En helg har passerat igen


Den här helgen har det varit full rulle med en heldag i Tyskland i lördags. Många schweizare åker dit för att storhandla för att det är billigare där. Vi slog till på en tv på Mediamarkt som även finns nu i Sverige. Jag har klarat mig bra utan tv jag är inte är så beroende av en när man har en dator. Det går ju att hitta de flesta programmen där som finns i Sverige.
Men nu köpte vi en kabel så vi kan titta på teven via datorn. Det blir ju både större bild och bättre ljud.

Och en sväng till Ikea för andra gången den här veckan innan stängningsdax för att köpa en jättefin tevebänk. Ska se om jag hittar en bild på den.


Här står 2 bredvid varandra "Bestå Burs"- högglans vit


Det blev verkligen en storhandling på 2500 kr o då var det bara mat till oss och blöjor, gröt och vällig till Elias. Nu såg jag att det var honung i gröten som jag köpte. Inte får man ju ge det till barn under 1 år för det kan ju dö av botulism har jag för mig.

Ni som har barn...skulle ni ge era barn gröt med honung i?



Vacker vandring

Igår blev det vandring 600 m över havet. Det ligger en härlig skog på höjden där många vandrar genom täta o höga träd. Lite som i en fantasivärd. Det rinner vatten i bäckar och helt plötsligt dyker det upp grillplatser och träningsställen om man vill träna. Vi gick aldrig till panoramautsikten, men nästa gång gör vi det. Jag hade Elias i bärstolen så jag fick rejält med träning i både ben o rygg men T fick ta över efter ett tag. Han somnade i den till slut för det är väl så mysigt när det gungar fram o tbx. Åh nu vill jag dit o promenera igen.


Utsikten över Kilchberg

Sen åkte vi till den andra sidan av sjön där T bodde förut i Kilchberg. Utsikten är oxå jättevacker men husen är inte lika fina som här. De sägs att den här sidan är rikare och vackrare och nu vet jag att det är sant. Husen är faktiskt  finare o solen lyser längre om kvällarna eftersom solen går ner i väst. En kaffe med chokladcroissant blev det innan vi åkte hem.


SeeBad, Kilchberg

Sen har jag ju fastnat för Harper´s Island som jag måste titta på varje dag nu. Det är så spännande och slutar alltid så man vill fortsätta se serien. Hur sjutton klarar man sig förut att vänta en hel vecka när man kan se det när man vill.

Tack Pernilla för tipset för nedladdningen.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det var så lite så :-D Det var fl som tipsade mig om days.nu :-) Dessutom lagligt.

Kilchberg känner jag igen. Är inte sällskapsresan 2 inspelad där eller ska det bara vara där ifrån?

2009-07-20 @ 20:56:04
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jo det är synd att det bara var 13 delar på Harper´s Island. Vill se mera :-) Men det finns väl inte så mycket mer att sen men ändå.

Nu dags för Lipstick jungel :-D

Så fräsch karl med där ;-)

2009-07-20 @ 20:57:31
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Christina

Heeeeej...ja det där med honung verkar vara mkt här i sverige, i Spanien har dem oxå honung i gröten..jag har aldrig köpt och gett mina barn men jag tror att den är preparerad...barnen i dem länderna äter det ju...

Fina bilder, vilket vackert land, som tavlor att titta på..förståår om du njuter.hur länge skall du vara där?

P.s. Nu hittar jag ej inlägget med din mailadress...suck..kan du ge mig den igen?d.s. kramis

2009-07-21 @ 10:49:13
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0