Dop i domkyrkan 1 februari



Prästen va här i måndags och visade oss hur dopgudstjänsten går till. Jag ska läsa en kort vers och T får väl säga alla namn på Elias högt och hoppas han säger alla namn rätt dårå  :-)

Jag ville att Linda o Sofia skulle sjunga en låt och låtvalen har varit mellan Lars Winnerbäck-Kom änglar eller Kent-utan dina andetag. Men bägge låtarna är svåra och ska helst sjungas ihop med en gitarr men piano är ok. Efter att ha lyssnat på Sofia flera ggr "Utan dina andetag" så insåg jag att det är kanske bäst att ha med någon som kan både spela gitarr och sjunga. Inget ont mot dig gumman och dig Linda ( ni får sjunga med sa hon jag pratade med). Det var Sofia som såg att det fanns folk man kunde ta hjälp av från dopguiden.se och då kontaktade jag ett par där. Jag ringde upp en tjej och hon berättade lite om att hon har sjungit i 2 år på dop och bröllop. Det kostar tvåtusen för bägge eller 1500 för om en kommer och då ingår det 3 låtar. Det var bättre än de andra paret som tog 1500 kr och resersättning och spelade bara 1 kanske 2 låtar.

Har bestämt mig nästan för 3 låtar men två är jag helt säker på och det är Kent-Utan dina andetag och Älskade barn som är så vacker. Sen är jag i valet i kvalet om jag ska ta "Det vackraste" eller "Du är allt" som shirley Clamp sjunger. Men nu när jag tänker efter så ska jag välja "Det vackraste" för den låten grät jag till några dagar efter vi kom hem från BB och då var jag i ett lyckorus. Mina tårar bara rann ner på min kind av glädje...en sån lycka jag kände då; va längsen jag kände inombords. Vill att den känslan ska komma tillbaks en dag. Man kan ju inte alltid vara i ett lyckorus, men jag kan känna mig lyckligt lottad som har 3 så vackra och härliga barn som är det finaste som finns.

Fick klartecken idag från T att det var ok att paret får komma till domkyrkan. Då kommer det här bli ett minnesvärt dop och inte bara ett vanligt tråkigt dop.

Ska ringa prästen och fråga om det är ok att ta bort en psalm och lägga in en låt istället. Han har jobbat där i kyrkan i 40 och så vi får se om han är en gammal stofil eller om han är öppen för förslag. Sen får vi ta den sista låten när dopgudstjänsten är slut. Det här är ju vårt dop och vi måste få bestämma lite hur vi vll ha det tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Aha ja det var lite skillnad på ett och elva=)

ja magen är ju där, blir inte riktigt av med den jag heller.. men kanske till sommaren då, får gå efter det.

Aha ja då var det jag som missuppfattat det, nej jag känner som du jag litar inte heller på någon har kommer nog ha väldigt svårt för det ett bra tag även OM jag skulle träffa någon igen.

Nej ingen av mina barn är döpta så kommer inte döpa honom heller.

Men såg i tråden att alla håller på med dop just nu eller har haft=)

Har blekte mitt hår igår med, skönt att göra nåt för sig själv=)

Ja vad jag gör, jagar barn ungefär haha..

Min lilla L e ju överallt och ingenstans..

Sen träffar jag lite vänner ibland annars är det faktiskt inte mkt som händer är ju bara hemma med alla barn.

Kram

2009-01-21 @ 15:12:05
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: catta

ååden kyrkan är så fiiin.. vad mysigt. ja bara äslskade låten älskade barn men många visste ej hur den går... lycka till tjejen. pöös

2009-01-21 @ 23:04:17
URL: http://http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: Pernilla

Uppsala är en mycket fin stad :-)

2009-01-22 @ 11:32:48
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0