"Släkten är värst"


Om jag ska ta o berätta lite om Thomas mamma och syster som är väldigt speciella. För snart 2 månader sen var jag till T´s mamma och hälsade på. Jag ville följa med bara för att T skulle få träffa Elias, för han hade träffat han så lite. Jag sa att jag kan hjälpa till med v-ställen när jag orkar och kan. Alla vet som har en nyfödd bebis att man är supertrött på morgnarna när man får vakna några ggr på natten. Jag har tur för han somnar om på en gång efter han har fått mat. Han vill gärna sova länge oxå innan han vill komma upp. Jag ligger gärna kvar till 9-10 med honom innan vi stiger upp för dagen. Vi leker i sängen och sen går vi upp och jag äter frukost. När jag va hos hans mamma så gick jag inte upp förrän runt 11 kanske. Hon har ett stort hus och vi håller till på övervåningen. Varje morgon kände jag dåliga vibbar och sista dagen som var dag 4; då ger de mig en pik att det är mitt på dan jag kliver upp. Herregud jag får väl kliva upp när jag vill och jag gör min egen frukost...ingen behöver göra den åt mig. Thomas är så dum så han berättar att de hade suttit på morgonen och pratat om mig och undrat varför jag klev upp så sent, nu när T skulle behöva ha hjälp med ställen. Men hallå jag kom inte dit för att stå i garaget hela tiden utan bara när jag ville. Ville inte känna någon tvång alls....jag sa ju till han att jag följer med så du kan träffa Elias emellanåt. När telefonen ringer och hans mamma svarar, så hörde jag Thomas mamma säga -de åker ju aldrig hem nångång! Hon stod i hallen och jag i köket...det var meningen att jag skulle höra det där. Jag hatar folk som pratar bakom ryggen på mig. SÄG DET TILL MIG istället för "gå som en katt kring het gröt".

Tror ni jag stannade kvar efter det...nää...jag åkte med Thomas till Borlänge för han hade ett ärende dit och jag gick på Kupolen och kikade istället och åkte hem med tåget till Uppsala, för T skulle tillbaks och jobba igen. Men först gick vi igenom affärerna och avslutade med en fika på Wayne´s Coffe och då säger T va han tycker -att hon skulle ha hållit tyst eller sagt det till mig direkt att hon va trött och orkade inte ha oss där. Jag kan säga att vi va inte i vägen på någe vis och jag erbjöd mig att dammsuga och jag gjorde egen middag till T och mig. Hon är 71 år så hon är inte lastgammal, men hon är van att vara ensam hela dagarna så jag kan respektera att hon inte orkar med att Elias skriker till ibland. Men herregud hur ofta träffar hon sitt barnbarn då!! Efter det där har jag ju ingen lust att åka och hälsa på henne, men jag är inte långsint. Hon kom inte på dopet, för jag hade sagt att hon inte va välkommen om hon inte bad om ursäkt för sitt beteende. Hon vägrade be om ursäkt och hon kom aldrig heller. Jag vill tala om oxå att jag ångrade mig och ville verkligen att hon skulle komma för Thomas skull och prästen hade  t o m pratat med Thomas att försöka övertala henne, men det gick inte. Lika stolt som min mamma som vägrar erkänna när de har gjort något fel.

Nu kommer vi till hans syrra som är en pms-kärring! Hon gav en mjuk sköldpadda från Ikea i doppresent till Elias, men de hade glömt att köpa den uppblåsbara plasten till den, som gör att den blir som en kudde som man kan ligga mjukt på. Hon sa att de skulle ordna så jag skulle få den. Nu har det gått 3 veckor sen vi hade dopet. Och när vi va i närheten av Ikea nu i veckan, så ringer T henne och frågar om han inte kan få köpa den, så kan hon föra över pengar till honom. För det är ju inte meningen att han ska betala för min doppresent från henne trots ynka 100 kr. Det är principen bara att det ska vara från henne och inte från Thomas. Hon blev fly förbannad och sa -jag tänkte faktiskt köpa något annat som kompensation för att de hade glömt. De slutade med att hon drog oss åt helvete! Thomas blev så chockad för han har aldrig hört dem orden från henne. Han skickade ett sms till henne och sa -jag är ingen tankeläsare. Bra sagt!

Släkten är värst heter det, men vi är ju inte ihop så vi är ju egentligen inte släkt med varandra. Men stackars Elias som får växa upp med hans släkt. Tänk den dagen vi kommer att ha delad vårdnad, då kommer jag att inte kunna vara lugn alls. Dels kommer hans mamma att stoppa in både bullar och kakor i munnen på han och säga åt han att äta upp allt på tallriken innan han går från bordet. Thomas är tankspridd och kommer väl att glömma honom i bilen en varm sommardag eller något annat farligt som Thomas tar med han på. Jag kanske bygger upp ett hemskt scenario i önödan i huvudet, men det är såhär mina tankar är.

