Förbättringar


Inte mitt hem :-)

Igår hade vi krismöte vid middagen. :) Vi har alla kommit överens om att vi mår dåligt av att det är så mycket prylar som ligger överallt och alla måste ta sitt ansvar. Har hört att om man har stökigt omkring sig så har man det i skallen oxå och får inte den lugn och ro man behöver. Vi går omkring och suckar istället och gör inget åt det och igår tappa jag humöret av att ingen hjälper till att plocka upp efter sig. Sofia resonerar eftersom jag är hemma o mammaledig så kan jag lika städa. Hennes rum är det alltid en hög med kläder över hela golvet. Jag är inte alltid på topp som får gå upp på natten och amma Elias så jag är inte alltid så pigg och alert.

Så det vi kom fram till är:

Ordningsregler och omorganisation

På tisdagar MÅSTE vi städa (dammsuga o skura golven)
Sofia SKA städa sitt rum och jag ska komma på en till grej som hon ska städa upp om det behövs
Samla ihop Elias prylar som ligger överallt
Saker som tas fram ska ställas tbx på sin plats.
Att man ska ställa in sin disk i diskmaskinen och inte på diskbänken
Slänga smustvätt i tvättkorgen (en självklarhet)
Köpa en ny soffa, för min är så gammal, ful och sliten
Rensa klädkammaren och förrådet (senare tillfälle när tid finns)
Ev en soffa som man kan sova i (bäddsoffa)
Sängen ska tas bort i vardagsrummet och göra plats för Elias lekplats

Många tycker det här är självklarheter

Om det är någon som har en begagnad teve (sofias teve gick bildröret sönder på) eller en bäddsoffa får gärna berätta det för mig.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hehe varför känner jag igen det där att den som går hemma om dagarna ska städa, laga mat m m.

Så ta hand om barn är inte ett "arbete" det med? :-)

Inte alltid man hinner med daker och ting men hjälps man åt och hålla hyffsat rent så är det kanske roligare att dammsuga och torka golv. Är inte så kul när man ser allt förarbete innan då ledsnar man på en gång men har alla plockat undan efter sig så är det ju inga problem. Fast vissa dagar är latdagar :-) Rensa i förrådet ja, skulle behövas här hemma med suck men orkar verkligen inte ta tag i det. Är fullt upp ändå.

Vad gör ni en dag som denna?

Ska göra oss iordning och gå ut och hämta barnen. Ingen lust men ett måste :-) Men det är skönt ute men ganska halt så man går ju på helspänningen hela tiden.

2009-03-11 @ 13:14:12
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Saga

Kul se uppdateringarna om Elias och annat =) Jag har testat dina mammabyxor och dom passar bra, dom var super sköna!

Hur mycket vill du ha för dom?



Kram, kram

2009-03-11 @ 19:51:53
URL: http://mammasaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0