Påsken och Sofias födelsedag

image50



image48image49image47

Ska skriva lite vad som hände under påsken lite kort om jag kan. På skärtorsdagen kom Sofia och Emil på kvällen och blev överraskad av att vi höll på med påskmat som T och jag hade gjort. Emil blev lyrisk att vi hade gjort nubberöra som va tydligen hans favorit. Lite senare ändå kom Tony för han ville vara med när vi gav Sofias första present en cykel. Hon blev jätteglad. Trevlig början på påsken. På långfredagen så var det Sofias födelsedag och då fick hon frukost på sängen och vi sjöng såklart. Hon fick ett födelsedagskort från Thomas och mig. Där står det att hon får välja valfri säng och byrå på Ikea inom rinlig kostnad. På kvällen så var vi alla ut och åt på Tzatziki som Sofia hade valt. Vi satt allihopa snett för golvet lutade och alla var frusna om fötterna och när vi skulle gå va alla jackorna fuktiga. Det måste bero på att restaurangen ligger så nära fyrisån. Men maten var god och alla nöjda. Sen gick vi vidare till Terrassen för att avsluta med en drink eller kaffe. Sofia och Emil åkte hem och jag skjutsade hem Linda och då var det bara jag, Tony och Thomas kvar och där blev det ytterligare drinkar, men inte för mig då som har mitt "pyre" i magen och tänka på. Tony övertalade en trött Thomas att följa med till Flustret där det var jättelite folk så vi ångrade oss på en gång att vi hade gått dit. Men vi försökte göra det bästa av allt så vi dansade lite och karlarna drack bara mer och mer. men jag och mr T lämnade Tony runt halvett för hemgång.

Resten av påsken va jag i Sthlm och tog det lugnt med påskmat och teve jag va knappt ut alls utan tillbringade i lägenheten hela tiden. Ikväll känner jag väldigt mycket hur "pyret" rör sig i magen. Det är fascinerande och häftigt varje gång och ju större den blir ju starkare blir sparkarna.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack :) Du och Thomas är också jätte fina ihop på den där bilden!

2008-03-28 @ 14:05:42
URL: http://sofiaamalia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0