Äntligen helg!


Varning långt mail!

Nu har en vecka gått i Zürich och jag har mest bara varit trött. Har knappt haft lust att  gå ut och promenera och fota som jag alltid gör varje dag. Veckan började inte bra heller med en superförkylning som jag fortfarande dras med. Det är inte så konstigt att jag är så matt i kroppen och bara tagit det lugnt. Förkylning kan man bara vänta ut och äta eller dricka c-vitamin och dricka mycket vätska.

Gjorde en rejäl frukost idag; hade ciabatta och tog det som fanns i kylskåpet salami, tomater och ost och så in i ugnen. Och kaffe gjorts på hela bönor dricker jag varje dag. Kan ju dricka espresso men det är lite för starkt för mig. Äter oftast ägg till men idag orkade jag inte det. Blev ju proppmätt på det här.

Hur ser era frukostar ut?


Min frukost - varma smörgåsar och kaffe

Solen skiner varje dag här nästan och det blir så kanonvarmt och jag tål inte värmen lika bra som förut. Då kunde man ju ligga o sola hur länge som helst utan att bry sig ett dugg. Nu blir jag dåsig och får nästan huvudvärk av tryckande värme. Ändå älskar jag sommaren om det normal värme runt 22 grader.

Jag som funderar på att åka till Thailand i vinter, men då kan jag ligga i skuggan under en palm och dricka en god drink. Du hänger väl på Sofia och gör inte av med alla pengarna nu?! Linda du får självklart följa med om du inte har ett jobb då efter allt läsande till utbildningen.

Idag vaknade jag upp lite gladare och piggare för Elias sov ända till 9.40 för han ska vara uppe så länge på kvällarna. Han har kommit in i dålig ovana att somna sent på kvällen o sover kanske 10 min och sen är han vaken så man får aldrig egentid.

Tycker ordet "egentid" används mycket i min mun nuförtiden. Men ju större Elias blir ju mindre egentid har jag ju fast han är ju oftast snäll när han är vaken, men ibland vill han ju ngt så man kan inte få sitta ifred och göra klart det man ska.

Hur har ni det med egentid som har barn?

Nu har jag märkt att jag inte har någon nyckel dtill entrédörren så nu kan jag inte gå ut på hela dagen. Tack T för att du glömde lämna nyckeln, så nu sitter jag isolerad här inne hela dagen. Det är tur att jag har flera balkonger så jag kan komma ut om jag vill.

Vi har haft varsin nyckel förut, men det blev nåt krångel med låset så de har bytt låset tillfälligt och då har vi bara en nyckel. Jag visste att det här skulle hända en dag och idag hände det, för T är så trött på morgnarna och då händer sånt här.

Ikväll ska vi åka till Tyskland och sova på hotell. Är sååå trött på den här lägenheten fast den är så fin. Men man kan ju vara i paradiset och känna sig ensam. Vill ju ha någon att prata med. Det är tur att jag har internet för då har jag hela världen att prata med :)

När jag kommer hem då ska jag åka runt till alla o fika och prata av mig. Så alla som vill ha besök av mig hojta gärna till så kommer jag... hihihi.

Vill visa en spindel som jag har som husdjur på balkongen. Jag tycker spindlar är äckliga, men jag skulle vilja ha en stor äcklig på min axel för att testa om jag klarar av det. Typ en sån där rödfotad 12 cm tarantellaspindel med ludna ben. Undra hur svettig jag skulle bli, men jag vill veta hur modig jag är eller om jag har blivit fegare ju äldre jag blir. Är det någon som har en sån? Skulle ni våga?


Mitt husdjur

Jag har haft en boaorm runt mina axlar och jag har lyft upp och rört vid boaormar för att leta efter lappar som det stod lösenord på, när vi var på en firmafest till Kålmården och lekte "fångarna på fortet". De var som hårda muskler och väldigt varma att ta på. Tycker smala ormar är äckligare och de skulle jag ha svårt att röra vid.

Ett av mina uppdrag va att gå ner till hajarna och ta upp så många stenar som möjligt innanför badräkten och det valde jag bort på en gång.

