Beachvolley och en härlig söndag i Zug

Helgerna går alldeles för fort när man har kul. Lördagen gick åt till en hel dag på beachvolleplan. Volleyboll har jag inte spelat sen jag gick i skolan och då var det i en tråkig svettig gympahall. Det här var första gången på sand, men det var hur kul somhelst och väldigt svettigt. När solen kom fram blev det stekhett men vi kämpade på. Nästa gång blir det kanske tennis eller så ska vi ordna en 5-kamp.


Så jobbigt när man är få som spelar.

Stavros och Thomas in action. De vann överlägset


Efter flera timmars sport åkte vi hem till Torbjörn till hans fina lägenhet med en jättefin utsikt. Där dök deras tjejer upp till slut så jag fick träffa dom  Efter en tids ihopplockning av en ny grill blev det äntligen grillspett och kall öl eller vin för dom som ville. Elias tog sig en tupplur medan vi andra åt glupskt av maten.Hade inte ätit på hela dagen förutom en melon. Elias skötte sig exemplariskt som han alltid gör när vi är borta och han är ett riktigt charmtroll som inte är blyg för människor ett dugg,


Utsikten från Torbjörns terass

Så gott med grillad majs och kycklingfilé

Lördag blev det bilåkning som vanligt en hel del mil och till slut kom vi fram till ett ställe som heter Zug. Mitt favvoställe i Schweiz har jag kommit fram till. Visste inte om att det var någon särskild dag där, men de hade ordnat en festdag fär ungdomar där med allt möjligt. Där skulle du ha varit med Sofia :-) Men först en fika vid hamnen och njöt av den fina utsikten över alperna. Åh vill bo där! Vi har faktiskt satt ut en annons på den här för jag trvis inte här av många orsaker. Hoppas ngn nappar så vi kan flytta till Zug kanske. Håller tummarna! Det blir lite längre för T att åka till jobbet men det är d värt säger han.

Så fantastisk utsikt i hamnen i Zug

Så många svanar på en o samma gång har jag aldrig sett

Mycket folk som trängdes men det syns inte på bilden

Fina båtar och fina hus


En vattenrutchbana på sidan om sjön

Badet i Zug

Elias älskar att bada. T doppade han under vattnet flera ggr

Pricken över i:et en vacker solnedgång på väg hem. Åkte förbi Schwyz där många kändisar bor. Därav tennisspelaren Roger Federer är skriven.

Imorgon bitti är jag hemma i Sverige igen för att träffa mina döttrar. Saknar er jättemycket och snart ses vi! Men jag måste boka en resa tillbaks snart igen. Redan den 7 augusti för då är det en stor folkfest när street parade började. Sist jag va på den va för fyra år sen och wow vilket drag och va mycket folk.


Kommentarer
Postat av: sofia

Ja då skulle jag´vart med ;)Landar ni kl 9 imorgonbitti? Jag är hemma då för jag vill träffa er!! Men jag åker runt kl 17 sen. Längtar så mycket, pussssss!

2009-07-27 @ 15:38:18
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/
Postat av: Saga

Tack! Jo, myser gör vi för fullo, allt känns helt underbart! :-)



Vore jätte trevligt att träffas, som sagt när det lugnat sig lite :-)



Kramar

2009-07-27 @ 16:44:46
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Härligt härligt! Du ett smygfel i texten. Det står nåt helt annat istället för kul :-D

2009-07-28 @ 20:34:06
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tja har ju en vanlig Brio Sitty efter Sebbe och sen en vanlig paraplyvagn. Ingen utav vagnarna har ju liggläge så de står bara förtillfället men en vacker dag kommer de också till användning om jag inte hittar nåt annat. Skulle vilja kolla på en Brio Race. Den har inte heller fullt liggläge men det kanske räcker det som finns. Sen Carenan kommer jag väl kanske ha fram till vinter för sen tror jag inte det funkar att dra den i snö :-) Tja jag betalade ju nästan 2000 kr för vagnen jag vill sälja så jag vet inte vad man ska sätta. Den är bara 3 månader. Men det är skitsvårt att sälja vagnar. Hade bara tur att få min brio såld. Finns så fruktansvärt mycket vagnar ute nu. Tråkigt att de backade ur ang bilstolen. Fick min såld för 800 kr (typ 5 kr mer än det jag köpte den för) hade den inte ute så speciellt länge. Men vet inte vad folk tänker idag. Borde väl finnas några blivande föräldrar som inte har det så gott ställt och kan tänka sig köpa begagnat.

Vad kostar en handledarkurs? Man får betala per styck? Alltså man får betala för handledaren och sen den som ska köra?

Jo de kommer med mycket nya grejer som är onödigt.

Har ju kommit en ny riskutbildning med som handlar om droger och alkohol. Då ska man tydligen sitta i en ring och diskutera och vara väldigt aktiv. Så onödigt. Man vet ju att alkohol och droger inte funkar i trafiken och jag tror knappast den utbildningen hjälper. Är nån påverkad och vill köra så gör den ju det. Men men de vill bara ha pengar.

Ska göra mig iordning nu. Ska hem till svärföräldrarna.



Kram

2009-07-29 @ 10:33:37
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0