Första dagen vid stugan



Mulen dag med mycket snöande


utsikten från fönstret och man kan se snöflingorna :-)


Elias med min uppfinning

Nu är jag äntligen i fjällen och morgonen kan inte börja bättre än skidåkning i skogen. Nykörda skidspår och en tät skog men tyvärr ingen sol. Det blev inte längre än 2.5 km för jag hade inte mer tid, för jag va tvungen att komma tbx för Thomas skulle iväg till mässan kl 10. Imorgon ska jag sticka iväg tidigare och åka längre och ha bättre valla så det glider bättre. Elias sov en timme och sen gick vi ut igen och jag tänkte att jag orkar inte dra vagnen, för det har kommit så mycket snö så det blir tungt. Jag tänkte att han skulle ligga i en pulka, men då skulle han få en massa snö ansiktet, för det vräkte ner snö. Jag tänkte till och va lite smart tyckte jag...jag la i han i en åkpåse o satt han i bilbarnstolen och sen ställde jag stolen på en pulka och hej och hå va stadigt den stod på pulkan. Trodde den skulle vicka omkull men nejdå stolen stod riktigt bra när jag drog, Så alla ni som har en liten bebis och vill börja dra bebisen tidigt i en pulka och så kan de se allt va som händer omkring. Vi var ute och gick i en timme...en halvitmme nedför och en halvtimme uppför, så nog fick jag motion idag. Va så sugen på att åka pulka i en backe här, men jag va mer sugen på att gå in i stugan, för snön vräkte ner ännu mer när vi va tbx.


Kommentarer
Postat av: sofia

Haha, vad rolig Elias såg ut :P

2009-02-27 @ 07:02:52
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad gullig Elias är! Har du köp en pulka nu? Puss

2009-02-27 @ 09:04:41
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh herre j****r vad mycket snö!

Ser helt underbart ut så kan tänka mig att ni hade det jätte mysigt...

Jätte gullig bild på lilla Elias också.

Kramar

2009-03-01 @ 15:57:41
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0