Härmed döper jag dig till Edvin, Wilmer, Elias



I söndags hade vi dop i den vackra domkyrkan kl 13.30. Vi kom dit 40 minuter innan så vi hade tid på att förbereda sig innan. Tiden gick fort för jag skulle amma han och sätta på dopklänningen. Prästen gick igenom programmet en sista gång. När organisten började spela så gick vi på rad in (Gudfar o gudmor gick med) och vi hade publik på vägen från sakristian in till dopplatsen. Kändes som vi skulle gifta oss så jag kände ett pirr i magen, fast vi "bara" skulle döpa Elias. Där inne satt alla redan på plats. Efter psalmlåten och några ord från prästen så fick Linda sjunga sin låt "Hallelujah" och jag blev så rörd så ögonen blev blanka av tårar. Vi hade hyrt in ett par Therese och Oscar som har sjungit på dop o bröllop i 2 år och hon fick sjunga "Det vackraste" och Oscar fick sjunga "utan dina andetag". Bägge två sjöng så jag rös och Elias hängde med och tittade på de som om han förstod att de sjöng för/om honom. Ett minnesvärt dop och allt finns på film, för Thomas systers kille filmade så nu har vi allt sparat så vi kan se det när han blir äldre.

Sedan begav vi oss till Café Linné där vi åt smarriga räksmörgåsar och budapestbakelse och drack så mycket kaffe som vi ville. Vi satt väl där till kl 17.30 och avfärd med alla presenter som Elias fick. Presenterna va en sköldpadda som han kan ligga o  mysa på, pengar till en matstol, kläder, mer pengar, förmånskonto med 2000 kr på, 2 trästolar en röd och en vit, Elias-skylt som man ska hänga på vagnen. Mamma o Erik följde med oss hem för att kika på lägenheten. Den kvällen va jag så trött och Elias sov i 5 timmar på natten. Det märktes att han hade sovit lite under dagen.  En lyckad dag och ett minnesvärt dop.

Fler kort kommer...


Kommentarer
Postat av: MissC

Låter som ett fint dop! Det är något fånigt speciellt med dop tycker jag ;)

Jag grät också när William döptes..! De bara rann gick inte att stoppa. Å så står man där i allas blickfång ;) Men man får ju hoppas att de är upptagna på det som faktiskt är relevant :)

2009-02-03 @ 10:36:15
URL: http://missc.bloggagratis.se
Postat av: Christina

Vad fint dopet blev verkar det som..lyckat.

Stolt mor antar jag? fina presenter fick ni med.

Allt väl?Kram

2009-02-03 @ 11:10:55
URL: http://leonletizia.bloggagratis.se
Postat av: Pernilla

Verkar som det blev ett lyckat dop :-)

Höll på börja gråta när vi skulle sjunga psalmer för de var så fina. Skulle vilja ha 2 av de vi valde på skiva. Ryser när jag hör dem.

Liam kan ta sig fram i stolen, inga probelm. Det går inte fort men han går iallafall. Dessutom kan han ju stå i den :-) Men han säger till själv när det räcker + att det får ju inte bli till en vana att låta honom sitta i den men skönt om man ska göra mat eller nåt så kan han komma efter. Man hör ju både för och nackdelar med en gåstol men så länge man använder den med måtta ska det väl inte vara några problem.

Ah är det första gången du får den?

Här är det bara fint annars.

Kram

2009-02-03 @ 14:04:10
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: catta

åå vad fina ni är! är de du medde lila stajsen? ... isånnafall, va ung o fin du ser ut!!

pöös catta

2009-02-03 @ 16:35:23
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: catta

men va ung duser ut! jätte vacker !!!!



ja ,ang danndeyd. ja bara orkar ej!,, de ahr varit sååå mycket med henne nu o så nu sjuk igen!



fattar ej hur man orkar!!! hmm..

vad kul att dopet vart lyckat!



de är ni värda! pöös

2009-02-03 @ 19:26:04
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0