Back in town!

Vill visa upp min Egypten-resa i bilder för bilder säger mer än tusen ord :-) Jag har haft en skön och avslappnande semester i solen. Det blev mycket sol och bad  i det varma Röda havet, shopping till 3 olika stadsdelar, rökt vattenpipa, båtutflykt med snorkling i korallreven och sista dagen avslutades med en fotbehandling med rejäl slipning av fötterna och en skön fotmassage. Elias har varit hur snäll som helst hela tiden och är helt underbar att ha på resande fot. Egyptierna på hotellet strålade när de såg han och ville bara prata med han hela tiden. Det va en kväll och en morgon som han va lite kinkig men det var troligen då tanden sprack fram där nere. Så nu har tjabo fått en tand! Titta och njut av bilderna! 26-30 grader i solen och 24 grader i vattnet. Egypten va precis som jag hade förväntat mig. Alltså jobbiga araber i stan och ett härligt kristallklart vatten. Åkte aldrig till Kairo för att se pyramiderna och det va va la tur, för Agneta berättade att det va SÅ varmt där och mestadels sand och sten och jobbiga araber som skulle ta betalt så fort hon fotograferade där. När vi flyger in över Afrika och tittar ner från flyplansfönstret så ser man bara det guldiga som är öken och till slut ser man havet. Jättetråkig flygplats som vi landade på och bara sand överallt. När vi åker till hotellet så ser man vakter med k-pistar som står o vaktar på vissa ställen. Känns lite olustigt och med en ocharmig miljö som är platt och med mycket sand överallt. En sak är säker man åker inte till Egypten för att se en vacker miljö. När vi åkte ut med båten så ser man ingen skärgård såklart och inga fina klippor, men ett underbart turkost vatten. Bonuset vi fick med båtturen va att vi fick se delfiner och de simmade i par efter båten. De verkade som de ville visa upp sig för oss. Det va pricken över våran båttur. Har inte ridit på någon kamel men vi har sett en i den gamla stan "Oldtown" i Sekalla. Dit tänker jag ALDRIG sätta min fot igen. Skitigt och jobbiga araber där men vi gjorde en del fynd, för vi prutade rejält. Båturen med snorklingen va bäst om man ska sammanfatta det hela och om jag åker tbx till Egypten så blir det inte till Hurghada utan då vill jag åka till Sharm el Sheik eller El Gouna nästa gång.


Kommentarer
Postat av: catta

heeej

nu får du berätta, hur var de. åker ju om en vecka! sååå vi längtar! var de varmt? hur varmt?



är de så fint de säger och hur är shoppingen? var ni inne i huragada? hur var de där? huru är de mot oss blondiner?



hoppas ni haft de bäst! fina bilder! pöös catta

2009-04-27 @ 21:58:51
URL: http://hotmom.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh herregud vad mysigt ni ser ut att ha haft det!!!

GUD vad jag också vill!!!!



Hoppas att det e bra med er och att tanden inte krånglar för lilla Elias!

KRAM

2009-04-27 @ 22:58:26
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: catta

hej



åå tack för ditt långa svar..



hur är de med shoppingen, är de billigt o vad finns att välja på? är de som i thailnad med kopior till bra priser, hur mycket bör man pruta?



hur var de att äta ute , billigt? samt hur myvket pengar hade ni med er utöver de som var betalt, ni hafr al cludisve med va?



funderara på att ta med 5000 o växla hemma ,sedan hämta ut om man behöver på plats!



vi kolla lite o sekalla kommer vi åka till. men kommer mest vara på hotellet o ut o åka båt. snorkla absolut....

vad fick ni betala för en tur med båt för en hel dag?



pöös catta

2009-04-28 @ 07:35:08
URL: http://hotmom.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jo det är ju så borta bra men hemma bäst. Här har man ju allt men det är alltid skönt med lite miljöombyte :-)

Ni kom ju inte hem till ett kasst väder iallafall :-) Underbart nu när det är så fina dagar.

Vet hur folkslaget kan vara. Har inte vart i Egypten men i Marocko och man är ju vääääldigt populär kan ju säga. Så mycket uppmärksamhet har man aldrig fått :-) Men det är både på gott och ont. Det kan bli jobbigt med.

Skönt att det gick bra med Elias! Det är det som man mest är rädd för hur det ska gå osv.

Grattis till tanden. Börjar bli en stör kille nu :-)

Jo Liam han kryper och sätter sig själv. Det går inte snabbt men det går iallafall. Han är överallt och når allt. Han ställde sig upp själv härom morgonen men det var bara lite snabbt. Tror det dröjer innan han kan gå. Blir väl som sin brosa vid 13 månader eller nåt hehe

Behöver tyvärr ingen säng men Tack för att du tänkte på mig! Beroende på hur länge du orkar förvara den så är ett par hundra alltid något :-) Testa lägg ut annars får du väl hiva den. Ge det en chans.

Sålde Bellas cykel igår för 350 kr :-) Idag sålde jag Babysittern för 100 kr. Köpte den för 45 kr :-) SÅ jag tjänade lite på det hehe Ska snart lägga ut min vagn med eller Liams vagn. Tror jag vet vad jag vill ha för vagn men jag får inte tag på affären. De svarar inte suck de har den jätte billig men finns säkert inga kvar typiskt men man kan ju alltid chansa. Har mailat med men inte fått nåt svar än.

Nä nu ska jag byta en illaluktande blöja.

Ha det så bra!

Många kramar

2009-04-28 @ 18:08:10
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Visst hade du en Britax V??? +4?

Håll lite koll på den. Såg denna artikel nyss.

http://www.alltombarn.se/bebis/bebis-ramlade-ur-nar-barnvagn-havererade-1.24486?image=1

2009-04-28 @ 18:23:57
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Christina

Hej & välkommen hem..Så himla fina bilder, ser ut som ni verkligen har haft det skönt..låter så oxå. vad bra att det gick så bra med Elias oxå.Kram kram

2009-04-29 @ 13:34:04
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Ja ni ser verkligen ut att ha haft det härligt...

Jag uppskattar verkligen att du är inne o läser lite då o då fast att du inte kommer blogga :)



Sant, vad ska man sitta inne med bloggen för när man kan vara ute i fina vädret?



Nej det kommer inte bli några märkvärdiga bilder utan för min del mest på skoj.

Har inte riktigt fått med mig vad det är men nån workshop grej...



Kramar

2009-04-29 @ 19:16:10
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Saga

Guuuud så härligt ni verkar haft det! Man blir en aning avundsjuk men ni är värda det :-) Va skönt att allt fungerade bra med Elias också!



Själv har vi precis flyttat, flyttlasset gick i onsdags och vi har kommit tillrätta rätt bra (mest småsaker som behövs göras nu) Jätte skönt.



Hoppas du får en bra vecka!



Kram Saga

2009-05-03 @ 17:01:23
URL: http://mammasaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0