Varför en särskild dag för kärlek?



Ska det behöva finnas en sån dag...ja tydligen behöver vi en sån dag, för vi lever i det stressade it-samhället, där vi inte har tid eller ork att tänka på att ge ömhet o kärlek till varandra. Lever man i ett förhållande så är det mycket jobb som krävs för att hålla kärleken vid liv eller passionen som är så viktig. Så överraska varandra med något lite då och då...det behöver inte vara något dyrt alls, utan själva grejen att ni gör det. Skicka ett fint eller sexigt sms, så kanske det leder till något bra senare...lägg små lappar på ställen som du vet han tittar...i fickan eller i väskan eller mössan och skriv bara puss eller jag saknar dig. Överraska med en god middag mitt i veckan och drick ett glas rött. Bada ihop och massera varandras fötter i badet...bli barnsliga ihop och gå ut och kasta snöbollar åk pulka, eller gör en snögubbe kanske. Det finns hur många saker som helst att göra utan att det behöver kosta. Det viktiga är att ni umgås med varandra...ni kanske inte behöver prata så mycket utan bara vara.

Idag som är det den komersiella dagen "Alla hjärtans dag" då alla känner sig tvungen att köpa något till sin kära. Jag tycker inte det ska finnas en särskild dag för att köpa något, men för en del bör det kanske finnas en sån. Särskilt en del pojkvänner är urusla att uppskatta sin tjej/sambo/fru om det inte finns en särskil dag för sånt. Den här dagen har väl kommit till bara för att handlarna ska kunna sälja extra mycket som blomsterbutiken, underkläder, smycken ja vad är det mer en kille kan ge sin käreste som INTE är så orginellt. Jag kan komma på massor med saker som jag skulle vilja ha om jag hade en kille och det är inget av dessa jag räknade upp. Om ni frågar så kan ni få ett svar :-)

Men ni som är mina kära ögonstenar... idag är det ingen speciell dag för att ge kärlek...utan kom ihåg att ge varandra kärlek så ofta ni bara orkar. För tänk om det kommer en dag och ni säger att åh va varför sa jag inte att jag älskade dig och visade hon/han så mycket jag bryr mig om dig.

En jättekram och puss till er alla som läser!

Kommentarer
Postat av: Linda

Fint skrivet mamma! Jag det stämmer nog att folk inte har tid eller de tar sig inte tid. De är för upptagna med att göra karriär eller nått annat som är mer ovesäntligt än kärleken.

Jag tycker iaf att jag är lyckligt lottad som har en familj som visar kärlek så ofta och mkt! :)

2009-02-15 @ 10:28:08
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heeej.Kunde ej sagt det bättre...

varje dag skall man visa kärlek, varje dag skall amn visa uppskattning! stor kram på dig!!

p.s. ja det var du som är utmanad..d.s.

2009-02-15 @ 20:36:38
URL: http://leonletizia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0