Timrad stuga och öppen brasa




Förra året i Orsa


såhär ser det ut dit vi ska =)


Nu är det bokat och klart! Det blir en mysig timrad stuga den 25 februari-1 mars...Åsengården utanför Mora. Där finns det längdskidspår utanför knuten och härlig utsikt över Siljan som man kan vakna upp till varje dag. Det finns öppen brasa som vi kan elda och mysa framför varje kväll. Ska försöka ta mig upp varje morgon o ut i spåret och köra några km om det inte blir för kallt. Men jag har åkt när det har varit -17 grader när vi va till Sälen så då ska jag klara några minusgrader. Åh va jag ser fram emot det här nu och hoppas det blir lika fint väder som när vi var till Orsa förra året.

Jag ska nog följa med Thomas någon dag och kika på när han han står på mässan och säljer sina V-ställ. Det gick ju jättebra när han sålde dem i Italien, Österrike och Italien nyligen, så nu hoppas han att han kan sälja lika många på alla lopp i Mora. Han ska ju stanna där i 2 veckor så han räknar med ett par hundra ställ och då kommer han att tjäna en slant till. Nu har jag något att se fram emot igen...det här som är härligt med livet; att få att något att se fram emot och det behöver inte vara en jättelång resa utomlands. Jag uppskattar allt nuförtiden och så himla skönt att få komma hemifrån och byta hemmet till en mysig timrad stuga är verkligen inte helt fel.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Hej, jag har sett dina inlägg men inte förstått på den andra bloggen hur man svarar skratt

Jag har funderat lite på den utbildningen, men vet att det inte egentligen är det jag vill bli men för o göra ngt annorlunda som sagt.

Gav den utbildningen dig något jobb i sverige efteråt?



Emma fortsätter o pillar med bloggen.

Det har krånglat till sig lite så stackars Emma fick börja om igen.

Sånt som händer tydligen.

Jag förstår mig inte på alla dom där koderna så jag har ingen aning om vad hon får arbeta sig fram med :-)



Kram, kram o ha en bra Måndag

Söt liten bebis du har :-)

2009-02-16 @ 18:25:07
URL: http://www.minilous.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0