Sen fick jag som uppdrag att lyfta på skorpioner som hade lappar under som jag skulle plocka bort. Jag tog upp en men sen skrek jag när han började röra på sig. Självklart hade de tagit bort giftet i dem, men de är så läskiga.

Jag klarade av att gå bland krokodiler som låg o gömde sig under vattnet en bit ifrån och det enda vapnet vi hade va en kraftig pinne som vi gick och slog med i vattnet så de skulle bli rädda.

Suttit på en elefant och blåst iväg pilar i ett rör för att träffa mitt i prick på en tavla. Jag fick väl iväg en pil iaf, för det va inte lätt kan jag säga.

Det är en av mina roligaste äventyr jag fick göra med mina arbetskamrater när jag jobbade på Munters AB. Vill gärna göra fångarna på fortet igen. Kanske kan få det i födelsedagspresent ;-)

Kan inte ni berätta om ni har varit på några roliga äventyr?

När det gäller den nya bloggen så är den inte klar än. Har inte engagerat mig så mycket i den just nu. Vill att den ska bli lite annorlunda och snygg såklart. Men kan ju skriva i den här sålänge men inte för privat då. Får se hur privat jag blir i nästa blogg. Kanske jag blir lika ytlig och bara skriver om min vardag, men ni verkar gilla att jag skriver om min vardag har jag förstått. Jag gillar att kika in i era liv oxå mina kära läsare.

Ha en superduper skön helg!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja om du är fika sugen så titta gätan förbi här ;-) Finns ju en lekkompis här med till Elias :-)

Det är bara komma även fast jag har gjort du vet vad hehe



Egentid ja. Blir ju mindre och mindre eftersom de är vakna mer nu.

Oftast på kvällen man får den. Kommer få lite mer nu när de större barnen inte är hemma och Liam sover (om han nu siver när de är borta)



Nope skulle inte klara av en spindel då jag skriker efter cribba när jag ser en spindel inne. Ok det beror på stl då :-)

Men är inte han hemma åker dammsugaren fram.



Har ingen serie jag följer just nu.

Japp jag gillar att byta ut saker och ting men detta ska vara sista vagnen :-) Vart ute och gått idag och den är lätt att ha och göra med eller vad man ska säga.

Ska sälja barnens Micki spis och köpa en ny med diskho :-) Egentligen onödigt men jag vill ha med diskho till barnen. Tänkt att ge den till Liam i julklapp.



Nja det har inte vart så mycket tävlingar längre men fått några förslag så snart kanske det kommer upp några. Vann en gång av alla gånger men men. Tävlar eller spelar man inte så vinner man ju inte heller. Större chans att vinna om man tävlar och spelar även om det inte känns som det :-)



Det är väl typsikt karlar att glömma saker och ting (ska inte dra alla över en kam) men jag vet hur du menar.



Nä ska kika vidare.

Kram på dig

2009-08-14 @ 15:53:05
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Lea

Men åå de där såg gott ut du :)

Hihi vad kul,spännande att få se din nya blogg

och få börja läsa den :D



Några planer för helgen? Jaa du haha då får jag stämpla mig som "lyxhustru" haha..som sammtidigt söker jobb,fast finns ju inga :-S Börjar praktik o plugg till höst o vinter o nå kurs kanske



man går ju crazy bananas av att bara vara hemma haha,själv då? Trevlig helg! :)

2009-08-14 @ 17:36:44
URL: http://neaslya.blogg.se/
Postat av: Saga

Jo, det har jag fått höra (att jag har grädde i tuttarna hehe)



Han är mest lik Sebbe, men jag hoppas han får lite av mina drag när han blir äldre :-)



Här känns det redan som att hösten är på väg för vindarna känns kyliga... Lite mysigt ska det bli med hösten men samtidigt trist att sommaren gått så snabbt.



Vi måste absolut träffas när du kommer hem!



Ha en bra helg!



Kram

2009-08-14 @ 18:36:58
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vilken tid kommer ni hem på fredag? :) pusspusspusspuss!

2009-08-15 @ 06:51:53
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0