Slutet gott allting gott!


Är han inte söt!

Maiky med millitärjacka

Sover sött

Dagen började bra och avslutades ännu bättre men med några timmar av mycket tårar och frustrationer. Jag fick arslet ur vagnen och tränade en halvtimme på min crosstrainer och sen gjorde jag 3*50 situps. Sen letade jag efter en gåstol till Elias på blocket och hittade en kanonfin gåstol (Chicco) i Åkersberga. T tyckte vi skulle åka o köpa den, för han hade andra ärende i Sthlm. Vi va till netonnet och investerade en skrivare, så nu kan vi äntligen skriva ut saker och bilder om vi vill. Trodde vi skulle få börja använda den direkt och skriva ut alla papper vi hade köpt och ni ska får höra varför vi tänkte göra det och varför jag fick krokodiltårar,

Linda min dotter ringer när jag är på Netonnet o berättar att hennes lilla hund Maiky är stulen!! Hon hade knutit fast han utanför Willys i Gränby när hon skulle in och handla och när hon kommer ut är han borta!! En mardröm för alla hundägare såklart att hunden ska vara borta när man kommer ut. Hon har alltid sagt att hon är så rädd att den ska vara det när hon är inne o handlar. Alla vet att man inte får ta in en hund i butiken när man handlar. Det hade stått en annan hund bredvid men den var kvar minsann utanför, men hennes hund är en liten eftertraktad dyr hund som alla smälter när de ser den. Hon va helt förstörd när hon ringer och berättar och jag vet hur mycket han betyder för henne...hon har längtat efter en hund sen hon va liten och hennes dröm gick i uppfyllelse när hon flyttade hemifrån, för då bestämde hon sig äntligen för att köpa en underbar liten hund. Jag va helt förstörd när vi åkte hemåt att henne lilla "bebis" va borta och att vi aldrig skulle få se han nå mer! Vi började prata om va Sverige har blivit kallt, hårt och kriminellt! Min andra dotters laddare till datorn blev stulen i skolan idag, men det blev en fjärt i rymden när Linda ringde och sa det där.

De polisanmälde det såklart, kontaktade tidningar, mailade Rix Fm, spred ut det på nätet på olika sajter och gickt runt och letade efter han länge.Vi skulle skriva ut massor med papper som vi skulle sätta upp överallt i Uppsala imorgon, ringde norska tullen för jag hade läst om en annan hund på nätet som de hade stulit och tagit med till Norge för att sälja som va en annan sorts terrier.

Han försvann runt 18 och klockan 22.30 ringer Linda och säger att polisen har ringt och de berättar att den som tog hunden kände sig ångerfull och hade dåligt samvete och hon/han hade ringt polisen. Han hade suttit fast i en trappuppgång inte så långt ifrån där hon bor. Jag bara skriker rakt ut när jag får höra det och jag känner sådan glädje att Maiky är tillbaks hos henne. Han ska ju vara med i programmer hundcoachen i maj som är ett nytt program som börjar på tv4+. Hon har fått äran att få hjälp med att träna upp vissa saker som hon behövde få hjälp med och nu beter han sig helt annorlunda i vissa saker. Han ser upp till Linda nu och vet att det är hon som lagledaren och bestämmer. Tänk om han inte hade kommit tbx då hade hon varit tvungen att stoppa programmet som de spelade in nyligen för ingen av oss hade orkat sett det programmet.
 
Linda...det finns ett talesätt -I nöden prövas vännen. Nu fick du veta vilka dina vänner är och självklart så stöttar vi dig i allt! Älskar er <3


Kommentarer
Postat av: Linda

Så fint skrivet mamma! Jag kan säga att alla jag känner verkligen är mina riktiga vänner! Alla fanns där för mig. Priset för att få älska och bli älskad är smärtan när man förlorar det. Jag vet inte vad jag hade tagit mig till om han inte kommit tillbaks. Kolla alla som stöttat mig på bloggen, det finns riktigt fina människor också. Puss älskar dig

2009-03-10 @ 11:07:08
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men GUUUUD!!!

Stackars din dotter och stackars hunden!

Jag vet själv vad rädd jag varit när jag haft mina hundar. En gång kopplade jag min lilla dvärg blandis utanför affären.

Då kom en annan hund o höll på o bita honom "den andra var lös" men som tur var så kom wille lös och sprang hem.

Sen har jag haft chinese crested powder puff 2 st.

Dom skulle jag aldrig koppla utanför affären, har hört så många små hundar "precis som du sa dyra och eftertraktade" så många har blivit stulna vid affären, men även i hemmets trädgårdar!



När jag var liten stal jag och en kompis en hund utanför en kiosk.

Vi hade nog inget tidsbegrepp, och tyckte så synd om hunden som stått där.

Vi var inne i kiosken och "tittade om någon såg ut att vara hundägare" skratt

Ingen såg ut att vara det.

Jag tror att jag var 6 år eller nåt.

Det var en leonberger.



När den här kvinnan hittade oss med hennes leonberger så allvarligt hon slog mig massa gånger.

Det stod tom i tidningarna i norge.



Vi var små så det var väl illa gjort.



Men herregud vilken tur att den här kvinnan fick dåligt samvete och lämnade tillbaka hunden!

Jag hade också varit helt förstörd, sen att man inte vet vem som har den lilla saken man älskar så!



Du får säga till närmare när programet körs så ska jag titta!



Kramar

2009-03-10 @ 14:55:18
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Ja, måste det.

Usch nej, va tråkigt med mer snö. Vi har vår här idag. En riktigt härlig vårdag. =)

2009-03-10 @ 15:21:42
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu skrev jag ett litet inlägg i din dotters blogg.

Ja det kanske är så att den flickan faktiskt tagit hunden för att den var liten och söt.

Men skönt att han kom hem igen iaf!

Kramar

2009-03-10 @ 19:43:50
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: MissC

Men usch å fy hemska upplevelse!!!

Skönt då att tjuven tillslut upptäckte samvetet!

Jag fattar inte att man ens kan tänka tanken!!!!

2009-03-12 @ 19:55:59
URL: http://missc.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0