Nyåret

image36image37
Ännu en resa till Stuttgart och den sista kanske och den blev över nyåret. Fick en svacka på nyårsafton blev låg och ville bara sova in nyåret när jag va hos Thomas. Ryckte upp mig och gick ut på stan och skulle kika på raketer och det kan jag säga att det var inget lyckat det heller. Så fort vi steg utanför dörren så blev jag rädd av en smällare så jag skrek rakt ut att den skulle dra åt fanders! Ju mer vi närmade oss stan så trodde vi att det var krig...det smällde och raketer överallt innan klockslaget! Den ena va värre än den andra...det var som en tävling om vem som hördes mest. Vi visste inte vart vi skulle ta vägen utan att få en smällare utan vi sprang så fort vi kunde till slottet där vi trodde det skulle vara ett sagolikt fyrverker, men det blev ännu större besvikelse. Där var det bara tråkiga privata raketer som man har sett flera ggr förut och inget vackert påkostat fyverkeri. Jag ville bara hem igen och stannade till på en kebab och drack en öl innan vi gick fort hem för att slippa eländet. Tacka vet jag mitt land där är det vacker och inte som i ett krig iallafall.

Dagen efter åkte vi till Oberstdorf för att åka skidor äntligen. När vi kom dit så var det lång kö som vanligt och vi var där så sent så pensionärerna hade hunnit kommit dit. Det var tom en som smet förbi kön och skyllde på att han bodde där :-/ När vi väl kom upp till toppen så var sol och kallt, men tyvärr så var backen lite mesig eller så var den andra för brant för mig, men det var lagom att åka halva dagen för det var så kallt det var ju -13 grader.

Helgen efter åkte vi till Schwarzwald men det var ett riktigt hundväder för det regnade hela tiden så det var ingen idé att åka skidor :-( så vi åkte bil hela dagen och åkte upp till ett slott som låg högt upp på ett berg. Sista biten gick vi upp och det var så brant så man blev andfådd. Vi gick runt slottet och när vi kom vid entrén så dunkade det till rejält så jag blev skiträdd. Det spökade garanterat där...tänk och sova kvar i det gamla 200-åriga slottet. Det såg ut som ett sagoslott som man ser i sagoböcker.

Ja nu är det nytt år 2008 och hoppas det här året kommer att bli en av de bästa jag har haft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0