Julafton 2008





Hela familjeskaran med hunden Maiky

Julen har varit för längesen känns det som och snart är det nytt år. Det är helt otroligt att det är snart 2009! Detta år har gått med sån racerfart så det är inte klokt. Det beror på att det har hänt så mycket i mitt liv. Jag har ju varit gravid 9 månader av året och fått en underbar son. Det är inget som kan slå det utan d är det bästa som har hänt i år. Det roliga är att bägge mina döttrar var med under förlossningen och de tyckte de inte verkar vara så jobbigt. De såg inte ut som jag hade nå ont alls sa de. De gjorde jävligt ont!!! Men som man säger; det var d värt för ut kom en underbar frisk pojke som utvecklar sig som han ska.

Vi var till Tobo på julafton hos Tony och fick se ganska mycket snö, så vi fick en vit jul iaf. När vi kom dit så fikade vi pepparkaksmuffins och saffransbullar med mandelmassa emellan, så magen svällde upp. Tittade på Kalle men orkade inte titta på hela som vanligt. Thomas och jag tog en promenad istället och det kändes så kallt fast det bara va några minusgrader. Efter det blev det julmat och allt stod på bordet som hör julen till. Det bästa var nog laxen, skinkan och revbenspjällen och den goda julölen. Mums! Ännu mer proppmätt och kunde knappt lyfta rumpan från stolen. Kikade lite på teven men till slut så ville vi dela ut klapparna och lilla Elias var tomte, men han är ju lite för liten för att klara av att dela ut klapparna i år, men nästa år kanske :-)

Jag fick en wokpanna av Linda som jag ville ha och Sofia överraskade mig med en upplevelse som är årets julklapp och nu är det bara att träna så ofta jag orkar, för jag ska nämligen vara med på tjejmilen den 30 augusti. Hon har anmält oss till den, så nu kan jag inte dra mig ur. Bra Sofia att du gav mig den för nu har jag ett mål för min träning. Linda fick presentkort på kläder som hon som väl behövde av mig och ett knivset för hennes knivar börjar bli så dåliga. Sofia fick ett helårs träningskort på Friskis o Svettis och det var ju lämpligt nu när jag fick en anmälan till Tjejmilen. Får se om jag orkar springa hela milen, men mitt mål är att göra det.

Det blev en bra avslutning på julafton med att spela Jeopardy och äta godis såklart, men knäcken glömdes hemma tyvärr. Glömde säga att Elias fick ett babygym av Thomas och av mig ett gosdjur som är åsnan Ior. Han hade fått babygunga i förväg som han skulle få på julafton, men kunde inte hålla mig och han bryr sig inte heller. Kl halv 1 var det dax att dra oss hemåt nöjda o belåtna. Tack alla kära för en underbar julafton.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack! God fortsättning..

Låter som du haft en bra jul du med! :-)

Då är det bara träna då inför tjejmilen, tur att du har några månader på dig hehe

Nja lite tomt gapar det i plånboken och speciellt nu när räkningarna är betalda dessutom nyår om några dagar och snart dop gah

Köpte mig en snygg klänning igår på lindex. 349 kr men fick ju presentkort av svärföräldrarna annars hade jag nog inte köpt den. Ska ha den på dopet.

Slipper köpa nya stövlar med för nu kan jag dra igen dragkedjan :-) Kunde inte det för nån månad sen hehe

Gott Nytt År!

Kram

2008-12-29 @ 20:30:43
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Linda

tack själv :)

2008-12-30 @ 12:17:48
URL: http://liwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0