Grattis Elias 6 månader idag!



Idag fyller min plutt 6 månader och solen visar sin bästa sida idag med. När han föddes så sken solstrålarna in genom fönstret och det kommer ingen att glömma bort. Mina döttrar som var med på förlossningen tyckte jag gjorde ett kanonjobb och det såg ut som jag INTE hade ont. Men när jag tittar på det vi filmade så ser man ju att jag verkligen tar ut allt i lustgasen och trycker ut smärtan i den så skriket dämpas. Visst kommer jag ihåg hur j-a ont allt gjorde, men kanske om ett par år säger jag att jag har glömt. Mina barn blev inte avskräckt att skaffa barn som tur va, men min äldsta säger att hon ska vänta i flera år till och det är ju bra men samtidigt synd  för det skulle vara kul om Elias fick en kompis att leka med för de blir ju inget syskon tyvärr. Tänk mor och dotter som har en liten samtidigt...coolt tycker jag.


Jag ska torka Dina tårar, jag ska kamma Ditt hår

Reda ut alla härvor, försiktigt och så gott det går.

Jag ska bada Dina fötter, jag ska tvätta Dina sår.

Sedan ska jag lyfta upp Dina händer och säga:

Där ser Du själv hur högt Du når...

Jag ska lyfta Dina fötter, de ska flyttas tills Du går.

Den ena efter den andra, tills Du trampat upp ett spår.

Jag ska gå i Din skugga, om Du faller finns jag där.

Sedan ska jag lyfta Dina händer och säga:

Där ser Du själv hur stark Du är..

  • Jag äter både gröt och välling
  • greppar efter föremål snabbt och tar in de i munnen för att smaka
  • ställer mig på alla fyra och trycker ifrån med fötterna
  • jag rullar runt från mage till rygg hur lätt som helst och tvärtom
  • jag kan sitta i några sekunder
För den som vill läsa min förlossningsberättelse klicka här 


 

Ett barn som kritiseras
lär sig att fördöma.

Ett barn som får stryk
lär sig att slåss.

Ett barn som hånas
lär sig blyghet.

Ett barn som utsätts för ironi
får dåligt samvete.

Men ett barn som får uppmuntran
lär sig förtroende.

Ett barn som möts av tolerans
lär sig tålamod.

Ett barn som får uppleva rent spel
lär sig rättvisa.

Ett barn som får känna vänskap
lär sig vänlighet.

Ett barn som får känna trygghet
lär sig tilltro.

Ett barn som blir omtyckt och kramat
lär sig att känna kärlek i världen
.


Kommentarer
Postat av: Christina

Grattis grattis till din pojk!!!!!

2009-04-06 @ 22:06:39
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Grattis till Elias. Ett halvår redan. Var inte så speciellt länge sen man åkt in tycker jag eller man klagade över magen :-)



I bland måste man vara händig om man vill få nåt gjort :-)

Nä men spackla och måla kan jag. Inga konstigheter. Slipa däremot är jobbigt suck

Jag försöker fixa hemmet när Liam sover men det är inte alltid han gör det så det händer inte så mycket i köket under dagtid.

Nog är det skönt att slippa gå upp och stressa på morgonen men det är fan värt det nästan. För det enda ungarna gör här hemma är att bråka. Den stora vet exakt vilka knappar hon ska trycka på så den lilla ska börja skrika och gnälla suck

Om jag ligger kvar i sängen och barnen är nere själv och leker så är de hur snälla som helst men så fort jag kliver ur sängen så ska de börja bråka.

Men nu är de ute så nu är det tyst och lugnt. Var det idag ni skulle utomlands?

Kram

2009-04-07 @ 12:24:14
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Grattis till Elias Tiden går fort va?



Sv:

Ja han var väldigt liten...

Begravningen blev ju jätte fin med alla dom vackra blommorna :)



Hoppas allt e bra med dig och med lilla elias. kramar

2009-04-07 @ 16:03:28
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vad fin han är, och det går ju så himla fort..

Grattis på 6 månaders dagen=)

Så säger iofs alla men det gör verkligen det.

hur är det med er annars då? Hur mår du?

Här börjar det ordna upp sig jättebra men mycket beror nog på det fina vädret, man mår så mycket bättre och blir på så himla bra humör när solen tittar fram.

Så mera värma och sommar nu tack, hoppas vi slipper något bakslag som mer snö men det är ju april så det kommr säkert hinnas med.

Kram

2009-04-07 @ 18:59:20
URL: http://fina82.blogspot.com
Postat av: Josefine

Vad fin han är, och det går ju så himla fort..

Grattis på 6 månaders dagen=)

Så säger iofs alla men det gör verkligen det.

hur är det med er annars då? Hur mår du?

Här börjar det ordna upp sig jättebra men mycket beror nog på det fina vädret, man mår så mycket bättre och blir på så himla bra humör när solen tittar fram.

Så mera värma och sommar nu tack, hoppas vi slipper något bakslag som mer snö men det är ju april så det kommr säkert hinnas med.

Kram

2009-04-07 @ 19:00:20
URL: http://fina82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0