Kommentarer
Postat av: Amanda [ Girlyliicious ]

hej! det går bara bra, har bara håret o kroppen kvar sen är jag klar! Men jag ska vila lite nu, och fortsätta ikväll och göra klart den! Skickar den på mailen då, förlåt att det tog så lång tid men jag har varit säng liggandes =/

2009-02-23 @ 10:11:30
URL: http://girlyliicious.se
Postat av: Pernilla

Jadu vad ska man säga...

2009-02-23 @ 10:45:23
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vet fortfarande inte vad man ska säga om det du skrivit.



Nja de e 5 månaderkontroll med läkarbesök. Han är ju 6 månader om en månad, har ju precis "fyllt" 5 månader. Vi ska få recept på 2 sprutor eftersom han är "gammal" så behöver han inte 3. Sen får vi gå till apoteket och snällt betala de 2 och sen gå tillbaka till Bvc så tanten får ge honom dem. Inte båda samtdigt utan en i taget. Den andra blir väl när han är runt 1 eller åt sånt. Tycker de borde ingå för oss som fick tidigare än 1 oktober. Alltså ok att man får betala första sprutan själv men sen borde de fått ingå i programmet för oss med men men, är inte den som brukar ha turen på min sida.

Fast jag har haft turen att fått 3 underbara barn ås 3 gånger jag jag vunnit sen att de är "monster" de är en annan sak hehe

2009-02-23 @ 11:40:51
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hehe ja kul med tävlingar och det jostar ju inget eller ja ens tid då. Räknar inte med att vinna för jag brukar aldrig göra det. Kanske är 6 månaders sprutan men han ska ta den imorrn iallafall. Måste kolla kortet sen :-)

Man vänjer sig att gå upp tidigt. Går upp 7 på morgonen och visst känns det, ingen lust att gå alls men när man väl kommer ut så är det faktiskt skönt, man vaknar till och blir pigg. Men det kommer bli mycket bättre sen när våren och sommaren kommer. Slippa alla kläder och se att det är -10 ute för då är det inte kul att gå ut men det är ju bara klä på sig. Som de sa på dagiset jag jobbade på " De finns inga dåliga väder bara dåliga kläder"...

Har bara vart på öppna förskolan en gång hitills och han gillade det. Fast han somnade lagom till sångstunden så den var vi inte med på :-) Men kul och träffa folk. Dricka lite kaffe och snacka skit.

Fast hade jag inte haft Christina som jag går med hade jag nog inte gått dit. Vi är varandras drivkrafter hehe

2009-02-23 @ 12:13:37
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: catta

hej tjejejn...

haha tack för inläggen!

ja du sova vad är det! jag kanske behövde detta med vila från träningen!.har ju idrottat sedna 5 års ålder...





ja vet detta med muskler o allt, kan allt om träning mm! hmm varit mitt liv! nu bara ner ngr kolin till sedan deffa muskler så de rycker om , fast kropp är sååå snyggt!.



pöös oi hoppas du mår bra!

kram catta

2009-02-23 @ 12:37:27
URL: http://hotmom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja jag gick också på krogen när jag var 17.

Följde alltid med min syster och hennes gäng och lyckades några gånger att komma in utan att visa legg.



Hoppas att hon kommer in :)

2009-02-23 @ 15:11:39
Postat av: Madeleine

Jag skrev nyss inlägged o glömde kriva vem jag var haha så kan det gå ibland :)

2009-02-23 @ 15:12:22
URL: http://middemadde.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag har nog rätt lika krav där.

Han ska kunna få mig att skratta och känna mig speciell, ska kunna vara oss själva i relationen och även kunna umgås tillsammans med varandras vänner.

Det är viktigt att han kan tycka att det är kul och följa med mig tex och fika hemma hos någon väninna.

Helst inte svartsjuk och han ska ha båda fötterna på jorden och kunna veta vad han vill.

Ingen festprisse som helatiden vill festa på helgerna.

HJÄLP!!! Jag tror nog aldrig heller att jag kommer hitta någon med alla kraven jag har på min nästkommande skratt skulle kunna sitta här hela dagen och skriva krav hahaha



Men man blir nog kräsen av svek tyvärr.



Jag funderar faktiskt väldigt mkt på inseminering.

Vet inte om jag är knäpp som tänker det, men jag vill så gärna ha ett syskon till min lilla prins MEN jag vill inte ha en karl.

Jag vill heller inte "gå ut och leta någon kandidat" skratt

Om du pratar med henne igen, kan du fråga om man tex ska till danmark hur man går till väga och om det är ngt i sverige man ska göra?

Kram, kram

2009-02-23 @ 15:18:55
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0