Bättre än vi trodde...Egypt here we come!


Sfinxen är en fabel där djuret hade ett människohuvud samt kropp som ett lejon

Ny uppdatering om resan till Egypten. Jag skrev igår att vi skulle till El Gouna, men tji fick vi för vi fick inte sitta i första klass med Elias på flyget. Va är det för regler som Apollo har? Det är väl då man verkligen behöver plats för benen och vill ha det lite bekvämt. Det var de enda platserna som fanns kvar just det datumet som va skitbilliga så vi fick börja om igen och kolla resor.

Så idag har vi suttit o blängt framför dataskärmen så vi har blivit fyrkantiga och ringt och frågat om det ena och det andra. Till slut efter vi hade gått igenom Apollo, Vingresor, Detur, Ticket, Fritidsresor kom vi på att vi inte hade tittat på solresor. Ett tag tyckte jag att vi kunde åka ospec, men när jag tänkte efter så vill jag verkligen veta vilket hotell jag kommer till, när jag har lillen med. För tänk OM vi har otur och hamnar på ett hotell utan pool, långt till stranden, inget kylskåp bla bla då blir det ingen semester tycker jag. Förut var jag obekväm och kunde t o m ligga på kackerlackshotell som när T och jag va till Costa Rica 2007.  Näe jag får tänka om nu och betala det där extra om vi alla ska få en underbar och njutbar semester. 17 april lyfter planet 7.15 från Arlanda.

Så nu blir det 4* hotell Grand seas resort som ligger 12 km utanför Hurghada. En grön semesteroas direkt på stranden! med trivsamt poolområde. Grand Seas Resort är ett utmärkt semesterhotell beläget i Hurghadas södra del direkt på den fina sandstranden. Hotellet är utan tvekan en pärla utmed Röda Havet med sin fina lagunformade strand och sitt fantastiskt gröna och inbjudande poolområde. Här mår man onekligen mycket gott och njuter av semestern i lugn och avslappnad miljö. Hotellet, som är precis lagom stort med sina totalt 230 rum, är endast några år gammalt och sköts med entusiasm och stor omsorg av den alltid leende personalen.

Lite fakta vad man kan göra:

Om sol, bad och god mat inte erbjuder tillräcklig semestersysselsättning kan du passa på att utnyttja hotellets dykklubb med professionella instruktörer, tennisbanorna, hälsoklubben eller vattensportcentret vid stranden. Här finns möjlighet att hyra utrustning för windsurfing och vattenskidåkning. De små barnen finner sitt lystmäte på hotellets lekplats direkt på stranden. Grand Seas Resort är en pärla för gäster i alla åldrar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

låter ju inte dåligt!

när kommer ni hem!



ni får berätta om vad du tyckte sen! ja åker ju den 5 maj!



pöös catta

2009-04-02 @ 20:52:51
Postat av: Saga

Åhhhhh, nu blir man ju inte lite avis... Men självklart glad för er skull =) Se verkligen till att njuta av det!



Jag såg byxorna och testade dom, dom var super mysiga. Hur mycket vill du ha för dom?



Finns så mycket namn, en del som jag tycker om tycker inte Sebbe om och vice versa, sen passar inte förnamnet och mellannamnet ihop osv... hur som helst löser det sig förhoppningsvis innan lillkillen tittar fram =)



Trevlig kväll!

2009-04-02 @ 21:29:35
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Saga

Åhhhhh, nu blir man ju inte lite avis... Men självklart glad för er skull =) Se verkligen till att njuta av det!



Jag såg byxorna och testade dom, dom var super mysiga. Hur mycket vill du ha för dom?



Finns så mycket namn, en del som jag tycker om tycker inte Sebbe om och vice versa, sen passar inte förnamnet och mellannamnet ihop osv... hur som helst löser det sig förhoppningsvis innan lillkillen tittar fram =)



Trevlig kväll!

2009-04-02 @ 21:30:02
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Madeleine

GUD vad jag också vill resa!!!

FUSK :P

2009-04-02 @ 23:12:09
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jaa packa ner mig i resväskan, jag är liten så jag får nog plats om du tar en stor en.

Det har jag sett på film att det finns super stora väskor hehe...



Nej jag vet inte, inspirationen finns ju hos andra men jag klarar inte o tänka. Det är som en blockering i hjärnan på mig.

Emma frågar vad vill du ha där och vilen färg där och stil då? Jag svarar bara jag vet inte, testa så får vi se hehe...

Stackars henne... Hon får stå ut hon skratt



Det ska bli skönt att få nya tapeter och lite nytt i lägenheten eftersom de sakerna var inte så himla mysiga faktiskt BLÄÄÄ!



Kraaam

2009-04-03 @ 11:13:29
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0