Skogaby-Mellbystrand-Laholm-Skogaby



Vår fina mysiga sommarstuga 2009




Har sett oss omkring lite nu där vi är. Igår var vi till Mellbystrand för att komma till havet. Tog en liten promenad efter den finkorniga stranden och Elias älskade vågorna som kom in. Synd att det är så kallt i vattnet, men solen sken för fullt. Kändes som vi var långt hemifrån i ett annat land fast vi "bara" är i Sverige. Vi kommer definitivt åka till havet flera ggr för att njuta av vågorna mot strandremsan. Sanden här är bättre än i Egypten.

Igår tog vi en sväng till Laholm som ligger en mil från där vi bor. Där  var vi till två fikaställen, första åt vi en hälsosallad och den andra tog vi en kaffe och en biskvi. Vi mötte massor med trevligt folk som hälsade eller bara ville prata lite. Innan vi åkte hem så gick jag in på Lekia för att köpa en liten pool så Elias kan bada både ute och inne. Det blev inne idag för att det regnade idag på fm, men senare på em idag sken solen. Då skyndade vi oss ut för att sätta oss på verandan. Så fort man sätter ner Elias så kryper han iväg så nu får man se upp så han inte ramlar ner för kanten. Nu är det slut på att sitta still och titta på bara.

Det första jag gjorde efter frukosten idag va en löptur in i skogen. Det gick så bra för det regnade och var så mycket syre i luften och då kan jag springa hur långt som helst om jag inte får ont i knät. Hade stegräknaren på mig och nu visar det sig att den är lite missvisande, för vi tog bilen samma sväng och då visade mätaren på bilen mer än stegräknaren. Jag har alltså sprungit mer hela tiden. Det va en glad överraskning. Så löpningen idag va inte bara 3.6 km utan 4.4 km. Det blev en sväng till idag till det mysiga Laholm för vi var ju tvungen att köpa vin, sprit och massor med tjeckisk, tysk och dansk öl. Den kryddade snapsen var nästan helt slut. Det enda som fanns var skåne akvavit.

Det sista vi gjorde innan vi åkte hem va att svänga in vid det mysiga fiskerestaurangen som ligger så vackert vid Lagan och där finns även försäljning på inlagd gourmet sill, currysill och vitlökssill, lax mm. Så självklart blev det varmrökt lax som var kryddig och tre olika sorters sill som är en självklarhet på midsommar. Det var inte billigt att handla där direkt, men nu har vi verkligen lyxat till det för det är ju bara midsommar en gång om året.

Imorgon ska vi på fest i Halmstad till en kompis som T känner och de bjuder på mat och vi ska stå för efterätten som självklart blir jordgubbar och grädde. Även det kostade skjortan :) Jordgubbarna går verkligen upp i pris till midsommar och sen är de billiga igen.

Nu sitter jag nöjd med en god öl i magen och njuter medan T hänger upp tvätten ovanför huvudet på mig i vardagsrummet. Ja ni läste rätt vi har hängt upp tvättlinor i balkarna i taket för imorgon blir det säkert mer regn så då kan man inte hänga ut den.

En till sak bara...ikväll när jag lägger mig ska jag ligga o lyssna om jag hör barnskrik igen. Vi har grannarna långt bort ifrån oss och jag tycker det är konstigt att jag kan höra barnet skrika. Kanske har det dött ett barn här en gång i tiden, men inte i det här huset som är så nytt utan ett annat gammalt som har stått på den här marken. Jag LOVAR att berätta om jag får höra det fler ggr. Jag tror att det finns en andevärld.

Hur ska ni andra fira midsommar som läser min blogg?


GLAD MIDSOMMAR!


Köket

Trappan upp till loftet

Högt i tak

Glasdörrar i vardagsrummet

Matplatsen

Soffan

Tvätten hänger ovanför huvudet på oss :-)

Utsikten från ena vardagsrumsfönstret

Sjötutsikt


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jätefint mamma! :) Puss på dig!

2009-06-19 @ 12:34:26
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/
Postat av: catta

ååå så mysigt de lät. hoppas ni haft de underbart.!

kul att ni köpt hus. hur mycket fick ni ge för de? ser ju ut som ett hus man kan bo i o inte som landställe!



är ni tillsammanbs igen nu?



pöös catta

2009-06-20 @ 18:39:05
URL: http://hotmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0