Fördriva tiden är inte lätt ibland

Nu har Sofia äntligen fått Thomas och mig till körskolan på handledarutbildning. 3 timmars i bänken med en pratande gubbe som var lite märkvärdig tycker jag. Men visst var det givande och mycket som man har glömt bort. Ska nog titta i boken vi fick och fräscha upp lite kunskaper. Det har ju kommit lite nya skyltar och regler sen jag tog körkortet för 23 år sen. Men det blir nog T som övningskör mest med Sofia, för jag kommer att fullt upp med Elias när han kommer.

Just nu är jag i Sthlm för jag behöver verkligen miljöombyte, när man går hemma i sin lägenhet hela dagarna. Det känns som man kommer till en sommarstuga när man kommer till Thomas lägenhet. Det är bara för den är så kall när den blir kallt ute, så igår värmde vi i Sverigespisen och fick lite myskänsla och lite varmare.



Idag har vi varit ute till Sollentuna för att T skulle ha tätningslister till fönstren för att hålla kylan borta i vintern, Köpte en skumgummimadrass, som han ska skära sönder. Han ska använda den till sin uppfinning (en låda till V-stället).

Unnade oss att äta ute och åt en jättegod fläskfiléwok med röd chilli och kokosmjölk och blev proppis.

Nu har jag bakat en morotskaka så Linda ska få smaka. Hon har väntat länge nu på att få smaka min goa kaka.



Nu ska T snart iväg på middag hos sin kollega, men jag orkar inte följa med han ikväll. Jag är som sagt trött mest nuförtiden, för Elias tar all min kraft och fyller ut hela min mage nu. Har så svårt att sova och hittar inga bra ställningar. Kan inte ligga på mage,  rygg och nu går inte det att ligga på sidan heller. Vaknar några ggr på natten för trycket mot lungorna och att jag har ont i ryggen. Längtar verkligen tills han kommer ut nu och får sova normalt och inte ha någon mage i vägen. Jag får lite sammandragningar och mensvärk lite varje dag och hoppas jag ska få tidigare än beräknat. Just nu är det 13 dagar kvar...dagarna går sakta!

Kommentarer
Postat av: Linda

mormor ringde mig och sa att hon försökt ringa dig. hon ville nog bara tacka för kortet. kan han komma snart! ha en härlig dag du me. pece&love

2008-09-25 @ 13:51:26
URL: http://liwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0