev genast högljutt.


Rödspätta*mums

Idag tog vi en sväng in till Kalmar och gick o strosade i affärerna och oj vilken mysig stad säger jag bara. Mycket mysigare än Uppsala. Den kändes större och fler affärer att gå o titta i. Konstigt när man bor i Sveriges fjärde största stad. Åkte på ölandsbron bara för att se utsikten och havet under. Det blåste väldigt kraftigt det var säkert kuling som en metrolog skulle säga. Öland har jag inte varit på år o dar och då åkte jag med exet på mc och tältade. Det va i unga år när inga barn fanns.


Kalmar slott



Stora vågor

Ölandsbron

Fick se en dubbel regnbåge på vägen från Öland


Kan sammanfatta den här resan som en lång mellanlandning mellan Sverige och Tyskland som blir vårt nästa övernattning innan vi är framme i Schweiz.

Ha d gott alla så hörs vi snart igen!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka fina bilder. Elias är super söt som vanligt! Vad kul att shoppa, de ska jag oxå göra nu på semestern. Jag klippte mig på ett ställe precis brevid Hairmony. Hon var duktig och trevlig. De kostade 300kr för min längd men runt 260kr för kort hår. Idag ska det packas! Jag längtar sååå!!!

2009-07-11 @ 10:51:54
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, vad söt han är, jag började fnittra för mig själv när jag såg dem där bilderna!

2009-07-11 @ 22:53:22
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/
Postat av: Saga

Gud, ni ser ju ut att ha det super mysigt överallt där ni är! Man blir ju lite avis... Hur länge kommer du/ni vara i tyskland? kram kram

2009-07-12 @ 12:13:48
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Christina

Mysigt...och så stor och söt Elias blivit....härliga bilder, smart med bärstolen...blir nog bra om ni skall vandra i alperna...bilder måste vi få se därifrån sen.må så gott!!kramis

2009-07-12 @ 23:07:20
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0