Har nått mitt mål!



Fick en chock imorse när jag ställde mig på vågen! Jag har gått ner ett halv kg på några dagar och ett par kilon på ett par veckor bara. Kan det verkligen stämma?? Jag har ställt mig på vågen flera ggr och siffrorna är lika. Va rätt det där är att man ska äta fett ibland för att gå ner i vikt. Igår åt jag pizza och det har jag inte ätit på evigheter. När jag tänker efter så har jag knappt ätit nästan något onyttigt när det gäller kaffebröd, godis, glass. Jag har ätit 3 ggr om dagen eller 5 om man räknar in mellanmålen, med en lättare lunch som lättyoghurt och nyttig müsli och en rejäl middag på kvällen. Börjar tycka om kryddig mat oxå som Sofia och det har jag hört att det gör att maten förbränner fortare. En kompis till Linda har bott i Thailand i flera månader och hon har ätit mycket kryddig mat och gått ner flera kilon. Nu har jag alltså nått min startvikt fortare än jag trodde. Elias fyller 4 månader om en vecka. Grattis till mig själv ska fira det med en god middag ikväll och ett par glas rött till maten, när Thomas kommer.

Har ju forfarande en liten putmage som jag alltid ha haft, men den kan bli plattare, så nu är det träning och åter träning som gäller så jag får en fastare kropp. Jag ska ju vara med i tjejmilen i augusti som jag fick i julklapp. Tack Sofia för att jag har ett mål med min träning nu. :-)

Kommentarer
Postat av: MissC

Hej vad du är duktig! Och effektiv! :)

Jag gick upp 28kilo m min kille.. Har absolut inte gått ner allt å han är 4 1/2 år! ;) Men det gör inget.. Jag var trådsmal innan å nu är jag mjuk å go ;)

Fast nån dag så ska jag väl ta tag i den där degen på magen..!



Jag svarade på din kommentar hos mig :)

Ha en skön helg!

2009-01-30 @ 13:51:23
URL: http://missc.bloggagratis.se
Postat av: Pernilla

Grattis till din viktnedgång! :-)

Den där förbannade putmagen ja hur får man bort den på ett enkelt sätt :-)

Står på ersättningen också att man ska koka vattnet men vi har så pass "bra" vatten i Uppsala att man inte behöver koka det innan. Jag tar bara kallt vatten och in i mikron. Han har inte blivit dålig av det.

Allvarligt var det första gången du var in i domkyrkan här om dagen? :-)

Det är en mäktig kyrka! Nordens största (läste jag någonstans)

Det går bara fint för Liam. Ätit gröt och blåbär idag och han hugger efter skeden och grisar. Han ska ju ha allt i munnen så när jag är för långsam med skeden så tar han haklappen i un som då är kladdig så allt blir kladdigt :-) Haklapparna i hårsplast är för obekväma tycker han och de i mjuk plast de är inga bra heller för då kan han grisa så mycket. Finns det inga bra haklappar. Typ mjuka uppe vid halsen och sen hårdplast längre ner :-) Får åka runt och kika om man hittar den som man önskar. kanske inte ens finns.

Tog fram gamla leksaker som är efter barnen igår och de gillade han som spelade och hade sig. Han greppar efter saker nu och in i mun. Ligger han på skötbädde försöker han ta tag i grejorna som hänger ovanför.

Ja det är lite synd att det inte var gångavstånd mellan oss. Men det blir ju en rejäl promenad annars haha Har du 12:an i närheten av dig? Vet att den går till sävja men vet inte om den finns i din närheten. För det är en direktbuss annars mellan oss men den åker ju genom stan iallafall. Hojta till när du har bilen så kan vi ses.



2009-01-30 @ 15:31:10
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: catta

ååå grattis tjejejn du ser sååå fin o smärt ut! hur gör du???



får ja fråga vad du väger, du kan skriva i min blogg, ja tar bort de bara, tycker du ser sååå smal o fin ut!!!



ja , fet mat sätter igng fettförbr änningen .. så de kans hjälpa så mycket!!



pöös catta

2009-01-30 @ 20:44:53
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: MissC

Jag fnissade gott åt dina kommentarer..! ;)

Ibland har man huvudet under armen.. Jag vet! :)

2009-01-30 @ 22:48:08
URL: http://missc.bloggagratis.se
Postat av: Pernilla

2 utmaningar till dig i min blogg OM du vill :-)

2009-02-02 @ 07:54:05
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis! Vad duktig du är. Puss

2009-02-02 @ 19:27:01
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Christina

Åh grattis vad duktig du e...heja heja!!!Kramis

2009-02-03 @ 11:09:28
URL: http://leonletizia.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0