Träffen med de blivande mammorna



Så nu har jag äntligen träffat 8 av tjejerna från familjeliv.se. Har haft en sida där från tidigt i graviditeten och där blev jag kvar för jag hamnade i en bra tråd som kallade sig för "Höstbebisar i Uppsala" och där har vi pratat av oss om allt, från förhållanden, graviditetskrämpor till förlossningar. De har varit ett bra stöd under tiden jag har blivit tjockare och tjockare :-) Jag har fällt en och annan tår där och de har stöttat mig och det har känts bättre.




Känner ju inte en människa här där jag bor som ska ha barn samtidigt, så nätet är en perfekt plats, för då spelar det ingen roll vart man bor så kan man prata med alla möjliga människor.

Vi träffades på Fågelsången i måndags från 13.30-16.30 så det blev en lång fikasstund. Vi hade lika mycket att prata om som vi har på nätet, men roligare att träffas irl. Alla var så snygga med sina magar och det är verkligen sant att vi strålar när vi är gravida, för det gjorde vi allihopa när vi satt där. Det måste ha sett roligt ut när vi kom in samtidigt med våra stora magar där som knappt fick plats runt borden.

Fick hålla i en nyfödd bebis som jag inte har gjort på många herrans år; det var den första bebisen i våran tråd som kom ut 3 veckor för tidigt, så han var sååå liten Eric som han hette.

Inatt fick jag värkar som gjorde riktigt ont för första gången, det hände flera ggr under natten, men det har varit lugnt annars i magen idag.

Linda ringde idag och sa att jag måste ringa henne när jag ska föda för hon ska vara med säger hon. Hon är så go min dotter som tycker det här är såå stort och det är det verkligen oxå för oss allihopa. Längtar tills Elias kommer ut!

Kommentarer
Postat av: Linda

åh morotskaka, gud så gott! hade gärna kommit, men de finns ingen tid tyvärr. Idag är jag hemma och vilar efter kortisonsprutorna och imorn ska vi till Fredriks föräldrar och äta middag.

Så pappa kommer dit. trevligt. men på sönndag kanske. puss

2008-09-05 @ 16:50:59
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Linda

hej vad ska du göra på lör? tänkte komma och hälsa på om jag får? drömmde att du födde lillebror i natt, ska bli helt underbart med en bebis i familjen Wahlström snart...

2008-09-10 @ 09:03:01
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: pluttsan

heeej, fick ja ej vara med?? hahaha skojja bara..

pöös

2008-11-02 @ 21:16:14
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0