Ny dag i ett nytt land


Go´morron världen!
! Resan gick bra igår Elias sov hela vägen. -Sofia det gick bra med klumpväskan men jag säger aldrig mer att jag tar med mig den väskan! Det är ett litet kort handtag, så det känns som handleden ska gå av när man drar den efter sig. När jag kliver av tåget har jag Elias på magen, en tung väska på ena axeln och en väska på 21 kg som jag drar efter mig. När jag kommer till rulltrappan ska jag lyfta på den och det är inte lätt. Börjar skratta för mig själv för jag ser så patetisk ut när jag tar i och ska lyfta på väskan. Tycker rulltrappan går extra fort, så jag slänger på den och jag fort upp efter, Efter det kommer det ytterligare en rulltrappa o samma där måste ta i med bägge händerna för att få upp väskan o tror att ryggen ska gå av. Tänk o få ryggskott i det läget! Jag hade packat överfullt för jag skulle ta med välling, gröt och o mat så det blev skittungt. Jag trodde jag hade övervikt, men jag få ju ha 10 kg till Elias oxå så då var det lugnt. Jag vaknade igår o va täppt i näsan och snorig och det va inte kul att flyga för det blev bara värre uppe på höjden. Jag blev så täppt i näsan så jag fick sitta med öppen mun för att kunna andas. Och jag min klump hade glömt nässprayen oxå, så natten har varit katastofal och sovit superdåligt p g a en täppt näsa och klibbigt inne. Exotisk värme här i Zürich som förra gången. Längtar efter hösten för då blir det skön o klar luft så man kan andas och sova. Va längesen jag va såhär sjuk och är det väldigt sällan, men när jag blir det så blir jag det ordentligt. Upptäckte att jag hade glömt laddaren till kameran oxå, så nu måste jag låna Thomas kamera när jag ska fota. Den ligger såklart i den andra väskan som jag började packa i från början, men tyckte den var för liten för att ta med.

Har många besökare på min blogg varje dag, men det är få som skriver, Har funderat länge på att byta webbadress, så dem som verkligen vill läsa om mitt liv får fråga om adressen. Jag skriver för min egen skull och inte att några ska smyga omkring bara.

Har hittat en tjej som ska designa min blogg.

Nu ska jag ta mig en kaffe i espressomaskinen som funkar!

Linda&Sofia mina kära barn jag saknar er redan och det är värre den här gången än förra gången


Kommentarer
Postat av: Christina

Så nu är du på resande fot igen??? Hoppas ni får det mysigt....

Vi njuter av sista värmen innan höst och vintern kommer....skall du pendla hela hösten eller?Kram kram

2009-08-08 @ 09:56:24
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Ah är du tillbaka nere igen. Det var inte länge du stannade här hemma :-)

Skaffar du ny blogg så måste du ju skicka mig nya adressen :-P

Hur länge stannar du?

Ha det så bra!

Kram

2009-08-08 @ 11:05:58
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hehe, den där jävla väskan alltså! Saknar er med men det är bara två veckor kvar :)

2009-08-09 @ 02:43:06
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch lät jobbigt det där med en tung resväska och Elias att bära. Vad gullig du är som saknar oss! Jag saknar er med! Hoppas du mår bättre snart, jobbigt att vara sjuk i värmen.

Du får skicka ett sms när du är på msn för jag är aldrig inne där.



Älskad dig med! Puss

2009-08-09 @ 16:30:40
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Japp alltid skönt att få vara själv även om barnen är hemma bara de sover hehe Man kan bara va då, lugnt och skönt :-)



Hela kittet med Nalle och tröja har jag köpt på Martryx eller nåt sånt. En hemsida.

Alla barnen har en sån nalle så då måste ju Liam också ha en så klart :-)



Vet ej om 09:an finns kvar då det bara fanns en kvar av den färgen men jag har nästan bestämt mig för en 2010. Men jag måste troligtvis ta mig till Barkaby och det kan jag ju inte kommunalt med 3 barn. C ska jobba över ikväll. Får se imorrn om han åker och jobbar efter han passat barnen och skjutsat mig till läkaren. Är han hemma hela dagen så kan vi åka dit :-) Men vet ju inte om de har den färgen jag vill ha. Får väl ringa först så man inte åker i onödan.



HA de bra!



Kram

2009-08-10 @ 09:30:42
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0