Rätt eller fel?


Elias 32 veckor i magen

Måste skriva ner mina tankar efter att ha sett Mandy´s choice på 5:an igår. Det handlar om en ung tjej som förlorade sin man i en mc-olycka. De hade varit ihop i 6 år och de älskade varandra väldigt mycket. Men en dag så slutade deras lycka i en tragedi, när han råkade ut för olyckan och hamnade i koma. Han låg så i flera veckor och under tiden bestämde sig Mandy att hon vill plocka ut spermier från honom och låta det inseminera i henne.

Hon gick ut i media o berättade om det här och fick mycket kritik över att göra såhär, för han har inget att säga till om eftersom han låg i koma.

Hon bestämde sig iallafall att göra detta efter 6 månader och fortfarande pågick sorgeprocessen för både henne och föräldrarna som förlorade sonen. För henne har det varit ett bra sätt att bearbeta sin sorg, för hon fick fullt upp med ta hormonsprutor för det skulle bli många äggblåsor och en dag lyckades hon bli gravid. Hennes familj stöttade henne i det här till 100% och pappan hjälpte till o ge sprutorna och mamman ställde upp på att passa upp på henne när hon måste vila när de hade placerat ägget i henne och befruktat det. Det är gripande hur de engagerar sig i det här.

Efter ett tag kommer det fram att hon har funnit en ny kärlek under tiden och ganska snabbt efter hennes makes död och då börjar jag fundera om detta är etiskt rätt och vad tycker hennes nya pojkvän om detta? Det får man aldrig veta vad han tycker, men föräldrarna till sonen som dog stöttar henne för de vill så gärna ha ett barnbarn. Man fick se hennes förlosssning lite snabbt och alla var med där inne och det föll många tårar. De tyckte han var så lik pappan och där slutade historien och vet inte alls hur det gick efteråt.

Är det här rätt eller fel...jag vet inte va jag ska tycka,  för om jag ser till mig själv så tog jag ett stort beslut mot pappans vilja när jag behöll detta och det är ju inte heller rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0