Meningen med livet




Den här bilden gillar jag så mycket för jag ser så pigg och fräsch ut och
jag är tidigt gravid med en liten bula på magen. Här firar vi Sofias födelsedag.
Min bm sa ofta att mina ögon tindrade när jag kom dit.  Det sägs att man får
en annan blick när man är gravid.
Jag va oftast glad när jag var gravid förutom på slutet när magen blev så tung
och jag fick ont i ryggen och foglossning.
Älskar er så mycket! <3


 




En gammal bild på syskonen. Vi måste ta nya syskonbilder


Tack mina underbara barn!
Livet är mer värt att leva när man har barn.
Ni får mig att bli piggare och gladare och jag får alltid mer energi!
Undra hur mitt liv hade sett ut utan barn?
Det har jag svårt att tänka mig, men en sak vet jag, det skulle vara
sååå tråkig och helt meningslöst.
Igår sa Sofia
-Mamma tänk innan Elias fanns så tyst o tråkigt det var då
Och hon har ju rätt...barn piggar upp ens tillvaro, men man ska inte sticka
under stol med att det är skitjobbigt ibland oxå.
Men självklart så överväger det positiva 100 ggr mer!

Tack för fikat igår, för det var ju min dag igår :) En sen mors dag!

Till Saga om du läser det här...
Kul att träffa dig och fick se o känna på din stora mage och
tack för att du köpte musikmobilen och att du vill ha babysittern.

Idag har jag haft sån energi så jag har precis varit ute och sprungit i regnet
det är så skönt att känna regndroppar mot ansiktet.
Trodde inte mina ögon när jag tittade på min stegräknare när det stod:

6.5 km
9335 steg
256 kcal

2 saker som gör att jag springer långt:

Regn o
bra musik i öronen

Funderar på om jag ska in till stan o leta efter nya gardiner o gå och köpa lite vin till helgen
Fick ju ett ryck igår kväll o putsa några fönster, så nu vill jag ha nya gardiner
eller jag skulle vilja pimpa upp hela vardagsrummet, men jag tar en sak i taget.
Kuddar är ett bra sätt att förnya sitt hem.
Får se va jag kommer hem med idag.
Nu in i duschen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Var du tvungen att ta den där bilden när jag är tjock och svullen i ansiktet som en elefant :( Trevligt det vara igår! Vad skulle vi syskon göra utan vår lilla mamma :)

2009-06-04 @ 13:25:11
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: emilia

Haha jadu, jag vet inte rikgit jobba i sommar och så kanske jag börjar plugga till hösten.

Om du har en bra stegräknare så borde du kuna lita på den, ta lite eget omdöme och tänk om det verkar rimligt också!

Jag har inte tagit tid på 5 km på länge men skulle tro att jag ligger på just under 20 min. dudå? =)

2009-06-04 @ 20:52:18
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: Madeleine-änglamamma

Vilka fina familjebilder =)



Tack så jätte mycket för komplimangen om bilderna.

Tyvärr så skulle jag nog inte komma så långt om jag gjorde mig en portfolio eftersom jag är alldeles för kort =(



Såg att alla klippen var borta, men har hänt förut så jag tror bara att det är sidan som krånglar.

Kika in senare eller imorn. Dom är ju Sååå roliga.

Lasse Lindroth är ju störtskön eller var...



Hur är det med dig?

Massa kramar

2009-06-04 @ 22:02:36
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Madeleine-änglamamma

Hahaha ja jag har även fått fula =)

Jag har så mycket änglar så du anar inte.

Kan inte ens ha alla framme, massa är nerpackade i kartonger.

Har börjat rota upp massa för att jag ska kunna lägga på Philips grav nu i sommar.



Nej porslins grejer skulle lätt gå sönder tror jag också.

Vilken fin tanke av dig =)

Men nästan alla är faktiskt vackra, men jag fick några som någon köpte på loppis till mig.

Super gamla och så fasligt fula så man kunde bli mörkrädd hihihi

2009-06-04 @ 22:06:03
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Saga

Ja, det var trevligt att träffas, vi måste se till att ta en fika när lillkillen har tittat fram. Vi får också se till att träffas så kan jag ta babysittern också :-)



Hoppas du får en bra helg! Kram Saga

2009-06-04 @ 22:11:39
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Sofia

<3

2009-06-05 @ 14:09:06
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Nja nästa vecka slutar de på dagis och i skolan där på onsdagen så än har de inte ledigt. Därför tänkte jag om vi skulle tagit en fika innan jag har dem hemma men ingen svarade. Verkar inte spela någon roll ang tråden för ingen vill ju skriva iallafall.



Har du sänt mig ett mail från blocket? På vad? :-)



Det är så gott med cheescake :-) Brukar göra det på sommaren. Barnen gillar det eller brukar gilla det iallafall.



Ha det så bra!



Kramar

2009-06-05 @ 15:30:56
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Såg din fråga nu :-)

Kan inte följa med på bio eller krogen imorrn men gärna en annan helg!!!

Skulle vara skönt att få komma bort lite hehe

2009-06-05 @ 19:38:45
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Lea

Så sant det du skriver! Och så vackra så :-) Hoppas ni får en fin helg och vi får hoppas att solen tittar fram kram :)

2009-06-05 @ 21:42:41
URL: http://neaslya.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hehe skyller på hormoner ändå :-)

Fick tyvärr aldrig ditt mail för du hade gärna fått köpa den. Fick bara ett mail angående den och det var inte du :-)

Inga nappade på mina saker så jag la ut dem på tradera tillslut. Jag fick 250 kr för min bumbo (köpte den för 200) och för badstolen fick jag 411 kr (köpte den för 200 kr). La även ut gåstolen men då skrev jag endast hämtning för orkar inte skicka en sån stor grej. Fick 100 kr för den (gav 75) Så jag har gått med lite vinst :-D

Inte kul och spilla ut rödvin. Blir fina fläckar av det.

Jag har inte heller kontakt med de andra. Tror jag har suris mobilnr någonstans. Funderade på starta upp en ny tråd och sen skicka länkar till alla men eftersom ingen skriver så känns det kanske onödigt.

Nä nu ska jag hoppa i säng.

Ha det så bra!

Kram

2009-06-05 @ 22:53:31
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jo det blir kul om de flyttar hit. Ingenting är ju klart än. De har inte ens vart och tittat på huset. Sen kanske han vill ha för mycket eller vad man ska säga. Men man kan ju hoppas :-)

Självklart är det bara komma hit och testa. Det är kul när man inte har publik ;-)

Det verkar ju ta eftersom man har så jäkla ont i dag men jag är ju så otränad med.

2009-06-05 @ 22:55:28
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Christina

Hej...så himla fint skrivet...barnen är verkligen meningen med livet!

Ang dina frågor..har ej glömt, skall skriva och svara dig på mailen...så att du ej tror att jag glömt..bara ej haft tid.skall ta mig tid.storkram

2009-06-07 @ 21:02:46
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0