Lyxfällan


Igår satt jag o tittade på Lyxfällan på 3:an. Blir lika förvånad varje gång så mycket dumma skyhöga lån folk tar. Igår handlade det om ett par som hade tagit sms-lån för att klara av betala tbx andra lån varje månad. De hade tagit sms-lån för 70000 kr! och med dem räntorna så blir det dubbelt innan de har betalat tbx klart. Mannen hade två jobb och tjejen hade inget jobb och de hade två små barn. Det värsta av allt va att de storhandlade aldrig...de köpe hämtpizza via nätet som kostar 200 kr för 2 pizzor! Matkontot va på 13000 kr...mannen småhandlade hela tiden han kunde köpa nåt 7 ggr om dagen. De skulle ha ut 100 000 kr nästa månad annars hamnade de hos kronofogden. De va en omöjlig uppgift för de hade inte ngt av värde hemma som de kunde sälja. Skinnmöblerna va de enda dyra de hade, sen hade de ingen aning var pengarna hade tagit vägen. Experthjälpen sa att de måsta börja storhandla och äta mer nyttigt så de orkade prestera mer. Bägge va väldigt överviktiga (inte så konstigt med den skräpmaten) och mannen va alldeles svettig och röd i ansiktet. De hade aldrig varit med om något liknande så länge de hade jobbat. Deras mål va att ha en skånelänga och att hon skulle skaffa sig ett jobb.

När de va tbx efter en månad så hade hon fortfarande inget jobb, men de hade bakat in alla lån till ett lån. De skulle få leva snålt i flera år för att kunna amortera flera tusen varje månad. Hur kan människor sätta sig i denna lånfälla?!

Undra hur många i Sverige som har en svår ekonomisk situation...

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det är ju helt sjukt! Hoppas du kommer hit på en fika sen. :)

2009-02-13 @ 12:03:43
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hittade en sida man kunde välja bakgrund och sånt som jag sedan klickade in och vipps så fick jag en ny blogg :-) Men ska nog göra om den igen. Hittat en annan sida jag ska undersöka om det finns nåt att ha ;-)

Inte lätt att ta foton på de små. Hemma kan man ju bara ta om och om men hos en fotograf så visst hon tar ju om men man kan ju inte vara där hela dagen.

Hehe så du hade samma "problem" som mig när det gällde att ta dopkort. Tog dagen efter men visst han log men jag var inte riktigt nöjd så jag tog 2 dagar efter dopet men allt skulle vara i munnen och så spydde han och jag vet inte allt men fick några bra iallafall. Kul att du gått ner , Grattis!

Själv så står jag still, går varken upp eller ner fast jag äter onyttigt. Väger 63-64 kg tror jag men vill ner till 55 men det kan man väl se sig om i ***** :-D Har en dvd film hur man får en plattare mage och starkare rygg. Ska försöka ge mig på den träningsfilmen när barnen inte är hemma.

Får väl köra ut orbitreken i v-rummet framför tv:n. Tråkigt att stå i förrådet. Tiden går så sakta då
hehe* men det blir bättre sen när det blir varmare ute och man kan ta långpromenader också.

2009-02-13 @ 12:09:05
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0