En helt vanlig torsdag

Har fått den här dagen att gå oxå...bakat jättegoa chokladmuffins med choklaglasyr och i dem ska det vara dumlekola inuti och krossad dajm ovanpå, men glömde köpa det trots jag hade skrivit det på en lapp. Ska pröva det nästa gång.
Sen har jag tittat på filmen "Angel" som var sevärd men lite tråkig, höll på och somna på soffan. Jag är jämt trött runt 18 nu, precis som i början av graviditeten. Nu är det bara 5 veckor + - 2 veckor kvar tills Elias kommer ut. Otroligt det börjar närma sig!

Här kommer receptet:

Chokladmuffins med kola:

100 g smör/margarin 
1 dl mjölk
2 ägg         
1 1/2 dl strösocker
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 msk potatismjöl
24 sega chokladkolor
typ Dumle

Garnering:

2 Daim
1 dl florsocker
med chokladsmak
1-2 msk vatten

Tillbehör:

12 pappersformar


1. Sätt ugnen på 225 g. Ställ pappersformar på en bakplåt

2. Smält matfettet och tillsätt mjölken. Låt allt bli varmt men låt det inte koka

3. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda vetemjöl med bakpulver, kakao, vaniljsocker och potatismjöl  och tillsätt växelvis med mjälkblandningen i äggsmeten.

4. Fyll pappersformarna till 3/4 med smet. Tryck ner 2 kolor i varje form.

5. Grädda mitt i ugnen 10-12 min. Om du väljer att göra lite större muffins behöver de ca 15 min för att bli genomgräddande.

6: Låt muffinsen svalna. Krossa daimet. Rör ihop chokladflorsockret med vatten. Glasera muffinsen med florsockerblandningen och häll över krossad daim.

Variera smaken: Pröva t ex mintkola eller mintchokladkakor som After Eight. vilka ger en god brytning till chokladen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0