Står på egna ben

e
Elias drar sig upp med stöd mot en stol och med hjälp av tungan

Se så glad han blir när han klarar det


Måste skriva ner att Elias har börjat ställa sig upp mot allt han kommer åt nu...säng, stol och bord ja de mesta han kan sträcka sina små händer och greppa. Han har fastnat för "Teletubbies" som är på morgnarna på BBC prime. Han sitter helt still och lyssnar och tittar. Kanske han kan lära sig lite engelska för jag har hört att de är väldigt mottaglig för språk innan 3-årsålder.


Elias favvoprogram

Idag är det mulet men solen skiner emellan och det är fruktansvärt varmt här fortfarande. Nu har jag bokat en resa hem på tisdag, så snart mina döttrar så får vi ses! Saknar er så mycket och det har ni fått höra såkart redan.

Vi ska fira min födelsedag i efterskott när jag kommer hem..ser fram emot det jättemycket.

Ikväll ska vi iväg o köpa en bärsele så jag ska slippa ha med vagnen på flygplatsen och hålla på o krångla med att checka in den. Bärstolen är för klumpig att ha på ryggen och så vill jag ha koll på han när han sitter på magen och mycket lättare om jag vill ta ur han

Tycker ni andra mammor att bärselen har varit bra och hur länge har ni använt den?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!

Jag har haft en bärsele men har sålt den. Hade en manduca och den kändes i höfterna att hålla på bära på honom :-)

hade en baby björn till både Bella och Sebbe men den gillade jag inte för att jag fick ont i ryggen. Men det finns ju olika modeller av babybjörn. Finns väl de som ergonomiska eller vad det heter.

Har en bärsjal kan man väl säga men varje gång jag ska prova den så vill inte Liam. Det är som en bärsele fast det är en 4 kantig tygbit med långa tygremsor som man ska knyta ihop men som sagt jag får inte till det när Liam inte vill. Får väl sälja den med antar jag. Kul att Elias ställer sig upp nu!

Liam vill bara stå och gå. Än har han inte vågat släppa taget (har inte fått den balansen heller) Stod helt själv typ 1-2 sekunder idag hehe inget att skryta om direkt.

Ja vi får väl ta fikan. Skulle väl iofs kunna ta mig till dig med men just nu när jag har alla 3 hemma har jag ingen lust. Gillar inte att åka buss med vagn heller men ibland så måste man.

Idag har vi det mulet här hemma :-( Vill inte ha höst nu.



Kram

2009-07-23 @ 11:58:27
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åååh vad duktig han är! Pussa på honom från mig, längtar tills ni kommer!

2009-07-23 @ 12:19:06
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0