Dan före dan före dopparedagen



Så nu är baket för julen klart och det blev lite nya goa sötsaker förutom knäck som är en klassiker på julafton. Har bakat saffransnurror med mandelmassa emellan och sen har det blivit christmas cupcakes med härlig frostys ovanpå.

Sofia och jag har bestämt att vi ska vara nyttiga och motionera regelbundet för jag vill ner till min målvikt igen och jag mår bäst när jag väger 63 kg till min längd på 170 cm. Känner mig pluffsig och slapp i hullet och så har jag aldrig varit; inte ens efter mina andra graviditeter. Det märks att man har kommit upp över 40 och ämnesomsättningen är inte lika som när man var ung och jag känner fortfarande i fogarna när jag promenerar. Bm sa att de kan sitta i länge och särskilt när jag ammar så kan det ta tid innan det försvinner. Pust jag som trodde jag hade fått men för livet.

Imorgon ska vi klä granen och lägga klapparna under granen över natten och sen på julafton åker vi iväg Tobo för att fira julen där. Elias ska vara tomten i år och dela ut klapparna...hihi...har köpt en tomdedräkt åt han så jag ska fota en hel del såklart. Älskar att fota på min lilleman för han är ju så söt!

Grattis till Elias pappa som fyller år imorgon...har köpt en snygg tröja på rea på Holmlunds; hoppas han blir nöjd med den. Nu ska jag äta klart min fruktsallad och snart börjar Anne på Grönkulla


Kommentarer
Postat av: Christina

God jul på dig..hoppas du får det mysigt med nära och kära..duktig du e med bakning och allt, dem där cupcakesen lät ju smarrigt!Stor kram fr en 3-barnsmor till en annan..;0)

2008-12-23 @ 13:02:21
URL: http://leonletizia.bloggagratis.se
Postat av: Jessica med liam o engla

haha, ja fy, loppisen va ingen hit.

Jag ska kolal igenom grejerna. Mest är det tjejkläder :-D Jag hade en kompis som fick en son ett halvår efter mig så hon har fått de flesta pojkkläderna. När engla föddes så vart jag så shoppinggalen (kul med klänningar och sånt) så jag har hur mkt tjejkläder som helst.



Ha en riktigt underbar jul med familjen!

kramar

2008-12-23 @ 17:41:38
URL: http://liamengla.bloggagratis.se/
Postat av: catta

god jul bruden syns efter nyår!!! ett måste""""



pöös catta

2008-12-23 @ 22:12:24
URL: http://www.pluttsan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0