Ännu en helg har gått


Lindas hund Maiky måste ju vara med oxå. Han är ju en del av familjen.


På julafton i soffan i Tobo. Va glada och mysiga vi ser ut :-)

Söndag och mulet, 3 plusgrader och knappt nå snö alls i Uppsala. Tacka vet ja Norberg där var det ett fint vinterlandskap och man kan t o m åka skidor. Men det är här jag bor och ibland önska man att det va som när man va liten och då va man jämt ute och lekte i snön när det va vinter. Det va verkligen mycket snö när man växte upp. Klimatförändringar är det ingen tvekan om!

Igår var jag o Sofia till Gränby o kikade på de nya affärerna men det va ju inga roliga butiker tyvärr. Vill ha fler bra klädbutiker. Linda hade cyklat dit så det blev en familjeträff. När vi blev hungriga så köpte vi billig korv för 7 kr istället för att köpa en dyr fika. Har varit mycket utgifter med julklappar och Lindas födelsedag mitt i alltihop. Efter det tog vi promenad till Linda för hon bor ju i närheten. Där myste vi med Elias som sedan sov en stund när vi åt lasagne och en god sallad med favoriten avokado som vi har upptäckte nyligen så gott det är. Senare på kvällen tittade vi på "Stjärnor på slottet" efter mycket tjat för Linda vill inte se det tant-gubb programmet, men när hon väl såg det så tror jag hon gillade att se det. Det var ju Jonas Gardell som är lite speciell men väldigt intelligent och ambitiös och har hunnit med att skriva böcker, film och teater. Intressant med program där de berättar om sitt liv tycker jag. Funderar själv om jag skulle vara med på ett sånt program hur det skulle se ut och vilka jag skulle vilja umgås med tillsammans på ett slott. Självklart ska det vara personer som jag skulle vilja vet mer om och de ska ha varit med om mycket intressanta saker. Ska fundera ut 4 personer och varför jag skulle vilja träffa dem.

Avsluta kvällen med en hemgjord sockerkaka (som Sofia snabbt hade gjort), glass och rån. Vem bryr sig om kalorier på en helg. Försöker träna regelbundet så lite go´saker ibland gör inget.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Nu har vi haft dop och det gick bra.

Tänkte försöka skriva ner imorrn i bloggen och lägga ut ett foto på Liam. Har inte tagit enskilt foto på honom i dopklänningen så imorrn så hoppas jag han är på glatt humör. Tycker han blir bara mer och mer glad och sen vi började med semper plus så står han sig lite mer på det, känns som det är mer mättande. Ska till Bvc på onsdag, ska bli spännande och se hur "stor" han blitt.

Nä nu kallar John Blund på mig hihi

Kram

2009-01-11 @ 22:02:22
URL: http://sebbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0