Drömresan kanske?



Det är såhär jag tänker att det ser ut på de flesta öarna i Thailand

Ett brev damp ner i brevlådan igår som fick mig att drömma mig långt bort till ett varmt land. Till ett av mina drömländer Thailand. Nu finns det finns stora chanser att det kan bli av tidigare än jag trodde. Jag skulle allra helst vilja åka över jul och nyår och om man beställer nu så kostar det inte så mycket, men väntar man längre fram så blir det säkert dyrare. Är det för långt för en 1-åring att flyga? Är det någon som har några erfarenheter av någon ö som de rekommenderar starkt och varför? Jag ska inte resa charter utan reguljärt så jag måste kolla upp bra och inte så dyrt boende.

Tycker programmet "Semstersvenskar" är kul att se som går på 4:an varje onsdag. Det är sådär vi flyger oftast i gruppresor, för det är bekvämt och bra med allt ordnat o klart innan man reser. Jag gillar spänning och spontanitet som när vi åkte till Grekland förra året och hade inte ordnat ngt boende innan vi kom till Santorini. Och det va ju inga problem när man kom till en ö, för där stod grekerna uppradade med sina pärmar och visade deras ställen som de vill att man skulle bo på. Är det inte så när man kommer till Krabi, Koh lanta, Koh Samui, Phuket  etc? Det kommer ju sjävklart att vara lite jobbigare när man har ett litet barn, men jag har alltid förespråkat att barn är inget hinder för att göra något utan det är lite mer obekvämt och omständigt.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag har ju lite bilder i bloggen från resan men de kanske du redan sett? Annars har jag ett helt fotoalbum här hemma hehe

Vi var på Koh Samui i 2 veckor och det blev lite långtråkigt tillslut för det var ju samma saker varje dag men eftersom detta skulle vara våran smekmånad så bestämde vi att vi sak vara på ett och samma ställe. Skulle vi åka igen vilket inte är så troligt för det är en jobbig flygresa men iaf skulle dte hända att man tar sig dit igen så kommer vi åka runt. Stanna på ett och samma ställe är ingen höjdare om man inte åker dit för att sola bara. Vi proavde ju aldrg på utelivet för jag orkade inte det + jag fick ju inte dricka heller.

Flygresan tog 11-12 timmar utan mellanlandning. Var en tjej som hade med sig sin bebis och visst den gnällde emellanåt och de var upe och gick i gången men eftersom man själv har barn så störs jag inte av att barn är ledsna. Vet inte hur de andra passagerarna tyckte. Har du vunnit resan eller blir du bjuden? :-D Vilka är det som åker? Sen när man skulle över till Koh samui så var det en flygresa på 45 minuter.

2009-02-05 @ 10:23:47
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Visst turistbilderna är fina men det är väldigt risigt med i Thailand. Kommer man utanför turistområdena så är de förfallet och fattigt. Men även fast det är så var det många "nya" fina bilar som de "gled" runt i :-)

Var väldigt svårt att pruta för de gav sig inte och även fast man gick så brydde de sig inte. Men det kanske är bättre i Phuket och andra ställen.

2009-02-05 @ 10:25:57
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja resa kommer vi nog göra men inte som tar så lång tid kanske men som sagt en dag kanska man åker tillbaka till Thailand eller en annan längre resa.

Just nu finns det inga pengar på att resa, men visst hade man vart miljonärer eller haft gott ställt så hade jag nog rest med Liam men jag vet inte om jag hade velat göra en längre tur. Svårt att säga. Beror lite på barnet med :-)

2009-02-05 @ 11:25:25
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag klarade av att designa bloggen med hjälp av sidan du klickade på. Är inte alls teknisk av mig och det här med html koder. Gjorde fel i början men sen så gick det.

Börja om och ta det steg för steg. Själv läste jag lite mellan raderna typ men andra gången läste jag mer nogrannt.

2009-02-05 @ 11:27:30
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Nä det ska inte ta en vecka för ett paket fast man vet ju inte. Du borde ju få innan denna vecka är slut. Sen beror det ju på om hon satt på porto ordentligt alltså så att det inte fatts nåt frimärke. Har det inte kommit till nästa vecka så gör en anmälan hos posten. Fråga om säljaren skrev sin adress också. Ett sånt stort paket kan ju inte komma bort.

Vi ska fotografera på St Persgatan. Före detta Atje Öhlund. Hon som har nu heter Cecilia Dykert. Hon var med i svenska porträttklubben och där har vi fotograferat våra andra barn men nu har Cecila gått ur den för hon tyckte de hade konstiga krav på fotograferna eller nåt sånt men hon har liknande erbjudande fast omvänt. Man betalar nu 695 kr vid första fotograferingen och får då ett presentkort på 695 kr som man lämnar vid 1 års fotograferingen. I svenska porträttklubben tror jag det är att man får första fotona gratis om man kommer tillbaka och betalar fullpris vid 1 års ålder. I Cecilas ingår 1 st 1318 men man kunde tydligen få byta det mot 4 st 912 istället. Så får man de i fodral (iallafall vad hon mailat till mig, står inte så mycket på hennes hemsida)

2009-02-05 @ 12:04:05
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Trackar din blogg här hehe Citerar det hon skrivit i mailet:



"Nej, tyvärr så gick jag ur den i våras pga att de ville att man skulle skicka all sin produktion dit vilket var omöjligt för mig eftersom de inte är tillräckligt bra på att göra kopior. Men jag har startat ett eget erbjudande som är populärt (lika dant fast omvänt):

Du tar en babyfotogafering till fullpris och får därmed ett presentkort till ettårsfotograferingen!



Fullpriset är 695 kr. I det ingår fotografering naket och med kläder samt en 13x18 förstoring. Du kommer på en bildvisning som vi bokar in efter tagningen och där väljer du ut din fria förstoring och ev andra bilder som du vill köpa.

Med dig för du ett presentkort på just 695 kr. Det använder du som betalning till ettårsfotograferingen."

2009-02-05 @ 12:05:12
URL: http://sebbella.blogg.se/
Postat av: catta

åå åde är ju toppen vikt! hur mycket gickj du upp i gravven?



ååå då är de bara att prommenera på ! vad kul med ett mål!

ja har med ett mål att få bättre kondis mm! kunna spela handboll o träna som förr!



jag vägde nu 66 kg . så snart i mål! 1 kg kvar till målvikt sedan satsa ner till 60 kg!



pöös

2009-02-05 @ 12:46:58
URL: http://pluttsan.bloggagratis.se/
Postat av: Linn

Av egen erfarenhet av att flyga till Thailand så vill jag säga att flygresan är lång, väldigt lång! Jag tycker absolut inte att man ska se barn som ett hinder av att göra saker/resa, men till Thailand skulle jag inte åka med ett barn på 1 år. Dels för att flygresan är så fruktansvärt lång och påfrestande och dels för värmen som är där nere.

Såg dock många familjer som hade småbarn med sig och det är klart att det funkade! Absolut. Men om jag var du skulle jag nog vänta ett tag.

2009-02-14 @ 11:21:07
Postat av: Helena

Hej Linn kul att du kikade in på min sida. Visst är resan lång det ska gudarna veta. När vi åkte till Costa Rica så tog det ett dygn innan vi var framme och då var det lång väntan i New York. Vi får se va det blir för resa, men nånstans blir det. Vart har du åkt nånstans när det gäller Thailand? /Helena

2009-02-14 @ 16:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0