Ett gäng bebisar


'Idag har jag varit på späbarnsmusik+dans för första gången i Sävja kyrka. Elias tittade storögt på alla bebisar när jag kom in för där satt en grupp mammor på en stol i en ring. Det var första gången han såg en bebis på nära håll och inte sin egen spegelbild som han skrattar åt jämt. Han sken som en sol när han tittade på alla. Det började med att kvinnan som hette Kerstin berättade om hörseln på ett barn i magen; att de har hört sen i femte månaden och sen slog hon på högtalarna högt så alla ryckte till. Hon sa att såhär högt hör barnet vårt hjärtljud i magen. Kan säga att det var många decibel. Inte så konstigt att småbarn vill ha ljud omkring sig när de sover. Hon tog fram en trumma som hon slog på och då stannade alla barn upp och bara tittade och sken upp igen. Hon lät trumman gå runt och vi fick hålla barnets hand på trumman medans vi slog så de kunde känna av vibrationerna.

Till slut tog hon fram gitarren och klinkade lite på den och sen sjöng vi lite gonattvisor som trollmor har lagt sina elva små troll och några till sånger. Sen talade vi om va vi hette och våra barn och då fick vi sjunga en sång om varje barns namn, Det sista vi gjorde va att vi dansade runt till musik och snurrade runt om ville med våra barn.

Elias uppskattade det här väldigt mycket; så då vet vi va vi ska göra på tisdag fm.

Det var premiär idag på gröt, Elias gillade det tydligen mer än potatis för han smaskade och log hela tiden. Ska ta och fota och filma det nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jo det är väl så när man tror att det börjar bli bättre så faller man 2 steg bakåt istället :-)

Eftersom Liam var lös i magen så tänkte jag att blåbär skulle hjälpa till och få iordning på magen för jag har för mig att man kan äta blåbär då. Annars vill jag ju helt att han äter mat. Sen är han inte mycket för kallt. Han vill ha varmt/ljummet. Ska man ge vatten efter man gett mat eller gröt? Tänker om de blir törstiga men de kanske inte är samma som vi än. När vi ska ta en fika? Jadu när är du "ledig"? :-D Jag kan oftast närsomhelst. Har ju mina passtider med dagis och skola där vid 14 tiden. Maria W från ebbagården frågade om dig för nån vecka sedan. Tyckte det var kul att du fått en pojk. Vet inte om du kommer ihåg henne till utseendet.

Kram

2009-01-28 @ 13:51:39
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0