Grattis Norge!



Alexander Rybak

GRATTIS Norge till jordskredssegern!! 387 poäng vilket är nytt rekord i schlagerhistorien. Norge plockade totalt sexton tolvor och fick poäng från samtliga länder.

Vilken söt och begåvad kille säger jag bara och vilken röst. Alexander Rybak är hans namn en blandning mellan Brad Pitt och Colin Farrell. Tycker ni inte det?

Är glad att Norge fick vinna i år för jag har inte gillat Sveriges låt från dag ett. Förstod från början att det skulle gå åt skogen, för en låt med nästan bara operasång är inte rätt i såna här sammanhang. Jag ville att Sarah Dawn Finer skulle ha gått vidare för då hade vi kommit bättre än 21 plats. När vi ska lära oss att skicka rätt låt. För det har inte gått bra på flera år nu. 2007 när The Ark va med gick det åt skogen och förra året med Charlotte placerades vi långt ner. Vi måste ju självklart kvala nästa gång oxå. Tänk om vi inte ens få vara med nästa år. Det kan faktiskt ske. Det va en på nyhetsmorgon som hade kommenterat varför det går så dåligt just nu för Sverige    -Att Sverige är ett musikaliskt geni och enligt jantelagen så är det rena avundsjukan att det går så bra för oss musikaliskt i detta putteland. Det är ju oxå en rolig teori. Jag tror på att vi är jäkligt dålig just nu på att skicka iväg rätt bidrag bara. Om vi hade skickat iväg Tingeling låten så hade vi säkert kommit bland de 10 bästa.

Mina låtar som jag gillade allra bäst  förutom Norge var Azerbadjan med Arash fast han sjöng lite falskt men vilken refräng. Den bara sätter sig i huvudet. Jag hade den sjungandes i skallen innan jag skulle sova.
-Always on my mind...Always in my heart... Islands bidrag som kom tvåa hon sjöng ju så vackert så håret reste sig på armarna och Finlands bidrag överraskade stort. Wow vilken hitlåt säger jag och så glad man blir av den!

Ryssland hade kostat på hela jippot för 340 miljoner kronor!! Landet är ju stort med sina nästan 142 milj inv så nog verkar finnas pengar i såna här sammanhang och visst va det en av de häftigaste Euroivision jag har sett. Om Sverige skulle vinna så skulle vår budget ligga en hel del under den siffran.

Idag firar Norge sin nationaldag 17 maj så nu har Norge 2 saker att fira. Sin självständighet och sitt vinnande bidrag.

Idag känner jag mig norsk :-)



En norsk historia

En svensk sitter och äter frukost på ett cafe. Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi.
-   Äter ni svenskar hela brödet? Frågar norrmannen.
-   Ja, Naturligtvis! Svarar svensken förundrat. Norrmannen leker med tuggummit I munnen och säger:
-   Det gör vi inte hos oss. I Norge äter vi bara det innersta av brödet. Brödkanterna samlas I en container, bearbetas och formas

 till croissanter och säljs till Sverige.
Norrmannen frågar vidare:
-   Äter ni marmelad till brödet också? Svensken svarar lätt irriterad:
-   Ja, naturligtvis. Medan norrmannen högljutt tuggar tuggummi, säger han:
-   Inte hos oss. I Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas I en container, bearbetas till marmelad

och säljs till Sverige.
Nu blir det svenskens tur att fråga:
-   Säg mig en sak, har ni sex I Norge?
Norrmannen ler och svarar:
-   Ja, naturligtvis har vi sex.
Svensken lutar sej över bordet och frågar:
-   Vad gör ni med kondomerna när ni använt dem?
-   Vi kastar dem! Svarar norrmannen.
Nu börjar svensken att le... Sedan säger han:
-   Inte hos oss. I Sverige samlar vi alla använda kondomer I en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer till Norge

som tuggummi...


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tyckte inte om norges låt jag, men jag får väl kanske lära mig att gilla den. Sen tyckte jag att dom var snåla med poängen till oss...



Nej jag hade inte haft en enda urinvägsinfektion.

Men när jag var och sökte hjälp så hade jag trängningar vid vattenkastning.

Enligt barnläkaren så hade mvc hittat en positiv kocker i mitt urin den 8dec, men det är något som dom fortfarande än idag inte hört av sig om till mig och i journalen måste de ha raderat det för där står inget om att dom hittat en positivkocker, men det hade iaf förlossningen fått reda på av mvc. Så jag undrar hur allt detta kommer gå med gömd information osv...



Det kommer skrivas e artikel om Philip i wendela/aftonbladet i nästa vecka.

Där kommer dom informera sveriges befolkning om GBS ÄNTLIGEN!!!



Hoppas du får träffa lite folk idag, jag orkar inte ens tänka tanken på att träffa nån idag... Kramar

2009-05-17 @ 14:37:08
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: emilia

Det var kul för norge, men lite tråkit att sverige blev utslgna och måste kvala in nästa år också!

2009-05-17 @ 16:36:54
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: emilia

Nu har det kommit ett inlägg om filmen ;)

2009-05-18 @ 16:40:43
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: Madeleine

föresten, tack för att du sedan när fonden kommer igång vill stödja!

Du är underbar! kramar

2009-05-18 @ 18:45:58
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Saga

Har försökt kommentera hos dig några gånger men sen gett upp.. gör ett försök till idag.



Jag och Linda umgås inte ofta som synd är... Jag har så mycket på jobbet och med övningskörning, MVC och andra tider så i övrigt vill jag oftast bara hem och slappa i soffan...



Det vore jätte trevligt att träffas och ta en fika när lillkillen har kommit så får man höra lite mer om hur du/ni har haft det.



Kram kram

2009-05-18 @ 19:31:27
URL: http://mammasaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0