Mässhallen i Mora hela lördagen


Thomas med sin uppfinning


Jag med V-stället

 


Idag följde jag och Elias med till mässan och hjälpte Thomas att sälja vallaställ. Det var mycket folk som gick förbi montern och ville slänga ettt öga på v-stället och prata lite. De tycker att hans idé är väldigt bra för den är lätt att ta med sig och inte tung o klumpig som andra ställ är. Så idag har det blivit en del sålda och imorgon är det sista dagen i Mora och Vasaloppet. 15000 skidåkare står nervösa vid starten imorgon kl 8 och några av dessa kommer inte ens gå i mål. En dag kanske jag åker tjejvasan som är 3 mil och det är ju inte superlångt och jag skulle kunna klara av det om jag bara fick träna lite. Men först ska jag klara av tjejmilen  i augusti och det krävs lite träning om jag inte ska gå promenera runt :-) Uj uj så trött jag är just nu...såhär många människor under 8 timmar är man inte van att se och prata med annars när man går hemma när man är mammaledig. Svt studion satt Sven Plex och blev intervjuad av Eva Hamilton. Albert Svanberg och Pia Hultgren var där. Det är väl bara jag som är 40+ som vet vilka dem här är som har suttit som hallåa i sporten förut.

Just nu tittar jag på melodifestivalen och det va inte många låtar som tilltalade mig. Sarah Dawn Finer är den enda låten jag gillade och hoppas hon går vidare direkt. Det är ju en låt som är internationell och kunna vinna. Just när jag skrev det så blev hon utkonkurrerad av operalåten som jag tyckte va dålig, men hon får en andra chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0