Duger som jag är


såhär känner man sig ibland


Igår ikväll när jag och Sofia låg och slötitta framför teven och när reklamen kommer så säger hon att hon har anmält mig till "Ensam mamma söker". Då skrattade jag till för jag såg framför mig hur jag skulle dejta en skock killar som bara jag ha fått valt ut. Nu när jag tänker på det så skulle det vara jäkligt kul, men INTE visa det inför svenska folket.

Jag har ju inte kommit med som tur va, för de visade på reklamen igår vilka som har kommit med. Sen tror jag inte att de vill ta med en sliten småbarnsmamma för de vill ha en fräsch utvlilad och med mycket energi.

Hur många killar vill ha ett seriöst förhållande med en 3-barnsmamma?? Ett barn som är utflugen ur boet

Jag har alltid dragits till killar som är mycket yngre än mig, för jag har så svårt att tänka mig en man runt 40 år eller uppåt. Jag vet att jag är inte purung på papper och jag hör ständigt att jag ser inte ut som 41. Men det är inte säkert att bara för en karl är 40 så behöver de inte var mogen för det. Människorna har förändrats så mycket sen våra föräldrar va unga. Förr i tiden när de kom upp över 30 eller kanske 40 då började de se mer tantiga eller gubbiga ut och man såg verkligen skillnad på en 20 åring och en 30-åring. Idag skiljer sig inte klädmodet så mycket i åldersgrupperna. Ok jag skulle aldrig kunna tänka mig att klä mig i kortkort och bar mage och gränsen går vid att INTE se ut som min tonåring tycker jag.  Fast min dotter har en väldigt smakfull klädstil när jag tänker efter, så jag vill gärna låna hennes kläder.

När jag och Sofia va i Egypten fick vi höra hela tiden -Är ni inte syskon?! haha vi skratta lika mycket varje gång.

En dag slår det väl till och jag kommer att se ut som jag är i den åldern jag är, men jag njuter så länge det varar.

Min mamma var en skönhet när hon var ung, men efter hon blev sjuk så tog ålderdomen tag i henne rejält och blev väldigt gammal i ett rasande tempo. Hon har rökt sen hon var 12 iof så det ställer nog till en del och sen har hon ju festat ganska hårt. Så sprit och rökning är två av ingredienserna av att utveckla sig till en rökt böckling.

Sen har jag ju jobbat på både sjukhus och äldreboende och jag har alltid en ständig fråga som dyker upp och det är...

Hur gör man för att hålla sig frisk länge?
och de brukar alltid säga -att älska och och bli älskad och få ut och resa och träffa människor och att få skratta mycket har gjort dem lyckliga. Så att få känna lycka 
är svaret på att få ett långt och fiskt liv!

Det försöker jag tänka på varje gång jag blir deppig. Att varje gång jag mår dåligt och surar och jag blir bara gråare och gråare som en liten mus. Det är bara jag som kan ta tag i mig själv och säga att jag duger som jag är och ut o träffa folk.

Så hallå alla killar/män här har ni en underbart, snäll, vacker, intilligent, ödmjuk. rolig kvinna. Hahaha nu tog jag väl i ordentligt.

Men det är såhär här Mia Törnblom predikar om jämt att man ska titta sig i spegeln och säga nåt snällt varje dag till sig själv. Så nu har jag talat klart för idag

Over and out...

Kommentarer
Postat av: Christina

Så sant Helena gumman...

jag älskade bilden...underbar!

Du är ju en snygg attraktiv pingla....och ja du duger absolut som du är! Inte skulle jag heller ha en magkort tröja längre...det finns liksom vissa plagg som liksom har en viss ålder....men vistt är vi yngre längre nu...min mor kändes väldigt gammal när hon var 40 år minns jag..

Mannen i ditt liv kommer när du är redo..Njut av lvet som det är.

Bamsekram på dig!!

2009-05-21 @ 10:36:41
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: sofie

Det jag reagerar på är att jag tycker att mina gamla klasskompisar ser så gamla ut!Sen går jag hem och tittar i spegeln,och tycker att jag ser mkt yngre ut än dom!!

2009-05-21 @ 22:37:19
Postat av: Helena

:-) Hej Sofie! Visst är det roligt när man ser yngre ut än sina jämngamla. Särskilt om de kommenterar det. Jag trodde förut att det var en raggningsreplik på krogen, men jag har fortsatt fått höra det av både killar och tjejer.

/H

2009-05-22 @ 10:47:12
Postat av: Anonym

Du är en riktig pudding :-)

2009-05-23 @ 12:50:17
Postat av: Helena

Tack för den komplimangen! :-)



/H

2009-05-23 @ 14:53:17
Postat av: Anonym

har inte du redan en sambo eller man? tänkte på elias pappa?

2009-06-07 @ 14:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0