Tummen ner för tekniken

Äntligen regnar det ute! Igår var det 35 grader i skuggan och det är alldeles för mycket. Höll på o få solsting innan jag kom hem igår efter jag hade varit o handlat. Vill ha normal värme inte så här varmt så varken jag eller Elias kan vara ute ens. Blir isolerad i lägenheten bara för att man inte klarar av värmen. Finns ingen ac här men vi har en fläkt som vi hade med oss. Huset är gjort av sten men det blir otroligt varmt ändå. Idag är det  klibbigt inne men inte lika varmt ute o hoppas helgen blir mer normal.

Det går inge bra här när det gäller teknikprylarna. Spisen igår fuckade ur rejält. Den är så känslig så fort man råkar lägga nåt på den, då börjar den pipa högt för det är såna där digitala knappar man ska trycka på. Så T hade råkat låst med en timer och det gick tamej sjutton inte att få bort det.

Fin spis men såå jobbig

Så när jag skulle göra välling till Elias igår morse fick han äta kall välling. Läste bruksanvisningen men den blev jag inte klokare av. Till slut efter jag hade tryckt en sån där hundra ggr och slitit mitt hår så fick jag bort låsningen på spisen.


Man ser inte de röda prickarna utan bara i kameran

Idag är den Espressomaskinen som inte vill ge mig kaffe!! Jag vet hur man ska göra när man ska fylla på vatten och jag har tagit bort kafferester som blir efter några dagar, MEN idag då j-a ska den krångla!! Det är meningen man ska dra ut en stor grej för att man ska komma åt kaffesumpen men den sitter så HÅRT!  Jag har stått med ena benet på maskinen o dragit och jag har pushat fram o tbx o upp ner men den rör sig bara några mm,  Det var nära att jag höll på o slå sönder den helt med ngt tungt, men så kom jag på att det inte är min maskin.



Så här sitter jag utan kaffe och är såå trött o tung i huvudet för min kropp vill ha koffein för att jag ska vakna. Tog mig ett glas mjölk men det var så äckligt. Får väl gå till ett café och betala dyrt för att jag ska få mitt kaffe.

Jag säger bara TACKA VETJA MIN KAFFEBRYGGARE!!


Så nu ska vi banne mig köpa en sån för man blir lite konstig i magen av det starka espressokaffe. Vill poängtera att jag inte är ngn stor kaffedrickare. Jag dricker bara 2 ggr om dan det har hänt att det har blivit 3 ggr.

Va tycker ni andra om kaffe? Klarar ni er utan?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jaa, vi åkte hem idag. Igår gick vi på stan och på kvällen åt vi asiatisk mat vid Hornstull. Idag stannade vi till vid Sigtuna och badade. Ska lägga in bilder när pappa skickar dem till mig. Jag vill också ha så varmt, här är det molnigt varannan sekund, fast det är ganska skönt. Hälsa plutten!

2009-07-17 @ 14:54:26
URL: http://sofiaamalia.blogg.se/
Postat av: Saga

Det är jobbigt det där när det tekniska inte fungerar.. Jag har tur då Sebbe oftast är hemma och kan hjälpa till :-) Kaffe är smaskens och en kopp om dagen bör jag minst ha! (Förut drack jag säkert 10 koppar/dag men man har ju blivit tvunget att dra ned på det hela nu av vissa anledningar;)



35 grader låter inte så kul! Jag skulle dö där borta!



Mensvärken fortsätter och i natt var det riktigt jobbigt men inget som satte igång...suck! Sömnen blir inte lång och regelbunden men jag försöker sova lite mitt på dagen (sov nyss en timme hehe) Dom här sista dagarna känns verkligen av... Magen är verkligen ivägen nu och man vill bara att han ska komma ut.

2009-07-17 @ 17:31:55
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Saga

Kram på dig glömde jag ju att skriva!



Så en stor kram från mig!

2009-07-17 @ 17:33:18
URL: http://mammasaga.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Ska sskriva lite mer sen men tänkte bara säga att när jag laddade ner delarna till Harpers Island så laddade jag först ner ett och sen när det var färdigt satte jag igång en ny laddning och så började jag titt på filmen jag laddat ner och lagom tills filmen var färdig så var den andra delen färdig nerladdad så då var det bara göra en ny nerladdning och kolla på den som laddats ner. Hoppas du hängde med där. Så samtidigt som man tittar på ena delen laddar man ner nästa :-)

2009-07-18 @ 13:37:38
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Linda

Nu kom vi precis hem från gbg! Borta bra men hemma bäst är ett bra talesätt. Det tog bara 5 timmar hem och det gick åt en halv bensintank (250kr) billigt va?!

Sms eller nått när du vet vilken dag ni ska hem så kommer jag och träffar dig och lillen.

Puss puss puss

2009-07-18 @ 23:20:57
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Christina

hej...har läst din blogg men varit sämre på att kommentera..ser ut som du har d bra förutom tekniken som inte vill..vet precis hur arg man kan bli när det ej vill som man själv..hoppas du får en kopp kaffe imorgon.kramis

2009-07-18 @ 23:28:16
URL: http://leonletizialucas.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Jo våra små bebisar blir större och större :-) Vill verkligen inte a ttdet går så fort som det gjort men inget man kan göra nåt åt direkt.



Min Carena Easy gnisslar ingenting.



Det mesta ät städat i köket men C måste ju in i skåpen och skruva fast saker och ting och då åker de ut och så är jag där och tar foto i stökigheten hehe

Ska väl börja spackla för att sen kunna sätta upp fondväggen.

Sen är väl det tråkiga kvar som de flesta brukar lämna och det är dessa förbannade lister som ska upp :-D



Nä ska väl gå och sova.



Kram

2009-07-19 @ 23:48:49
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Madeleine-änglamamma till Philip

Jag klarar mig fint utan kaffe då jag inte dricker kaffe alls för det smakar fifarao...



Vad kul att du vill skänka till hans insamling =)

Massa tack o kramar från mig o Philip!!



Hur har du haft det?

2009-07-20 @ 00:33:27
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0