Lediga o lata dagar i juli



Ok jag ska uppdatera lite nurå. Har haft några underbara dagar med mina döttrar. Det var längesen jag och min Linda umgicks så mycket som vi har gjort nu. Det var nog sen hon bodde hemma.

I söndags då kom Linda o maiky och hälsa på och vi fikade på balkongen och myste ute,. Lite senare tog vi en promenad till den igenväxta Stordammen och efter det köpte vi en varsin glass och ännu lite senare åt vi en god cous cous sallad med kyckling som gjordes av både mig o Thomas. Det blev en lång dag med mycket snack och mycket ätande. Dagen efter så var jag till Linda, men då var det sämre väder och regnade men vi hann sitta ute på hennes altan  och på hennes slitna utemöbler som behöver få lite färg så blir de snygga. Där bjöds det på egen hemgjord påhittad korvgryta som Linda skryter så gärna om ;-) Senare tog vi en promenad till Willys där jag köpte goda wienerbröd som vi smaskade i oss och jordgubbsstrutar som var skitbilliga. Vi tittade på massvis med avsnitt från Hey Baberiba så tiden gick fort. Både jag och Linda var sega o trötta p g a vädret.
Senare på kvällen så beställde vi biljetter till Mamma Mia och då var Sofia och Emil med oxå, med mycket övertalning från Sofia. Verkligen ingen killfilm! Hörde Emil hela tiden -ska de sjunga nu igen hehe det är ju en musikal juh. Jag uppskattade filmen för jag är uppväxt med Abba som var mina favoriter på 70-talet och sen gillade jag den vackra naturen från ett av Greklands öar som de hade filmat musikalen. Jag gick därifrån glad o nöjd med massor med godis i magen,

Idag har jag o Linda träffats igen på stan denna gång och gått o kollat på rean. Gjorde ett fynd på Miine and clothes, en cardigan för drygt en hundring och superkvalité dessutom. Det roliga va att hon som äger stället trodde att jag o Linda var kompisar o inte mor o dotter. Alltid roligt med komplimanger.
Linda kunde inte köpa ngt för hon har bara 40 kr så hon avvaktar till lönen kommer, så jag bjöd henne på kaffe och en korv och sen satt vi vid fyrisån i den sköna värmen ett tag. Senare kom Tony på mc:n och då satt vi vid ett annat ställe och tittade på när han åt kebab men det gjorde inget för jag var proppmätt.

Imorgon ska jag träffa Linda igen och då ska vi umgås vid Lyssnaängsbadet och där har jag inte varit än i år och jag har inte badat heller i Sverige denna sommar. Sist va i Grekland jag badade och där var det oxå kallt i vattnet. Jag ska ha över 20 grader om jag ska bada. Är en riktig badkruka :-)

Sofia hon bara jobbar o jobbar så därför hon inte är med oss. Det är bra för hon kommer att tjäna mycket pengar den här sommaren.

Tittade på 5-dygnsvädret och det kommer att bli kanonväder hela veckan...Jiiihoooooo!


Kommentarer
Postat av: Linda

ja vi har haft riktigt kul de här dagarna :) och fler kommer de, hoppas jag. puss puss

2008-07-24 @ 21:32:01
URL: http://liwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0