Januariångest?



Funderar på saker som kan göra en glad nu när det är januari och det är långt till våren känns det som. Tvingade mig själv ut idag fast det var så kallt ute enligt termometern -7 grader, men så kallt var det inte tyckte jag för jag hade satt på mig mycket kläder. Elias ligger ju varmt o skönt i vagnen. Jag var ute minst en timme och fick se solen och blev så där rosigt fin om kinderna när jag kom in. Va lite trött och låg innan jag gick ut men nu efteråt så blev jag glad och pigg, Så tänk va en promenad kan göra egentligen.

Januari kan vara trist, fattig, oändligt lång eller...Alldeles UNDERBAR! Frågan är bara - hur?

Tänd levande ljus och mys, läs en bra bok, skäm bort dig med ett varmt bad. Kanske träffa ett gäng kompisar och ha en spelkväll.Det är alltid kul! helst ska det vara spel där man är aktiva, t.ex. gäster med gester, pictionary, Jeopardy eller hitta på egna lekar. Garanterat en kul kväll med många skratt! Självklart ska man ha grönsaker och en god dipsås så är det pricken över i:et. Kanske kan man gå ihop och skapa en god middag tillsammans om man kommer överens om vilka ingredienser man ska köpa (inte för dyra). Helst göra en ny rätt som man aldrig ha gjort förut, för då blir det mer spännande.

Nu har det faktiskt kommit lite snö...så nu kan man ta sig till kullarna i Sävja om man har en pulka och fara ner fort så man känner kittlet i magen. Pulkåkning blir man aldrig för stor för. Inget av det här kostar så om ni har ngt bra tips...lämna det gärna här.

Sofia har gjort det som man ska när det är vinter. Hon har åkt till Idre med sin klass, Men det kostar pengar och det var rysligt kallt där nu hörde jag. Det är det bästa botemedlet mot trötthet tycker jag att få åka skidor både nedför och på längden.


Kommentarer
Postat av: celina

sv: jag tror du var med på en annan sida, någon som hade skrivit upp ett par mammor som bloggar.

eller så såg jag dig på en komentar :)

2009-01-17 @ 19:08:03
URL: http://celinasnamn.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ska ta kort på klänningen imorrn och lägga ut.

Hehe ja bodyn är fin, stl 68 på min eller ja Liams och den är väl precis haha

Han växer så fort, känns som man inte hinner använda alla kläder.

Besviken på en body som Liam fick när han föddes som han använt en gång och jag har tvättat en gång och nu är den helt sne. Har inte provat den igen på honom, kanske blir bättre på men det är synd. Stl 62/68 på den. Känns dumt att reklamera den för det var ju ett tag sen han fick den men det är ju nu först han kunnat ha den. Kanske inte går att reklamera heller.

Den tårtan med björnen har jag skickat efter den vita som är socker pasta sen vann jag nallebjörns bilden på tradera som jag sen la på (man kan äta den)

Hade glömt bort att Liam blir 4 månader idag fast igår kom jag ihåg det hehe usch kommer nog bli dement tidigt i mitt liv.

2009-01-17 @ 20:22:03
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Glömde ju svara på din fråga angående psalmer.

Det bestämmer ni och prästen tillsammans.

Han kan ge er tips men det är ni som ska välja. På dopguiden.nu tror jag det är kan man lyssna på olika psalmer. Annars google på doppsalmer så kanske du får upp andra sidor man kan lyssna på.

2009-01-17 @ 20:24:11
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Köpte min från tjejen i knivsta :-) Sen var den nån Lina jag mailade (vet ej om det var i Uppsala) men den var såld. Du kan ju alltid fråga om ni kan möttas upp inne i stan om du inte kan ta dig till nån.

Hehe nä inte behöver jag vara med på bild, räcker med klänningen och min snygga kropp ;-) hehe skämtåsido :-) Såg på vågen att jag gått ner 1 kg jippi men tror jag gått upp det igen. Har Elias hållt dig vaken?

2009-01-18 @ 21:58:20
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag igen, kolla på tradera efter bumbo. Kan ju hitta nåt billigt där. Just nu har de för 11 kr men lär ju höjas.

2009-01-18 @ 21:59:35
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Saga

Nu blev man inspirerad, ska nog ta ett varmt bad och tända lite levande ljus =)



Ps. du har en award som du kan hämta på min blogg. =)

2009-01-19 @ 19:16:29
URL: http://mammasaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0