Vill vara lycklig

image12

Nu håller jag sakta ta mig upp till toppen igen...har varit långt ner i mörka djupa källaren. Det har inte bara med pms:et för det har vait under så lång tid så den kan man inte skylla på. Det är så jobbigt att vara därnere för man får så mycket mörka tankar och undrar va man gör på detta jordklot. Det är tur att jag har mina 2 kära diamanter (mina döttrar) de är ju så goa och underbara, Sofia va här i helgen och i lördags var hela gänget ut och käkade på Dragon palace och käkade chinamat, så gött men blir så fort mätt bara...sedan gick vi till Terassen där Linda och jag tog en öl och en cider, men lill-gumman tog en isvatten. Ingen orkade vara kvar länge eller gå på bio efteråt så det blev hemgång. När alla sov tittade jag på Saw4 som var skitdålig....dålig kopia så man såg inte de äckliga detaljerna och det var ju bra. Jag har vänt på dygnet och inatt tänkte jag prova hur länge jag kunde vara vaken och orkade ända till 5.30 inte dåligt tycker jag...låg i sängen och lyssnade på musik och blev pigg av det.

Jag trodde förut att jag inte har ngn 40-årskris men det är kanske det jag har...funderar mycket på livet och undrar om det var såhär jag ville ha det när jag är vuxen och mitt i livet.  Just nu vet jag inte om jag ens kommer att klara att betala min hyra. Jag har tagit mig i kragen och sökt andra jobb än inom vården...har sökt till cafe för det är ju en dröm jag har att äga ett eget en dag.

Jag vill vara älskvärd och ha mycket kärlek, men jag får så lite idag så jag mår dåligt. Lever i ett destruktivt förhållande så jag håller på och kvävs. Visst jag får resa mycket men jag vill att allt ska vara av äkta kärlek och inte på låtsas. Vi leker katt och råtta lek thomas och jag när vi inte träffas på en vecka. Då ska vi vara otillgängliga och såra varandra så mycket som möjligt....det är det som tar så mycket energi från mig. Känslorna svalnar när vi är ifrån varandra....går vi och väntar på att den rätte ska komma eller? eller gör den aldrig det? kommer jag nånsin att vara riktigt lycklig igen? många frågor hoppas jag får svar på det en dag.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag mamma du kommer att få var lycklig igen, för din vilja finns där. "vet du vad lycka är så säg de nu? vet du vad priset är för den? vet du vad kärlek är så säg de nu? vet du vad som händer sen.." citerat ur Lars Winnerbäcks låt.
Men de ordnar sig.

2007-11-13 @ 16:55:54
URL: http://liwa.blogg.se
Postat av: Thomas

Snygg sida, gillar bakgrunden. Tråkigt att det är som det är, men glad för att du har passerat bottenläget i alla fall. Nu kan det bara bli bättre.

2007-11-14 @ 23:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0