Helkroppsmassage


Idag har jag äntligen utnyttjat presentkortet som jag fick när jag fyllde 40 och det är snart 2 år sen. Förra året var jag gravid så jag fick flytta fram det. Har alltså gjort en helkroppsmassage och det var helt underbart. Tack mina tjejer! Nu har jag äntligen utnyttjat kortet!

När massören tryckte runt skulderbladen kände hon vilka knutor jag hade. Hon fick ta varmvatten i en påse för att mjuka upp där ytterligare. Efter mycket jobb så släppte det hårda. Va skönt det är att bli masserad i handflatorna och hon drog ut fingrarna så det knakade. Fötterna höll hon på länge med, men det var inte skönt hela tiden,. Hon drog i tårna på ett litet obekvämt sätt så jag stelnade till och pickadepå tårna ganska hårt, men efter ett tag så blev det skönt. Huvudet och benen var magiska när hon masserade där, då var det nära till att jag slumra till. Medan jag låg där så tänkte jag att det här ska man unna sig varje månad. Man kan ju alltid ta en halvkroppsmassage som kostar 300 kr istället för att gå och köpa ett klädesplagg.

Efter massagen blev jag helt däckad och så matt så jag bara ville bara sova. Tog en fika på Café Linné och sen gick jag med vagnen så Elias somnade. Tog en promenad till stadsparken och la ut filten och somnade till en kort stund och vaknade med ett ryck och trodde vagnen var borta. Snacka om att jag blev trött av massagen. Men det är inte bara den som gör mig trött utan pollen är en stor orsak. Jag är tröttare nu än jag va i vintras och det kliar och irriterar i ögonen. Det har bara blivit värre med åren.

Det ska inte gå flera år till nästa massage, så mycket vet jag.


Kommentarer
Postat av: Christina

Härligt...blev lite inspirerad..kanske skulle man unna sig??kram

2009-05-13 @ 23:35:55
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Cajsa

Joo vi har fortfarande lite is kvar, och lite snö i skogarna. Men snart är det nog borta, håll tummarna! ;)Som mest är det väl +15 grader, men det blåser så himla mycket de senaste dagarna att det känns mycket kallare. Hur varmt har ni det då? Antar att ni har det soligt och grönt. På natten har vi väl kring 2-4 grader.

2009-05-14 @ 01:09:26
URL: http://cajsabloggar.blogg.se/
Postat av: Joakim

något skönt :)

2009-05-14 @ 01:15:12
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hoppas att du försöker att hålla det nu, det kan vara viktigt att få pyssla om sig själv ibland och speciellt du som har en liten Elias som du passar på :)

Visst är det härligt med allt knådande...



Jag längtar tills min taktila massage som nästa vecka blir den sista, sen ska jag gå över till vanlig massage ar jag bestämt :)



Kramar och hoppas att du mår bra

2009-05-15 @ 22:36:02
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0