Annandagen


Faster Monika och toker :-)



Farbror Roland och Elias
Farbror Roland och Elias

Var till Norberg på annandagen och firade Thomas födelsedag (34 år) i efterskott. Vi åt korv med bröd och tårta; rolig blandning men det var jättegott för jag var så hungrig. Det blev glutenfri tårta för Rose-May tror att hon mår bättre av att äta mat utan gluten, men den blev lika god som om man gör som vanlig. Thomas blev lite besviken för hans kompisar kom inte för de hade fullt upp med sina släktingar. De ville komma på hans födelsedag den 23:e som är en tradition, men då smet han iväg hem till mig. Kl 19 var det en hemvändarfest i Norberg i det gamla 1600-tals hotellet men blev faktiskt lite besviken på maten, för vi hade hört att det skulle bli 3-rätters middag men det blev bara en rätt som var fläskfilé och stekta runda potatisar (krutonger) och en fet bearnaise sås som man går upp 1 kg av om man äter den. När vi hade suttit där i 2 timmar så ringer farmor och säger att Elias har bajsat och spytt o vill ha mat, så jag tar en taxi hem och ammar och sedan åker jag tillbaks efter en och halvtimme och då är alla i full gång att dansa till gamla låtar. Dj var en gammal gubbe som såg väldigt rolig ut. Det var premiär alltså att åka iväg från Elias för att göra nåt roligt. Nästa gång när någon är barnvakt så ska jag se till att han tar flaska så jag slipper åka hem. Då kanske jag kan ta en riktig fylla....hehe.

Monika och Roland (Thomas bror) fick träffa Elias för första gången och då behövde man inte hålla i honom så mycket. De kommer att få träffa honom igen när det blir dop den 1 februari. Idag har jag gått en långpromenad i kylan och det vackra vädret. Sofia håller på o gör sig fin för festen ikväll och jag ska vara ensam ikväll med Elias. Det gör mig inget att sitta själv för det känns som en helt vanlig dag tycker jag. Det var meningen att jag skulle åka tillbaks till Norberg idag, men blev lite avskräckt av att åka bil igen med Elias så långt själv. Han sitter i baksätet och så fort han skriker så sitter jag med ena armen på ratten och den andra armen försöker jag stoppa in nappen i munnen. Det tar ju nästan 2 timmar att åka dit om man inte kör så fort och det är säkert mycket trafik idag på nyårsafton. Jag kan fira nyårsafton en annan dag och skåla i något gott vin. Älskar rödvin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0